Gå til innhold

fersk xbox bruker


Redcap

Anbefalte innlegg

Så har jeg endelig tatt spranget. Har kjøpt en brukt XBOX for 600kr på finn.no og bestilt en Alladin extreme chip som er på tur i posten. Har brukt romjulen til å lese endel om innstallering og føler meg klar til å ta fatt på oppgaven men har noen spørsmål som jeg kunne tenkt meg å få svar på.

 

1. Har en Western digital 5200RPM 120GB harddisk liggende, er dette et bra valg?

2. Hvilket dashboard? Vurderte Evox men er det noen som har andre forslag?

3. Er det noen "fallgruver jeg bør være obs på?

 

På forhånd takk fra en sylfærsk xbox modder (eller n00b om du vil)

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette med at disker med 7200 rpm liksom skal bråke mer enn disker med 5400 rpm i en xbox er bare tull. Det har jeg lest flere steder på nettet samtidig som jeg har opplevd det selv. Jeg har en 160 GB 7200 rmp seagate disk i min. Jeg vil ikke anbefale noe mindre egentlig, jo mer jo bedre og harddisker er jo så billig i dag!

 

når det gjelder dash anbefaler jeg evox uten tvil, men du kan gjerne installere avalaunch som kan startes fra evox. Evox er mye enklere... føler avaluanch er noe for detaljert og avansert. Som regel skal man jo ikke gjøre annet enn å starte et spill eller en app fra dashbordet? Her er Evox klart enklest og kjappest.

 

Applikasjoner du så skaffer deg er selvfølgelig Xbox Media Center, DVD-X2 dongle free dvd player og DVD2XBOX rippeprogram for å nevne de viktigste.

 

Kan ikke gi deg noen råd om selve chippingen da jeg outsoruca denne tjenesten men ønsker deg lykke til :) Angrer aldri på at jeg gjorde det, dette er den komplette mediamaskinen i mitt hjem!

Lenke til kommentar

Modde xboxen var også noe av det beste jeg gjorde. Ingen av pcene mine brukes til spill eller noe, så skjermkortet suger. Får bedre graffik på xboxen enn pcen. På full skjerm :thumbup:

Skjønner ikke hvordan jeg greide meg uten den. Angående xbox, rensa vifta og alt for litt siden, gikk ned 10 grader etter noen timer med spilling..

Var tjukt lag med støv på vifta, masse støv inni xboxen, astmaen min slo ut. :wee: Vaneligvis ligger vifta på 10%.

Jeg anbefaler også linksboks, surfe på internet med xbox :thumbup:.

Og så klart er evox det beste, men med XBMC kan du stille på obc kodene til fjernkontrolleren. Sånn att up og ned stiller du volum, og mute fuker på en uorginal kontroller, legger ved en xml fil til XBMC(ikke ulovelig, er jo bare en xml fil) med volumstyring, med den orginale dvd-dongelen, og uorginale fjernkontrollere.

Og Video hopper rett til video, så du slipper og bla rundt.

Lenke til kommentar

Beklager om jeg ødelegger tråden din - Men jeg har kjøpt en ferdig chippa xbox på qxl. HD ble partisjonert, og lagt inn masse programmer.

Men jeg syns det er så mange partisjoner, hvor mange er normalt?

Jeg har slayers dash, så kan være det er blitt brukt slayer autoinstaller. Er det mange unødvendige programmer der?

 

Over til det skikkelige problemet:

Jeg får ikke kontakt mellom xbox og pc. Bruker krysset nettverkskabel, fast ip og nettverksmaske. Prøvde med Qwix i går, men funka ikke. Hva kan problemet være?

Lenke til kommentar

tja ikke lett å si, men kan fortelle hvordan jeg har satt opp min box. Har to nettverkskort på HK, bruker også kryssa kabel mellom xbox og dette ene kortet i pcen min. Nettverkskortet i pcen konfigurerer jeg manuelt med IP 192.168.0.1 og nettverksmaske 255.255.255.0. Resten er blankt. På xboxen er IP på evox settings satt til 192.168.0.100 og default gateway er da altså pcen som er 192.168.0.1. Subnettmaske også 255.255.255.0 her. Husk å sette "Setup network" på "Yes" og "Use static IP" til "yes". FTP er også "enabled" med passord "xbox".

 

Når du så starter qwix setter du opp en "connection" her. Du kan kalle den f. eks. Xbox og innstillingene jeg har er som følger: Xbox IP -> 192.168.0.100, Port -> 21. Login: xbox, Password: xbox.

 

Dette oppsettet har jeg og det fungerer. Men pass på brannmurer o.l. Funnet ut at Norton AntiVirus sperrer tilgangen til xboxen min hvis jeg bruker vanlig FTP program og ikke har gitt tilgang til dette programmet. Kan være at det er dette som hindrer deg.

 

Lykke til

 

Edit: Ja det er vanlig med mange partisjoner! C: er system volumet, D: er DVD-rom, E: brukes hos meg til apps og savegames. F: er standard partisjon hvor spill og emulatorer ligger. X:, Y: og Z: partisjoner er kun brukt til temp filer og cache.

Endret av Omnikron
Lenke til kommentar

Fikk kontakt i dag! :D Var gatewayen på boxen som var feil (192.168.1.1 i stedet for ...0.1).

 

Fikk dermed lagt inn et par spill, MEN, nytt problem;

La inn noen .avi (xvid?) filmer på G: (den var tom, unntatt en mappe som het HDD loader, men den finner jeg igjen på de fleste paritisjoner), men finner ingenting i XBMC! Den viser altså at G: er tom. I boXplorer finner jeg alt.. Hva kan problemet være?

 

Klarer heller ikke å spille DVD med boxen.. Er den ikke sonefri, kanskje?

 

OT: Fikk surround høytalerne og i dag, mangler bare en AV-pack (og få orden på XBMC) nå! :D

Lenke til kommentar

bra du fikk det til. Når det gjelder å legge inn filmer så burde du kun gjøre det på partisjoner som xbmc finner. Er nok helt sikkert flere temp partisjoner enn de jeg nevnte. Kan jo være forskjellig konfigurert også. På min xbox står det at det er 0 plass igjen på G: selv om den er slått på i misc settings i evox. Men jeg har aldri brukt denne. Bruker vel egentlig kun E: og F: Akkurat nå skulle jeg gjerne hatt en større harddisk og, kun 2 giga igjen :)

 

Det med DVD avspilling. Har du DVDX2 dongle free dvd avspillingsprogrammet? Har du chippa boxen og har dette programmet har du en sonefri dvdspiller ja. Kommer det opp noen spes feilmelding når du putter i dvd filmer?

Lenke til kommentar
Vel du må gå i config fila til Xbmc og sørge for at linja

<useGDrive>no</useGDrive> Er

<useGDrive>yes</useGDrive> ellers får du bare opp G: men finner ikke no inne på den.

 

(edit) Fila heter: XboxMediaCenter.xml

5360928[/snapback]

 

Høres ut som en plan! Må jeg gjøre dette på pc, eller kan jeg fikse det i boxplorer e.l?

 

Hvis jeg må gjøre det på pc, kan jeg like godt legge inn nyeste? Link til en bra?

Har lasta med T3CH build fra 18. des. Den bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...