Gå til innhold

Asus P4S8X skuffer


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-07 20:01, Snekker`n skrev:

Høres fint ut,så får vi håpe det retter seg jeg venter en stund med å sende i retur for å se om asus ordner dette,men har du noen formening om overklokkingsegenskapene kommer til å bli bedre?

Så foresten at psdata hadde solg 20 slike kort siden torsdag så det ser ut til å vere populert


 

Jeg tror som Byggeren nevnte i noen andre tråder at asus lager som regel bra hk med bra muligheter for overklokking. Men som sagt har dette hovedkortet en del problemer i startfasen. Så det eneste vi kan gjøre er å vente på ny bios fra asus. Som sagt har de fleste som har kjøpt dette angrerett. Dette gjelder som regel i 3.mnd hvis man ikke har mottatt angrerett skjema. Og 14 dager hvis man har mottatt det. De fleste har hatt hk'et sitt i kanskje 2 dager maks. Jeg personlig tror at asus komme med ny bios løpet av neste uke. Et unntak er det. Hvis hovedkortet ditt er som Byggeren sitt. Da burde du levere det tilbake per omgående. Da er det noe galt. Og det med at det blir blåskjerm antyder til at det er problemer med selve oppsettet av hovedkortet.

 

Til folk som er litt usikre, burde vente litt. Og vente på den nye biosen. Da vil folk sette dette kortet på prøve. Dessuten håper jeg at Byggeren komme men en artikkel på Slapps.com når vedkommende har fått det nye kortet!

 

>Peace bro......

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-08 18:12, klo skrev:

men hvis jeg tester det da?

og opplever problemer, hva kan jeg gjøre da?


 

Klo, du kan slappe helt av. Du trenger ikke å avtale noe som helst på forhånd. Dersom du ikke herper til hele hovedkortet og markulerer esker og innhold, er det overhode ikke problem å levere tilbake hovedkortet med begrunnelse i "Lov om opplysningsplikt og angrerett". Jeg forutsetter du snakker om handel over internett, da gjelder følgene regler:

 

Sitat:

§ 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte.

hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper likevel ut senest 3 måneder etter at avtalen ble inngått.

 

§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

 

Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

 

Ut fra denne loven kan ikke butikken nekte deg å returnere et hovedkort som du har åpnet og testet, for deretter å finne ut at det ikke fungerer som forventet. Du kan uten problem pakke ut kortet, teste dette, og pakke dette inn i originalembalasjon. Loven er soleklar på dette området "Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde". Dersom noen butikk mener at varen ikke er tilbakelevert i tilnærmet samme stand og mengde, så tenker jeg nok at de ikke vet hva de snakker om.

 

OBS! Jeg oppfordrer ingen å missbruke dette, da dette medfører kostnader for butikken som oss andre er nødt til å betale i form av dyrere varer. Men det er greit at brukerne av dette forumet er informert om hva som er faktiske lover og regler i dette landet. Poenget er at du trenger ikke en avtale på forhånd for å benytte det av angrefristen ved postordrekjøp.

Lenke til kommentar

Jeg snakket idag men en person fra asus. Vedkommende nevnte at hovedkortet var meget bra til overklokking. Kanskje noe av det beste. Dessuten ville alle problemer som er på kortet bli løst med en bios update. Da venter jeg og mange andre spent på denne updaten. Da tror jeg flere vil legge ut reviews av kortet.

 

Byggeren: Har du bestilt kortet? Du første kortet ditt sendte du jo tilbake. Kan du komme med en review så snart du har fått<!

Lenke til kommentar

Vel... jeg håper dette kortet holder mål siden jeg venter et eksemplar fra PS i en av de nærmeste dagene.

 

Hvordan er korte fra PS egentlig? Er det RAID, slik som det står, eller er det tøys? Komplett har såvidt jeg ser samme kort, og der nevnes det ingenting angående RAID... noen som vet?

 

mvh

Lars Martin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...