Gå til innhold

XP Home: Hvordan endre rettigheter på brukere?


kjarhen

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har nylig formatert pc'n til en kompis av meg etter at maskina gikk i stå.

Problemet med maskina er at han har en bror som ikke har respekt for annenmanns pc. :hmm:

 

Broren holder stadig på å installerer programvare som inneholder spyware og dårlige demospill som roter til filsystemet.

 

Duden har begrenset kunskap om hvordan en pc fungerer. Jeg observerte selv en gang at broren trykka på et snarveisikon spastisk. Når jeg spurte han hvorfor fikk jeg som svar at programmet åpna seg så tregt at han ville hjelpe maskina med å åpneprogrammet raskere. Dette endte opp med at han hadde 20-30 kjøringer av samme programmet. :blush:

 

Det enkleste ville være å passordkjøre maskina slik at broren ikke fikk tilgang til maskina, men kompisen min ønsker at broren skal ha tilgang til maskina, men at han har kun begrenset tilgang. Dette vil si å sette opp en bruker som ikke har tilgang til installasjon av programvare. Jeg har søkt på flere fora og googla rævva av meg uten å finne en løsning.

 

Er det mulig å sette opp en bruker som ikke har tilgang til installering av programvare på XP Home edition?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan vel opprette en kontot med begrensette rettigheter, men å hindre installasjon av spyware blir vanskelig..her må man jo også bruke hodet og ikke installere alt som popper opp på skjermen. ... Mulig det finnes noen 3 parts verktøy som kan låse ned maskinen. Har brukt GPO en del, men det er på maskiner med 2K, 2k server eller XP Pro eller W2K3,.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...