Gå til innhold

Når skal du kjøpe digitalkamera neste gang?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innen 1år.

 

Skal kjøpe Canon EOS D30 med et par gode linser 50mm/1.8 og en 75-200mm linse.

 

Regner med at jeg kommer til å kjøpe 512MB Flash card og noe annet stash.

 

Jeg har tenkt på en D60 også, men syntes den er litt dyr i forhold til en brukt D30, det er ikke så mye som skiller disse to kameraene, dog er det jo mer MP i D60 enn D30.

 

Dere kan jo f.eks se på denne siden her, hvor han har brukt Canon D30 og upsamplet bildene og printet/trykket ut.

 

 

Frankey

Kr.sand

http://www.nyphotographics.com/blowupsample.htm

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Innen 1 mnd.

 

Nå er jeg så lei av å betale i dyre dommer for å framkalle APS, samtidig som scanning blir mer og mer kjedelig. Da er det på tide med et skikkelig digitalkamera.

 

Trolig 3mpx, gjerne litt bra zoom, OK størrelse på kameraet og prisklasse 4000kr. Spent på om Ixus v3 eller Coolpix 3500 kommer i denne prisklassen...? :)

Lenke til kommentar

Sjekker nettbutikkene jevnlig for å se når canon g3 blir tilgjengelig. Hvis prisen ikke blir for høy, så bestiller jeg ett sånnt kamera straks det blir tilgjengelig.

 

Kunne godt tenkt meg ett Sony 707, men synes prisen er litt stiv.

 

En vet jo aldri, kanskje det hadde lønt seg å kjøpe brukt, og heller vente med nykjøp til kvaliteten har blitt enda bedre, men synes bruktprisene på gode kameraer ligger veldig høyt, og ofte nesten like høyt som ett nytt kamera på de rimeligste nett butikkene. Skyldes sikkert at digitale kameraer faller så raskt i pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...