Gå til innhold

Asus P4S8X skuffer


Boralis

Anbefalte innlegg

Har nå prøvd dette kortet og må si jeg er skuffet,klarte ikke å klokke min 2,4 til mer enn 2,6 da slår maskinen seg av eller jeg får blåskjerm dette skjer aldri med det gamle kortet som er et Msi 845 e max2 der kjørte jeg stabilt på nesten 2,9.Det er også umulig å stille rammen til 200 det høyeste den godtar er 166 selv med corsair 3200 brikke får heller ikke softwaren for å flashe bios til å funke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, så du har kjøpt det kortet altså..det var litt dumt, for kortet er helt nytt og man vet lite om

det nye SIS-FUCKED UP-648 chipsettet. Jeg leste review på ocworkbench.com, tror jeg. Jeg synes ikke

kortet er noe særlig bra, ihvertfall ikke til OC. på det review'et hadde de siste bios fra 18.08 tror jeg, men hadde ikke støtte for >166MHZ FSB, det er

fucked up nå idag. JEg skal kjøpe Abit IT7-MAX2, tror den er bra! Eller hva sier du??

Lenke til kommentar

Men du kjører vel med 533 mhz bus på cpu'en? Jeg har en 2.2 med 400mhz i bus. Og dette blir da meget bra til overklokking. Siden forskjellige sider klarte å komme opp til 155mhz bus med dette hk'et. Men folk som har 400mhz bus blir dette kortet meget bra! siden 133mhz bus på dette hk'et blir det nesten 2.9 ghz med en 2.2 cpu!

 

Dessuten har dette hk'et mange bra ting som er verdt å ta med! Så folkens, dette er det beste kortet fra asus for KUN de som har en cpu som kjører på 400mhz bus! Da tanke på overklokking!

Lenke til kommentar

Det er mulig det men kortet er grnerelt ustabilt det restarter maskinen i tide og utide og den takler ikke rammen på høyere innstillinger enn 166 stiller du den på 200 klarer ikke maskinen å starte opp du får bare feilmeldinger, og selv med 166 instilling på rambrikken(Corsair xms 3200)klarer maskinen å kjøre 3d mark 2001se.Til sammenligning kjørte jeg på mitt andre kort som er et msi 845e max2 stabilt helt opp mot 2,9 og fikk en score i 3d mark 2001se på nesten 13500 det eneste forandringene var altså hk et og masinen har vert ustabil hele tiden noe jeg aldri opplevde før

Lenke til kommentar

Jeg har mottatt kortet, men det er noe riv ruske galt med det kortet jeg har fått. Jeg har satt opp maskinen med en 2.53/533 prosessor, samsung minne, og et GF4Ti4200 skjemkort. Alt satt på standardhastighet, til og med underklokket. Jeg kommer aldri mer en 1 minutt inn i installasjonen av XP, 2K og 98 før den henger seg. Jeg har prøvd med oppdatert bios, men ingenting nytter. Mitt kort er det derfor helt klart en feil på, og blir returnert.

 

Jeg kan derfor ikke konkludere med om kortet er bra eller dårlig. Men jeg må si at etter de positive erfaringene jeg har hatt med P4S533 hovedkortet fra asus, så var dette litt antiklimaks. På en måte føler jeg at vi er litt forsøkskaniner med dette kortet, i og med at det ser ut som om vi er noen av de første i verden til å få fingrene i et slikt kort.

 

Divxdude, har ikke du bestilt et slikt kort allerede? Isåfall så ville jeg ivertfall prøvd kortet. Dersom du opplever at det er ustabilt, så får du heller returnere det. Dersom du ikke har bestilt kortet enda tror jeg faktisk jeg ville vurdert et annet kort inntil asus får orden på dette kortet, kanskje det bare er en biosoppdatering som skal til for at det fungerer 100%.

 

 

 

REdigert: Dersom jeg kjører minnet på 133MHz, så ser det faktisk ut til at jeg kan installere! (Ikke akseptabelt) Kan ivertfall komme men en liten rapport senere.

 

_________________

Byggeren

slapps.com

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-09-07 11:20 ]

Lenke til kommentar

Snekker'n, jeg hadde nettopp inne et P4B533-V hovedkort som jeg testet, det er basert på i845g brikkesettet. Jeg lager et lite review av dette. Poenget er at dersom du har tenkt å overklokke, så ser dette kortet ut til å være fantastisk bra. Med den siste biosen får du enda flere "tweake" muligheter, og sjangsen for at du klarer å skvise det siste ut av maskinen din er ganske stor. Dette hovedkortet er svært bra egnet dersom du skal overklokke prosessorer med 133MHz bushastighet.

 

 

 

_________________

Byggeren

slapps.com

 

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-09-07 12:15 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-07 12:14, byggeren skrev:

Snekker'n, jeg hadde nettopp inne et P4B533-V hovedkort som jeg testet, det er basert på i845g brikkesettet. Jeg lager et lite review av dette. Poenget er at dersom du har tenkt å overklokke, så ser dette kortet ut til å være fantastisk bra. Med den siste biosen får du enda flere "tweake" muligheter, og sjangsen for at du klarer å skvise det siste ut av maskinen din er ganske stor. Dette hovedkortet er svært bra egnet dersom du skal overklokke prosessorer med 133MHz bushastighet.


_________________

Byggeren



<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-09-07 12:15 ]</font>


 

Er dette kortet noe av det samme som et epox4g4a+ HK ? Mange tester av epox-kortet: http://www.mbreview.com/links.php?op=viewslink&sid=210

 

fortell litt om overklokkings-specs!

Lenke til kommentar

Bygde faktisk en maskin igår med dette kortet.

Har ikke fått testet noe særlig, men det virker som den gjengse oppfattningen er at kortet ikke står til forventningene.

 

Tror ikke maskinen skal klokkes noe særlig. men er det tegn til ustabilitet også i ikke klokket tilstand?

 

Hvis så er tilfellet tror jeg også dette går i retur

 

Er dette hånfast (kanskje et "mandagskort" Snekkeren fikk fatt på) /flere med samme erfaring,ev noen flere tester , linker?

 

Dette ligner ikke Asus, men om det er noe dritt, er det vel heller SIS som har skylden

 

[ Denne Melding var redigert av: dataante på 2002-09-07 15:34 ]

Lenke til kommentar

Hei Snekker`n!

 

Synd at hovedkortet ikke var slik du hadde håpet på da! Jeg har lest at SiS648DX som er etterfølgeren skal kunne kjøre på DDR400 uten problemer. Dette er uoffesielle rykter, men det virker logisk for meg. SiS får da tid til å luke ut bugs og lansere ett oppdatert chipset, 648DX.

 

På fredag satte jeg sammen en PC for en i familien med Asus P4B533-V, P4 2.4B, Apacer DDR333 og GF4 Ti4200. Jeg rakk ikke å teste maskina grundig forde etter byggingen skulle han på ett LAN. Men det lille jeg fikk teste så virker dette kortet helt supert. Kortet har også 4:5 divider for DDR333 også, men det funker vel bare så lenge du kjører på 533 fsb.

Lenke til kommentar

Betroz, SIS har allerede et brikkesett som kjører DDR400 uten problemer, nemlig SIS645DX brikkesettet. Det er ikke alle hovedkort basert på dette brikkesettet som har denne funksjonen aktiver, men Asus P4S533 har full støtte for dette.

 

Vi på slapps.com har "straffet" flere slike asus hovedkort med å kjøre minnet på hastigheter langt over DDR400 i lengre tid. Stabiliteten på disse hovedkortene har vært 100%. Det forundrer meg derfor meget at det nå viser seg at de har problemer med det nye 648 brikkesettet på disse minnehastighetene. Som den godtroende nordmannen jeg er, lar jeg derfor tvilen komme SIS til gode og regner med at det er bare snakk om en fremtidig biosoppdatering som skal til for at disse brikkesettene skal fungere bra på DDR400 hastigheter.

Lenke til kommentar

Som sagt folkens er dette produktet helt unikt. Kortet er faktisk det første som har kommet ut med serial ata og agp8. Som alle vet har et nytt produkt en del barnesykdommer. Dette vil løses etterhvert når vi brukere kommer tilbake med slike innlegg som nå. Dette vil asus ordne straks. Jeg har sendt en email til asus support. De bekreftet at det var en del problemer med hk'et. men de ville ha det på markedet siden de andre produsentene begynte å komme med slike produkter. De sa også at en bios oppdatering er på vei.

 

Så jeg kommer trolig til å vente til asus har sluppet ut den nye biosen. Da kan vi bedømme om dette kortet holder mål eller ikke.

 

Så jeg synes nå at vi skal avslutte denne tråden. Og starte på nytt når asus har fått litt mer tid på seg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...