Gå til innhold

Valg av hovedkort til 1800XT PE og AMD X2


DjNeo

Anbefalte innlegg

Info om deler jeg har bestemt meg for så langt:

Jeg har akkurat bestil meg et Sapphire x1800XT PE kort. På valg av prosessor så falt min første tanke på AMD X2 4400+, men den blir litt for dyr pr. dags dato til mitt budsjett. Siden både 3800+ og 4200+ prosessoren har samme L2 cache så går jeg nok for 3800+ og heller overklokker denne. Det blir vel 2* 1GB ram brikker og eventuelt etterbestilling av Raptor 150GB versjonen slik at det er viktig at det er støtte for Sata II.

 

 

Har noen spørsmål som noen av dere sikkert kan svare på...

 

1. Hvilket hovedkort er det jeg bør satse på?

 

2. De Nvidia SLI delux kortene ser jo ut til å inneholde alt jeg trenger, men hvordan fungerer hovedkort med Nvidia sammens med ATI grafikk kort?

 

3. Noen som har testet Sapphires P200 kort og hvordan er disse med henhold til ytelse/stbilitet/overklokking?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3. Noen som har testet Sapphires P200 kort og hvordan er disse med henhold til ytelse/stbilitet/overklokking?

5349122[/snapback]

Test av lillebroren uten Crossfire.

Test av ATIs referansekort med Crossfire.

 

Temmelig gode saker. :)

5349217[/snapback]

Nice, da kom det opp to alternativer til...

 

Asus sitt CF kort

 

Sapphire sitt CF kort

 

Forskjellen på disse utfra spesifikasjon slik jeg ser det er at Asus har støtte for SATA II, mens Sapphire kortet har ikke det. Sapphire kortet har 7.1 lyd, 1 ekstra PCIe 1* slot i forhold til Asus kortet.

 

Jeg kommer nok til å satse på det Asus CF kortet. Ser virkelig lovende ut utifra referanse testen til AnandTech.

 

Satt sammen en liten handlevogn i prisguiden.

 

Paserer akkurat budskjettet på 12 000 :)

Endret av DjNeo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...