Gå til innhold

TV-kort og bordantenne..


scarface15

Anbefalte innlegg

heisann,

har i det siste vurdert å gå til innkjøp av en bordantenne og et tvkort, men da jeg har minimalt (!) peil på tvkort og antenner/tv generelt, tenkte jeg det var greit å få noen anbefalinger av tvkort/bordantenner, samt noen nyttige tips... Advar meg mot feller jeg kan gå i osv.

 

Pris, tenkte ca 5-700 for tvkort, og så er jeg VELDIG usikker på hva en bordantenne man kan koble opp til tvkort koster. (gjerne link om dere gidder å ta dere tid) :)

 

mvh

kai andreas

 

redigert:

 

kom over denne på claser'n http://www.clasohlson.no/shop/store/printp...12%3A12%3A09+AM

Kan den brukes sammen med et tvkort, og blir det brukbare sendinger da?

http://www.clasohlson.no/shop/store/printp...12%3A12%3A09+AM

Endret av scarface15
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde nettopp med bordantenne tilkoblet TV-kort, funket nærmest ikke i det hele tatt. TV-kortet var et Leadtek Winfast TV2000 XP Expert, og antennen var noe 150-kroners greier fra Europris. Koblet til den vanlige husantennen, da ble bildet knallbra. Så vær forsiktig med valg av antenne, og tenk på hvor du skal ha antennen også (dårlig med dekning i kjellere, bak åskammer osv).

Lenke til kommentar

Skal stå på rommet mitt, i første etasje. Ingen fjell ellerno i nærheten her ;]

Om det er såpass dårlig med bordantenne, må jeg bare spørre om en ting; betales det lisens pr tv eller pr husstand? ^^ Får vurdere å henge opp en liten antenne på taket, men da må jeg spørre med foreldre først. Kan ikke bare borre et hull til ledninga og slenge opp en antenne ;P

Lenke til kommentar

har akkuratt koblet en Bordantenne til TVen i stua, istedenfor det gamle skvipet som henger på taket der jeg bor. Ble faktisk overasket over hvor bra bildet ble. Nå skal det nevnes at ikke TVen er av super kvalitet, men jeg ble fornøyd.

 

Antenna kostet 400 på expert, og er av typen med "antenneforsterker"

 

Lykke til, uansett vha du velger :)

Lenke til kommentar

Kvaliteten på TV mottak er helt avhengig av lokale fohold, umulig å spå på forhånd om det blir brukbart eller ikke.

Det kan være vanskelig å sette opp en TV antenne, uansett type. Det største problemet er gjerne refleksjoner av signalet. Slike refleksjoner vil variere bare du flytter antennen noen centimeter.

Store veggantenner har mange elementer som demper slike refleksjoner. En bordantenne har ingenting, den plukker opp støy fra alle retninger. Derfor er det ofte helt umulig å få godt signal med en slik antenne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...