Gå til innhold

Ny pc til ca 23 000, bestille deler fra usa


Anbefalte innlegg

svar til Big SturL

ja, skal vente til x1900xt, men brukte prisen på x1800xt, for eg regna med at

x1900xt blei kostande det samme.

(...)

 

Tror nok at x1900xt kommer til å ligge minimum 5000,- (kanskje 6000,-), slik som 7800GTX 512mb kortene gjør.

 

::::Nevnte dette slik at budsjettet ditt ikke blir helt overkjørt da den tid kommer ;) ::::

 

 

EDIT: Skal du klokke?

Endret av heanwi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oppsette virka sikkert bra til spill og multitasking den, men eg er ganske sikker

på at eg kjem til å kjøpe ATI.

 

svar til heanwi

Eg trur eg kjem å klokke.

Vist det blir, blir det ikkje noko ekstremt

 

Burde eg da forandre oppsette?

tenkte da muligens på minne.

Endret av Proxp_smg
Lenke til kommentar

den maskina eg bruker mest har home, men min brors har xp.

bruker den av og til, av diverse årsakar, kan ikkje sei at eg merker

noko forskjell.

dette har nok, noko med at eg muligens ikkje brukar dei

egenskapene ein får på pro.

 

derfor trur eg at eg velgeer å spare ca 700 kr,

å kjøpe home

 

Eg lurte på ein ting,

når kjem windows vista?

Lenke til kommentar

Pro er egentlig eneste reele valget. Home edition er lusen på nettverksfunksjonalitet. Pro er altså MYE mer praktisk i nettverk en Home.

 

Vil også anse et riktig konfigurer XP Pro som sikrere enn Home, men et feilkonfigurer XP Pro (ikke passord på "Administrator" brukeren++) er fatalt.

 

nVidia er best på OpenGL, og dermed de fleste andre operativsystemer enn ATI. (dette var vel egentlig nevnt før).

Lenke til kommentar

hmm, Eg kjem vel til å vurdere det når eg bestiller.

Om det er verdt det, min økonomiske situasjon, er allerede 2 200 over og kan rekne med opptil 1300 over til.

så maskina kan komme oppi ein total sum på ca 27 200, vist eg kjøper pro, 29 vist det er bråkar

 

har eg flaks så kosta x1900xt langt fra 6000, å at systemet ikkje brukar, slikk eg

må kjøpe vannkjøling/nye vifter.

Lenke til kommentar
Minnet ditt kommer sikkert til å fungere bra til klokking.

Har du bestemt deg angående kjøling? Vannkjøling eller luft?

5369962[/snapback]

De OCZ brikkene der klokker dårlig.

5369988[/snapback]

Javell....

5370061[/snapback]

Ja, jeg sier nå bare ifra så du ikke skal gå rundt å tro at det der er noe klokkemonstrer ;)

Lenke til kommentar

Ser du begynner å tvile litt på prisen. Hva med å gå litt ned på prosessorhastighet(170) og du sparer nesten 1000 kroner. Dette er en nedgradering du overhodet ikke kommer til å merke noe til annet enn i poengsummer på syntetiske tester.

 

PS.

En annen ting er at det er tre stykker som bryter retningslinjene angående piratkopiering.

Man bryter selv retningslinjene når man quoter et innlegg som oppfordrer til piratkopiering uten å fjerne informasjonen som bryter retningslinjene. Det er m.a.o. tre advarsler som vil bli delt ut hvis ikke dette fjernes.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

 

5 innlegg er fjernet, reaksjoner vil bli vurdert.

 

En annen ting er at det er tre stykker som bryter retningslinjene angående piratkopiering.

Man bryter selv retningslinjene når man quoter et innlegg som oppfordrer til piratkopiering uten å fjerne informasjonen som bryter retningslinjene.

 

Amen. For de som har tatt seg bryet med å lese netiketten:

 

 

Jeg har oppdaget brudd på retningslinjene. Hva gjør jeg?

 

Det du i alle fall ikke skal gjøre er å svare i den tråden der hvor regelbruddet er. Dette vil kun gi tråden unødvendig oppmerksomhet. Og du vil selv bli regelbryter dersom du poster informasjon i tråden som ikke er i samsvar med hva den egentlig handler om. Hvis du ser et regelbrudd skal du først og fremst bruke funksjonen "Rapporter" i forumet. Til høyre over hvert innlegg er det en knapp hvor det står "Report" og hvis du trykker på denne føres du til et skjema du kan fylle ut. Rapporten din vil så bli lagt til i listen over rapporter og en moderator vil så behandle regelbruddet neste gang han går over listen og behandler rapporter. Hvis det er et krisetilfelle som krever øyeblikkelig oppmerksomhet kan du også ta kontakt med moderatorer mer direkte ved å enten sende en E-post, en melding eller se etter annen kontaktinfo i profilen til en moderator. Husk at selv de som bryter retningslinjene er beskyttet av retningslinjene igjen og ved utskjelling av disse risikerer at du selv kan bli advart eller i verste tilfelle utestengt.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?act=boardrules#brudd

 

Så med det kan folk gå tilbake til diskusjonen.

 

Reaksjon på moderering/dette innlegg gjøres som altid på pm, ikke i tråden da det vil bli ansett som off topic :)

Lenke til kommentar

har nokre spørsmål.

 

lurer på å kjøpe G. Skill istadenfor, OCZ.

Blir det bedre?

vist så vilken

G. Skill F1-3200PHU2-2GBZX

 

G. Skill F1-3200BIU2-2GBHX

 

G. Skill F1-4000USU2-2GBHZ

 

Kjem til å prøve meg på å overklokke.

 

Kjøpe I utlandet, går det bra?

angåande garanti.

 

Vist ja, kor skal ein kjøpe hen?

 

Noken som veit om noken brae utlandske webshopper? (liknande microplex.no)

Vilket merke til skjermkort?

sapphire

his

connect3d

gigabyte

msi

asus

powercolor

Club3d

Endret av Proxp_smg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...