Gå til innhold

Alphacool Vs. Waterchill vannkjøling


Anbefalte innlegg

Hei Hei

 

Tiden er nå inne for en liten oppgradering av PC'en min, og da skal jeg kjøpe vannkjøling. Det viktigste er at det er rimelig, og at det er lett å sette samme og bruke. Dette er viktig, ettersom jeg kan veldig lite om dette.

 

Jeg har sett på to forskjellige ferdigsett, og trenger litt tilbakemeldinger om disse:

 

Alphacool

 

Waterchill

 

I mine øyne ser disse ganske like ut, men jeg kan lite som vannkjøling, og er derfor redd for å kjøpe feil.

 

Noen ideer eller tanker om disse settene? Tar alt jeg kan få av erfaringer, tanker etc.

 

Systemspeccs finder du i siggen min.

 

EDIT: Jeg er også åpne for andre forslag, men tilsammen (med frakt) så må det ikke komme over ca 1900,- Det er det jeg har å gå på.

 

Takker for svar :D

Endret av Mixy89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei Hei

 

Tiden er nå inne for en liten oppgradering av PC'en min, og da skal jeg kjøpe vannkjøling. Det viktigste er at det er rimelig, og at det er lett å sette samme og bruke. Dette er viktig, ettersom jeg kan veldig lite om dette.

 

Jeg har sett på to forskjellige ferdigsett, og trenger litt tilbakemeldinger om disse:

 

Alphacool

 

Waterchill

 

I mine øyne ser disse ganske like ut, men jeg kan lite som vannkjøling, og er derfor redd for å kjøpe feil.

 

Noen ideer eller tanker om disse settene? Tar alt jeg kan få av erfaringer, tanker etc.

 

Systemspeccs finder du i siggen min.

 

EDIT: Jeg er også åpne for andre forslag, men tilsammen (med frakt) så må det ikke komme over ca 1900,- Det er det jeg har å gå på.

 

Takker for svar :D

5340380[/snapback]

 

Kjøp heller http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315833 cpu på 30 grader max

Lenke til kommentar

Nja, jeg må jo si de temperaturene der høres fristende ut, men jeg hadde tenkt meg noe litt billigere, dessuten er den der kun til CPU, og da må jeg kjøpe fler vannblokker, det koster jo en del penger.

 

Dessuten så tror jeg ikke at det spiller så stor rolle om jeg har en CPU på 30, eller 40 grader. Det er kaldt nok begge deler til at den skal klare seg fint.

Lenke til kommentar
Nja, jeg må jo si de temperaturene der høres fristende ut, men jeg hadde tenkt meg noe litt billigere, dessuten er den der kun til CPU, og da må jeg kjøpe fler vannblokker, det koster jo en del penger.

 

Dessuten så tror jeg ikke at det spiller så stor rolle om jeg har en CPU på 30, eller 40 grader. Det er kaldt nok begge deler til at den skal klare seg fint.

5340714[/snapback]

 

 

Hehe, jeg ville ikke hatt noe annet, hadde http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303661 den men ble for mye bråk!

 

Men den Cooler Mastern er bare Nydelig da

Endret av Dr Love
Lenke til kommentar

heisan, jeg har ikke stor peiling på vannkjøling, men installerte nettop zalman reserator 1 plus settet i min maskin for noen dager siden, + chipsetkjøler. Ikke en enste vifte på vannkjølingssettet så dette er meget rolig. cpu kommer opp i 42 grader med heftig BF2 spilling. Jeg hater støy så det var herlig å bli kvitt den hissge skjermkort, chipset og cpu vifta. Tar en liten time å sette opp.

 

Har en 3700+ @ 2,4 + overklokket x850xt.

 

koster 2200 på microplex, men kansje du fåt det billigere andre plasser?

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=z...lus&mcat=14s385

Lenke til kommentar
Den første linken er til RAM brikker da....

5340787[/snapback]

 

hehe, surrer litt her nå, sorry :p

Alphacool

 

 

heisan, jeg har ikke stor peiling på vannkjøling, men installerte nettop zalman reserator 1 plus settet i min maskin for noen dager siden, + chipsetkjøler. Ikke en enste vifte på vannkjølingssettet så dette er meget rolig. cpu kommer opp i 42 grader med heftig BF2 spilling. Jeg hater støy så det var herlig å bli kvitt den hissge skjermkort, chipset og cpu vifta. Tar en liten time å sette opp.

 

Har en 3700+ @ 2,4 + overklokket x850xt.

 

koster 2200 på microplex, men kansje du fåt det billigere andre plasser?

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=z...lus&mcat=14s385

5340867[/snapback]

Det er litt dyrt for meg, men det er jo for den svart "plus" versjonen, den andre standard blå versjonen, koster 1250 på netshop.no... Dette hadde vært kult, men den har gått ut av produksjon står det.

 

 

 

Waterchill lager veldig bra sett, du vil ikke angre om du kjøper det.

5340880[/snapback]

 

Jada, regna egentlig litt med det, alphacool er litt mindre kjent. Watercool er dyrere, det er jo selv uten GPU og chipset block, disse følger med til alphacool. Jeg tror jeg går for alphacool, hvis jeg ikke hører fra noen som har det/har hatt det som sier det er veldig dårlig.

 

Det er lagt inn en omtale på 3dfxcool, han som skrev den ga 2/5. Men det var fordi hans syns den så vanskelig ut å montere, og at det var mange "ukjente" deler. Dette skremmer egentlig ikke meg mye, ettersom jeg har god hjelp, både fra dette forumet og venner.

Lenke til kommentar
Har ikke overklokking.no testet begge to da?

 

Tydelighvis ikke :p

 

Neida, settet fra watercool er jo sikkert av bedre kvalitet, men det jeg lurer på er om det er verdt prisforskjellen, den er jo ganske stor, ettersom jeg må kjøpe minst en ekstra vannblokk. Da kommer fort waterchill settet på 2800,- Hvis jeg skal kjøle like mange komponenter, sammenlignet med alphacool som koster 1600,-. Begge prisene er med frakt da.

 

Jeg vet ikke om det er verdt det, dessuten skal jeg ha det billigst mulig, så jeg har nok ikke råd :(

 

Jaja, men som sagt så trenger jeg noen som virkelig har god argumentasjon på hvorfor jeg ikke skal velge alphacool sitt sett.

Lenke til kommentar
Det kan da ikke koste 1000kr for en blokk?!

 

Det er waterchill settet til 1600 på pcutstyr du snakker om..? 3-400 i en ekstra blokk.

5342051[/snapback]

 

Nei, det koster ikke 1000 kroner for en blokk, men hvis jeg skal ha bl0okk til både GPU og chipset, så blir det for i lle fall 8-900,-

 

Skal du først ha waterchill så sjekk shg.no og digitalimpuls.no, der kan du gjøre noen kupp.

5342418[/snapback]

 

BEgynner å lure på om jeg kan gjøre det billigere ja, jeg får se, kan hende jeg kjøper enkelt deler, kjøper fra litt forskjellige butikker rundt meg, jernie clas ohlson etc.

 

Vi har en egen kategori for vannkjøling.

Flyttet fra "Hjelp til kjøp/salg av PC"

5342589[/snapback]

 

Jeg lurte på hvilken kategori jeg burde velge ja, men ettersom jeg leste litt rundt i denne vannkjølingskategorien, fant jeg få eller ingn der hvor man spurte om "hjelp" til kjøp av dette. Derfor valgte jeg den forrige kategorien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...