Gå til innhold

Fjerne WinXP

tongar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan også åpne maskinen, og der vil du se haugevis med små dyr, også kalt bugs. Setter deg ned med lupe, og fjerner alle dyrene med Microsoft-logo på ryggen..så er du kvitt WinXP.

Skrevet

Hvordan i helsike konverterer jeg harddisken fra NTFS til FAT32? Trodde ikke det var mulig etter å ha konvertert fra fat32 til ntfs (ånli di odher wei arraond? Og "format c:", hvordan får jeg tilgang til dos i winxp? Er muligens helt grønn, men, men.

Skrevet

En ting til, spaz, når jeg booter fra winxp ender jeg opp med 3 alternativer: 1 installer, 2 reparer, 3 avslutt innstallasjonen... Prøvde 2 reparer... Funket ikke. Du har ikke noe mer detaljert, eller noen andre der ute... takker igjen.

Skrevet

Quote:

Den 2002-09-06 00:14, tongar skrev:

En ting til, spaz, når jeg booter fra winxp ender jeg opp med 3 alternativer: 1 installer, 2 reparer, 3 avslutt innstallasjonen... Prøvde 2 reparer... Funket ikke. Du har ikke noe mer detaljert, eller noen andre der ute... takker igjen.

Sett i Win2k CD'en, boot opp maskina og velg innstaller (hvis det er Win2k du skal legge inn). Fjern partisjonen som XP ligger på. Lag ny partisjon og formater. Så fortsetter du innstallasjonen på den nye tomme partisjonen.

XP Pro

P4 2.26 GHz

512 DDR Apacer PC2700

Asus P4S533

IBM 120GPX 60GB

WD Caviar 80GB

Quantum Fireball 20GB

Plextor 40/12/40

[ Denne Melding var redigert av: Mozy på 2002-09-06 00:24 ]

Skrevet

Quote:

Den 2002-09-06 00:14, tongar skrev:

Ja, sorry. Jeg skulle forklart litt bedre. Der skal du velge installer. Så får du opp en ny meny der du kan formattere/partisjonere eller installere WindowsXP. Tror du klarer resten selv.

Skrevet

Er det noen av dere som også kan forklare følgende:

Satt sammen en maskin. Bios finner alt (cpu, floppy, minne, dvd, harddisk) Likevel får jeg meldinga: Hardware monitor found an error. Press f1 to continue, del enter setup... Velger jeg f1 funker alt sammen, har noen en ide om hva som kan være feil. Sikkert en ubetydelig greie, likevel...

Skrevet

Quote:

Den 2002-09-06 00:50, tongar skrev:

Er det noen av dere som også kan forklare følgende:

Satt sammen en maskin. Bios finner alt (cpu, floppy, minne, dvd, harddisk) Likevel får jeg meldinga: Hardware monitor found an error. Press f1 to continue, del enter setup... Velger jeg f1 funker alt sammen, har noen en ide om hva som kan være feil. Sikkert en ubetydelig greie, likevel...

Det kan være en vifte som går på for lavt turtall...

eller det kan være at spenninga til et eller annet er stilt for høyt...

Skrevet

Quote:

Den 2002-09-05 22:03, tongar skrev:

Hvordan får jeg fjerna WinXP, hørt snakk om emergency repair disc, hvordan får jeg eventuelt laga den?

takker

Får å lage en Emergency repair disk, gå hit :

http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;en-us;Q299526

Men denne fjerner ikke XP :smile:

Skal du fjerne XP kan du boote med en windows 98 boot disk og formatere disken med format c: /q (med slash q går dette på 10 sec, uansett disk størrelse)

Du kan også bare boote med en 98 diskett (hvis du har fat 32 og ikke NTFS som filsystem)

Last inn smartdrv.exe (ligger på win98 cd)

Slett windowskatalogen med kommandoen deltree (deltree.exe ligger også på windows 98 cd)

skriv så(fra c:) attrib -a -s -h -r *.*

deretter del *.*

Maskina er nå klar for nytt os :smile:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...