Gå til innhold

Systemkrav til videoredigering


Anbefalte innlegg

Heisann sveisann!

 

Jeg har begynt å leke meg litt med videoredigering og lurer derfor på litt systemkrav som anbefales til dette...

 

Jeg har en

AMD Athlon 3200 2,2

512MB RAM

Realtivt greit skjermkort/hovedkort...

 

Jeg bruker Pinnacle Studio 10 Plus til redigering og det har fungert greit, men innimellom så virker det som at det henger seg opp...

Har lest at mange har problemer med at Studio 10 tukler det til, men i mitt tilfelle, kan det være pga. for lite RAM?

 

Har tenklt å oppgradere til hvertfall 1024, kanskje 2048mb RAM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann sveisann!

 

Jeg har begynt å leke meg litt med videoredigering og lurer derfor på litt systemkrav som anbefales til dette...

 

Jeg har en

AMD Athlon 3200 2,2

512MB RAM

Realtivt greit skjermkort/hovedkort...

 

Jeg bruker Pinnacle Studio 10 Plus til redigering og det har fungert greit, men innimellom så virker det som at det henger seg opp...

Har lest at mange har problemer med at Studio 10 tukler det til, men i mitt tilfelle, kan det være pga. for lite RAM?

 

Har tenklt å oppgradere til hvertfall 1024, kanskje 2048mb RAM.

5347523[/snapback]

 

Når man driver med videoredigering er det ganske viktig med å ha mye RAM, ville derfor anbefale deg å kjøpe 2048mb, snarest ^^

Lenke til kommentar

Når man driver med videoredigering er det ganske viktig med å ha mye RAM, ville derfor anbefale deg å kjøpe 2048mb, snarest ^^

5347548[/snapback]

 

Joda, mer ram hjelper, men både 512 til enkel bruk og 1024 skal holde til å redigere dv i enkle programmer som studio og premiere elements.

Husk at å ha oppdaterte drivere er uhyre viktig, hvilket chipset man har på hovedkortet har og en del å si. Amd har aldri vært noen favoritt til video, sier jeg som holder på å bygge Amd X2 maskin til video.. :whistle:

 

Studio har og ett frynsete rykte når det kommer til stabilitet...som man får med seg om man leser ett par tråder her på forumet.

 

Selv har jeg en eldre maskin(p4 2.533ghz og ett crappy sis basert hk fra asus..) med 1gb minne og det holder til å kjøre Avid Liquid 7 uten problemer. Liquid kjører nok enda litt mer stabilt på laptopen min med Pent. M 2,13ghz og 2gb ram, men her kommer nok dette med chipset/drivere inn.

 

 

Kort sagt, riktignok avhengig av hvor mange slots til ram du har igjen, kjøp en 512mb brikke til i første omgang og se åssen det funker...

Lenke til kommentar
Okay...

 

Ja, har "LAGT MERKE TIL" at Studio er litt ustabilt  :tease:

 

Mulig at det kanskje hjelper litt å oppdatere til 10.1 versjonen...??

 

5351893[/snapback]

 

Jeg ville oppgradert til noe annet enn pinnacle, som adobe eliments, video vegas eller adobe premier pro....

Jeg bruker selv adobe premier pro, synes det er mye bedre en pinnacle som jeg startet med....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hadde vært greit om du hadde utdypet hva problemet ditt går ut på. Men jeg tror jeg kan forsikre deg om at skjermkortet ikke har noe særlig å si for redigeringsprogram, det viktige der er heller å ha en del RAM. 1GB RAM eller mer vil nok være en fordel.

 

I tillegg er det kjent fenomen at Pinnacle Studio er litt forskjellige fra PC til PC, hos enkelte fungerer det helt ypperlig, uten noen feil eller problemer. Mens hos andre oppdager man til stadighet problemer med programmet. Det virker som om Pinnacle er veldig følsomt overfor visse programmer og maskinvare.

Dessverre...

 

TSP :)

Lenke til kommentar
Hadde vært greit om du hadde utdypet hva problemet ditt går ut på. Men jeg tror jeg kan forsikre deg om at skjermkortet ikke har noe særlig å si for redigeringsprogram, det viktige der er heller å ha en del RAM. 1GB RAM eller mer vil nok være en fordel.

 

I tillegg er det kjent fenomen at Pinnacle Studio er litt forskjellige fra PC til PC, hos enkelte fungerer det helt ypperlig, uten noen feil eller problemer. Mens hos andre oppdager man til stadighet problemer med programmet. Det virker som om Pinnacle er veldig følsomt overfor visse programmer og maskinvare.

Dessverre...

 

TSP :)

5439069[/snapback]

 

Skjermkortet har nok ikke allverden å si for Studio nei. MEN drivere til stort sett allt kan være feilkilder, snakker dessverre av brutal erfaring her med tanke på alt fra onboard raidkontrollere til dyrere pciE raid kontrollere som nekter å samarbeide.

 

Nok ram er en ting, kvalitetsram er det som gjelder. Og høy pris er ikke nødvendigvis kvalitet, les Patriot ram brikker... :thumbdown: Om det finnes en liste til hovedkortet(feks. slik som asus har) med testet og sertifisert ram kan det lønne seg å følge den. Nye pcn jeg bygger nå bruker en av mine gamle pc3200 corsair 512mb moduler(3 år gamle) som midlertidig brikke og da er pcn for å si det pent ettt par lysår mer stabil enn med 2gb settet fra patriot(som til slutt tok kvelden...).

 

Ellers det vanlige maset om ordern på drivere og nyeste bios FØR man går ut å klager til man blir rød. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...