Gå til innhold

1 Ting alle som ska kjøle CPU,GPU me vann bør vite

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Om dere ska bruke vann avkjøler på CPU og GPU bruk gjerne 2 radiatorer, en mellom cpu'en og Gpu'en. det vil si d at blir bedre kjøling på gpu :thumbup: håper noen tok nytte av d her :)

sånn ska d være me 2 radiatorer:

Pumpe + Radiator + Cpu Kjøleblokk + Radiator + Gpu kjøleblokk. og vanntank til slutt:P

Endret av PoG
Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg har en dual radiator til cpu og en enkel til gpu og chipsett...

5353591[/snapback]

okei og kossn temp har du på cpu'n da? :)

Skrevet (endret)

Til alle som har lest\leser dette emne'et :)

det kan hende at det ser ut som jeg skriver dialekt eller har en del skrive feil :dontgetit: dere kan bare klage til meg om det e noe dere ikke forstår :) er jo bare 15år gammel (snart 16 :) ) skal prøve å skrive bedre nå :) (hadde æ noen skrive feil der, så vær så snill og si fra :) ) har prøvd å ordne problemet men det er ikke så lett for meg siden det er mine feil :thumbdown: bare rett mine skrive feil om nødvendig :)

Endret av PoG
Skrevet
Bedre med trippel :tease: Blir jo bare stress med så mange radiatorer rundt om kring spør du meg :p

5356157[/snapback]

nja,bare ta deg god tid så blir det sikkert bra :) og kansje litt kult :hmm:

Skrevet
jeg har en dual radiator til cpu og en enkel til gpu og chipsett...

5353591[/snapback]

okei og kossn temp har du på cpu'n da? :)

5354933[/snapback]

CPU : 27 grader idle, har ikke testet load ennå.

GPU : 31 grader idle

Chipsett : 31 grader idle...

Skrevet

hm,hadde samme temp med min gamle Bigwater :p + den prossesoren var overklokket :) har du overklokka? vis ja så: kossn prossesor og kor mye ? :)

Skrevet

Er det noen som har testet om det er bedre effekt på dette oppsettet:

radiator - cpu - radiator - gpu - nb

enn dette?

radiator - radiator nr 2 - cpu - gpu - nb

Skrevet

Må bare rette på temperaturene jeg la ut i går...Var ikke riktig, nå som jeg har fått kjørt det litt så er tempen slik:

CPU : 22 grader idle

GPU : 31 grader idle

Chipsett : 27 grader idle..

Jeg har dette systemet : pumpe - radiator - cpu - radiator 2 - chipsett - gpu

Skrevet

PoG: Ikke for å ta fra deg noen illusjoner nå, men jeg tror nok at den påstanden er litt drøy.

Det finnes jo mennesker som har holdt på med slike ting i en årrekke, og som nok forlengst har funnet ut at dette ikke er tilfelle. ;)

Skrevet
PoG: Ikke for å ta fra deg noen illusjoner nå, men jeg tror nok at den påstanden er litt drøy.

Det finnes jo mennesker som har holdt på med slike ting i en årrekke, og som nok forlengst har funnet ut at dette ikke er tilfelle.  ;)

5363790[/snapback]

hehe,hadde ikke kjøling på gpu da :p bare på cpu'n og tempen den holdt seg på 29 og 34 max :thumbup:

Skrevet

Er enig med skrue der.. Og meiner at om ein har radiator nr2 forran GPU stadenfor rett etter den første radiatoren..Så kommer det ikkje til å ha noko å sei for slutt temperaturen på vannet. Einaste ein oppnår, er at CPU blir litt varmare, og GPU litt kaldere..Og er det ønskelig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...