Gå til innhold

W900i vs N80 - hvilken vil du ha?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var vel ingen tvil om hvem som ville trone øverst etter min mening, var det?

 

Nokia N80--------------------Sony P990i

-

352x416 skjerm-------------240x320

WLAN-------------------------Ikke WLAN

Quadband--------------------Triband

Internettleser----------------Wap 2.0 XHTML leser

 

N80 og Nokia kommer til å gjøre det stort i 2006.

5339341[/snapback]

 

Du burde iallefall få specsen riktig om du vil sammenligne telefonene. SEP990 har da vitterlig WLAN og Internettleser. At den også knuser N80 på standbytid, glemmer du tilfeldigvis å nevne.

Lenke til kommentar

Var litt vanskelig å finne specsene på Sony P990i (har ikke annet enn å ha hørt om den). Nokia sine specs er riktig, og du bør virkelig legge merke til Quadband og skjermen. To viktige ting i forretningslivet.

 

Standbytid er for meg totalt nytteløst. Det er brukstiden som kanskje kan vurderes. Jeg har muligheten å tilkoble meg strøm, akkurat slik som på min bærbare datamaskin.

 

Har jeg ikke tilgang på strøm, bruker jeg det ekstra batteriet som skal kjøpes ekstra.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Quadband (Det siste GSM 850 nettverket for SørAmerika) er jo så og si helt ubrukelig for de fleste. Touchscreen alene gjør SE P990i mer nyttig for meg enn N80.

Har hatt N90 lenge, så jeg vet hva skjermen er god for, og den er virkelig bra, men jeg tviler på at jeg blir misfornøyd med P990i's skjerm for det.

Nokia har mer igjen å bevise, i alle fall ovenfor meg.

Lenke til kommentar
hmm endelig noen som ikke bare tror nokia kan trone på markedet. :thumbup:

5347703[/snapback]

Har ikke angret ett sekund på at jeg gikk fra Nokia til SE ;)

Var litt vanskelig å finne specsene på Sony P990i (har ikke annet enn å ha hørt om den).

5348692[/snapback]

Specs finner du her.

Quadband (Det siste GSM 850 nettverket for SørAmerika) er jo så og si helt ubrukelig for de fleste. Touchscreen alene gjør SE P990i mer nyttig for meg enn N80.

Har hatt N90 lenge, så jeg vet hva skjermen er god for, og den er virkelig bra, men jeg tviler på at jeg blir misfornøyd med P990i's skjerm for det.

Nokia har mer igjen å bevise, i alle fall ovenfor meg.

5348770[/snapback]

Skjønner ikke helt hva folk snakker om når de hevder P990i og N80 ikke kan settet mot hverandre... En helt fair duell og så absolutt ikke sikker Nokia-seier spør du meg ^^

Lenke til kommentar

Mer off-topic prat eller prat om konkrete brukere vil bli belønnet med advarsel.

 

Vi holder oss til temaet, nemlig W900i vs N80, evt. P990i vs N80 som det har endret seg litt til.

 

Samtaler om brukere, avatarer eller lignende tas på PM. Dette innlegget kommenteres også på PM, hvis nødvendig.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Den tråden her syns jeg er artig å lese.. mye sterke meninger. Jeg er både enig og uenig i mye. På en måte er det feil å sammenligne de to telefonene.. feil, fordi de kommer med 3 mnd. mellomrom.. minst.. samt at de ikke helt er beregnet på samme bruker-gruppe. På en annen side kan man sammenligne dem fordi mange mobil-fans vil være ivrige etter begge disse telefonene og ikke ha råd til begge.

 

Når K750i kom i vår parkerte de alt fra Nokia i den klassen.. 6230i var det nærmeste, men en langt dårligere telefon etter min mening. Utover sommeren og høsten visste vi at det ville komme mye fetere mobilen fra Nokia siden SE hadde lagt liste så mye høyere med sine K750i og W800i.

Telefonene fra Nokia som kom i høst og nå fremover er ett resultat av dette. Ihvertfall jeg var spent på hvilken vei de kom til å ta. De har valgt å satse kraftig på Symbian og relativt store telefoner. Noe jeg mener ikke var så lurt.

Jeg tror ikke N80 kommer til å selge mye.. ja den har mye snadder, men ikke så mye av de tingene mengden trenger. Samtidig blir den for dyr. Ikke for det.. W900i er også en dyr telefon, men jeg er ganske sikker på at den kommer til å selge mer enn N80.

Jeg er spent på kamera på N80, men hvis det ikke har auto-fokus kan man avskrive det med en gang.

Nokia sliter også med å få opp batteri-levetiden på telefonene sine, K750i/W800i holder jo minst dobbelt så lenge som de siste Nokia telefonene.. etter det jeg har lest holder W900i også veldig lenge.

 

Ikke glem at N80 ikke kommer før om 3 mnd. minst og at innen den tid har trolig SE annonsert oppfølgeren til K750i. Hvis spec.'en på den er bra så blir nok mange ventende.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke N80 kommer til å selge mye.. ja den har mye snadder, men ikke så mye av de tingene mengden trenger. Samtidig blir den for dyr. Ikke for det.. W900i er også en dyr telefon, men jeg er ganske sikker på at den kommer til å selge mer enn N80.

5350415[/snapback]

W900i er myntet på en veldig liten og spesiell kundemasse og N80 er laget som et bevis på at Nokia mester multimedia, så ingen av de ventet vel de største salgstallene. Mye derfor de er lagt i et såpass høyt prissikte.

 

Jeg er spent på kamera på N80, men hvis det ikke har auto-fokus kan man avskrive det med en gang.

5350415[/snapback]

Den har ikke autofokus nei, noe jeg finner helt idiotisk. Heller 2 mxpl med enn 3 uten.

 

Nokia sliter også med å få opp batteri-levetiden på telefonene sine, K750i/W800i holder jo minst dobbelt så lenge som de siste Nokia telefonene.. etter det jeg har lest holder W900i også veldig lenge.

5350415[/snapback]

Mener jeg leste 8,4 timer tale og 370 standby. Beste i dag er K750i/W800i og Z520i med 9 og 400, så veldig bra for en så kraftig telefon. Dette har virkelig vært et av Nokias svake ledd, og noe de fortsatt ikke ser ut til å klare å få orden på. Om jeg får tippe, tror jeg SE har hentet litt fra Sony, som har utrolig bra batteritid på sine Walkman-produkter.

Lenke til kommentar
Telefonene fra Nokia som kom i høst og nå fremover er ett resultat av dette. Ihvertfall jeg var spent på hvilken vei de kom til å ta. De har valgt å satse kraftig på Symbian og relativt store telefoner. Noe jeg mener ikke var så lurt.

Nokia har også mindre telefoner, som 6111. Kanskje ikke en teknobombe, men absolutt en liten og snerten telefon. Veldig liten og fin. Utseende er selvfølgelig en personlig mening alle kan være uenige i. De har også presentert 6233 som kommer i andre kvartal 2006, sannsynligvis starten, som er mindre enn K750i så vidt jeg vet, men lignende 6280 og 6270 i funksjonalitet.

 

jeg tror ikke N80 kommer til å selge mye.. ja den har mye snadder, men ikke så mye av de tingene mengden trenger. Samtidig blir den for dyr. Ikke for det.. W900i er også en dyr telefon, men jeg er ganske sikker på at den kommer til å selge mer enn N80.

Tror nok heller ikke N80 er laget for å selge veldig mye, men heller for å bevise at Nokia ønsker å være tidlig ute med teknologi som UPnP, 3 mp kamera osv.. Den er en mobil for en ganske begrenset markedsgruppe, som er pengesterke og ønsker mye teknologi. 6280 og 6270 derimot er mer telefoner for folket, som f.eks. K750i.

 

Jeg er spent på kamera på N80, men hvis det ikke har auto-fokus kan man avskrive det med en gang.

I følge personlige erfaringer fra brukeren Zand, som har prøvd en tidlig versjon av N80, er dens kamera langt bedre enn K750i sitt. Så å avskrive det med en gang blir nok feil, uansett autofokus.

 

Ikke glem at N80 ikke kommer før om 3 mnd. minst og at innen den tid har trolig SE annonsert oppfølgeren til K750i. Hvis spec.'en på den er bra så blir nok mange ventende.

I vanlig SE-stil kommer vel denne mobilen først til sommeren, da har N80 vært ute en god stund. Det er det negative med at SE bare har en generasjon per år, at de er utrolig gode noen måneder, men blir så kjørt forbi i en del måneder før deres oppfølger kommer.

 

Det var alt fra meg i natt.

Lenke til kommentar
Jeg er spent på kamera på N80, men hvis det ikke har auto-fokus kan man avskrive det med en gang.

I følge personlige erfaringer fra brukeren Zand, som har prøvd en tidlig versjon av N80, er dens kamera langt bedre enn K750i sitt. Så å avskrive det med en gang blir nok feil, uansett autofokus.

5351634[/snapback]

 

Har også prøvd kameraet på N80. Ble imponert over optikken, men siden den ikke hadde autofokus kunne jeg ikke få brae bilder på avstand over 5m. Men på 0.5-5m var den klart beste hittil.

 

Edit: Med 0.5m mener jeg selvfølgelig macro-modus.

Endret av ramma_2pac
Lenke til kommentar
Har også prøvd kameraet på N80.

5351754[/snapback]

Om du har fiklet med den fikk du vel sett på litt annet også... fortell! :cool:

5351809[/snapback]

 

Kan jo begynne med at skjermen var 'bedre' altså lysere i folhold tıl N90. Den virket litt treg, men raskere enn N90 generelt. Galleriet er treig. Å åpne en bilde(tatt med mobilen), tok alt fra 5-30sek. Dette tyder på den svake prosessoren på 220MHz. Lyden da jeg hørte på mp3 var klar og tydelig(høyttaler). Ingen equaliser. Kameraet har jeg fortalt om.

 

:hmm: Da var det ikke mere tror jeg.

Lenke til kommentar
Har også prøvd kameraet på N80. Ble imponert over optikken, men siden den ikke hadde autofokus kunne jeg ikke få brae bilder på avstand over 5m. Men på 0.5-5m var den klart beste hittil.

 

Edit: Med 0.5m mener jeg selvfølgelig macro-modus.

5351754[/snapback]

 

De bildene jeg har sett som er av f.eks. landskaper, var meget overbevisende. Det samme gjelder nærbildene. Det at det tok lang tid å åpne bildene jeg tok, merket jeg ikke noe til. Synes heller ikke at mobilen på noen måte virket treg, sammenliknet med f.eks. N70. Testet disse mot hverandre og vil egentlig si at jeg synes N80 virket kjappere.

Endret av zand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...