Gå til innhold

W900i vs N80 - hvilken vil du ha?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper de har gjort jobben skikkelig med dette kamera, selv om jeg frykter at de ikke har gjort det. Utover neste år blir det i hvert fall N-mobiler med optisk zoom :)

5325812[/snapback]

 

At W900i ikke har linsedeksel indikerer at den ikke skal være arvtakeren til S700i, altså har Sony Ericsson til gode å lansere en ny telefon i sin kameraserie. Skjønner ikke hvordan du klarer å hoppe i taket av N80. Det at den har WLAN, UPnP og 3mpxl kamera hjelper deg fint lite om du aldri kan bruke dette med unntak for når telefonen er plugget i veggkontakten... ;)

 

Dette med 3 mpxl er også teit; klarer ikke se grunnet til å ha så mange bildepunktet når bildet uansett blir uklart uten autofokus... HALLO Nokia! Jeg vil heller ha klare bilde på 2 mxpl enn uklare på 3!

 

Skal vi snakke om kamera kan du vente på SEs S-series. Den neste derifra kommer til å ha fokusen i orden, i tillegg til 3 mpxl og batteritid. Oi, det er tre ting på en gang det, Are ;)

 

Hmmm, kom akkurat på at det står Nokia over hele deg, så det blir vel bomkjøp på deg uansett :thumbup:

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Hehe, men jeg syns det blir litt dumt å ha en vs. med to telefoner som langt ifra kommer ut likt jeg. Se W900i kommer ut nå og jeg tror det kommer til å ga MANGEEEEE måneder før vi får se Nokia N80! Desuuten kommer N80 til å bli dyrere og da syns jeg denne "duellen" er litt feil. Da ville jeg heller sammenligna N N80 med SE P990i som begge er smarttelefoner og trolig vil komme ut litt nærmere hverandre. Det hadde blitt bedre... mener nå jeg.

 

Men viss jeg skulle velge nå så tar jeg SE, fordi den er ute :tease: Men hva jeg sier om noen måneder kan jo være ganske forskjellig. N80 har bedre spesifikasjoner på det meste, men er jo dyrere så jeg slår denne duellen død ass.

 

Angående det med design og sånt, viss en snakker om telefonens utseende så blir det litt bedre, design kan man egentlig ikke si så mye om før man sitter med telefonen i hånda og kan virkelig sjekke ut materiale,eventuelle desigfeil, hvor solid den er og alt det der. Et bilde viser utseende som er en del av designet. Skal jeg velge ut fra utseende så tar jeg W900i. Den minner meg om ipod :thumbup: N80 er ser ikke noe særlig pen ut, den er kjedelig. :thumbdown:

Bare sammenlign bildene så sjønner du hva jeg mener:

post-53511-1135531288_thumb.gif

post-53511-1135531303_thumb.jpg

post-53511-1135531329_thumb.gif

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar
Hehe, men jeg syns det blir litt dumt å ha en vs. med to telefoner som langt ifra kommer ut likt jeg. Se W900i kommer ut nå og jeg tror det kommer til å ga MANGEEEEE måneder før vi får se Nokia N80! Desuuten kommer N80 til å bli dyrere og da syns jeg denne "duellen" er litt feil. Da ville jeg heller sammenligna N N80 med SE P990i som begge er smarttelefoner og trolig vil komme ut litt nærmere hverandre. Det hadde blitt bedre... mener nå jeg.

5336443[/snapback]

 

Veldig enig med deg. *Edit topic*? :p

Lenke til kommentar
Skal jeg velge ut fra utseende så tar jeg W900i. Den minner meg om ipod :thumbup: N80 er ser ikke noe særlig pen ut, den er kjedelig. :thumbdown:

Bare sammenlign bildene så sjønner du hva jeg mener:

5336443[/snapback]

W900i ser ut som W550i. Liker ikke designet på den i det hele tatt. Den blir rett og slett for rund. iPod ligner den IKKE på, ihvertfall ikke på andre ting enn fargen.

N80 blir en salgshit, spesielt blandt den proffe delen av mobilbrukere.

 

Når N80 kommer, blir jeg profesjonell...

Lenke til kommentar
Hehe, men jeg syns det blir litt dumt å ha en vs. med to telefoner som langt ifra kommer ut likt jeg. Se W900i kommer ut nå og jeg tror det kommer til å ga MANGEEEEE måneder før vi får se Nokia N80! Desuuten kommer N80 til å bli dyrere og da syns jeg denne "duellen" er litt feil. Da ville jeg heller sammenligna N N80 med SE P990i som begge er smarttelefoner og trolig vil komme ut litt nærmere hverandre. Det hadde blitt bedre... mener nå jeg.

 

Men viss jeg skulle velge nå så tar jeg SE, fordi den er ute :tease: Men hva jeg sier om noen måneder kan jo være ganske forskjellig. N80 har bedre spesifikasjoner på det meste, men er jo dyrere så jeg slår denne duellen død ass.

 

Angående det med design og sånt, viss en snakker om telefonens utseende så blir det litt bedre, design kan man egentlig ikke si så mye om før man sitter med telefonen i hånda og kan virkelig sjekke ut materiale,eventuelle desigfeil, hvor solid den er og alt det der. Et bilde viser utseende som er en del av designet. Skal jeg velge ut fra utseende så tar jeg W900i. Den minner meg om ipod :thumbup: N80 er ser ikke noe særlig pen ut, den er kjedelig. :thumbdown:

Bare sammenlign bildene så sjønner du hva jeg mener:

5336443[/snapback]

MANGEEEE måneder? 3 er vel ikke så mange? Og ja, man kan si det du sier med andre ord: man bør kanskje heller sammenligne N80 med P990i, for da har SE sin representant i hvert fall en bitteliten sjanse :)

 

Og hvor har du det fra at N80 blir dyrere? Det er lenge lenge siden Nokia har laget en S60-modell som er dyrere enn 5000 kr, prisen W900i er på nå.

 

Angående design får det være smakssak. Så vidt jeg har forstått synes de fleste at N80 har et ganske deilig design :) Både mindre og finere enn W900i, men det er nå min mening bare.

Lenke til kommentar

Jaja du skal kommentere alt du are-hei, hehe er vel noe vi må leve med. Særlig vi som sier noe positivt om SE. Fordi du tydeligvis har Nokia skrevet over hele deg :tease:

 

Å skal jeg svare så:

3 måneder er jo tross alt et kvartal da, men er det bekreftet et den kommer om tre måneder.

Ja, etter det jeg så på en nettside (kan ikke huske hvilken) så blir prisen på N80 regnet med å ligge rundt 6500 kr, men dette er jo bare et usagn, men jeg vil nå tro det ikke er så feil beregnet

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar
Og hvor har du det fra at N80 blir dyrere? Det er lenge lenge siden Nokia har laget en S60-modell som er dyrere enn 5000 kr, prisen W900i er på nå.

 

Angående design får det være smakssak. Så vidt jeg har forstått synes de fleste at N80 har et ganske deilig design :) Både mindre og finere enn W900i, men det er nå min mening bare.

5337239[/snapback]

 

Mener jeg leste at W900i er ventet å legge seg på rundt 4500 når den har fått 3-4 uker å kjøle seg ned på. Man sier N80 skal ligge på ca 5000, men det tror vel ingen på...

 

Skjønner ikke hvorfor du holder så fast på at N80 er finere enn W900i når dette er en så objektiv ting.

 

Selv ser jeg ikke N80 for annet enn latterlig - en telefon er jo primært en verktøy for å kunne snakket med mennesker og dealen med en telefon til over 5000 som ikke har batteri til mer enn tre timer tale er for meg da det samme som hullete sokker til 200 kroner paret. :!:

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Selv ser jeg ikke N80 for annet enn latterlig - en telefon er jo primært en verktøy for å kunne snakket med mennesker og dealen med en telefon til over 5000 som ikke har batteri til mer enn tre timer tale er for meg da det samme som hullete sokker til 200 kroner paret. :!:

5338302[/snapback]

Denne telefonen er fin å se på, og har faktisk en nytteverdi.

Du ser det kanskje ikke, men det er fordi du har sett deg blind på at Nokia ikke kan lage andre mobiler enn 3510i med sugen oppløsning og farger.

 

SE har lagt foran Nokia i ett-to år, men i det siste har de har sakket ned. Nokia har lært av SE og kommer nå med det ene salgsargumentet etter det andre. Nokia har den største kompabiliteten i sine mobiler. Med denne mobilen vil de trone øverst også på funksjoner og brife-faktor.

 

Designet til denne mobilen er konge, og lyser ihvertfall ikke barneleketøy. Eneste grunnen til at den har 5 års aldersgrense, er at den inneholder små deler. (Forstå spøken den som kan).

 

Jeg ser ihvertfall frem til den første mobilen som ikke er lukket i sin egne lille verden.

Lenke til kommentar

5338302[/snapback]

 

Nokia har den største kompabiliteten i sine mobiler. Med denne mobilen vil de trone øverst også på funksjoner og brife-faktor.

 

5338540[/snapback]

 

Vil de kanskje trone øverst eller? Men bare viss det ikke dukker opp konkurenter. Hva med P990i, den er nå en sterk utfordrer...

Lenke til kommentar

Det var vel ingen tvil om hvem som ville trone øverst etter min mening, var det?

 

Nokia N80--------------------Sony P990i

-

352x416 skjerm-------------240x320

WLAN-------------------------Ikke WLAN

Quadband--------------------Triband

Internettleser----------------Wap 2.0 XHTML leser

 

N80 og Nokia kommer til å gjøre det stort i 2006.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Jaja du skal kommentere alt du are-hei, hehe er vel noe vi må leve med. Særlig vi som sier noe positivt om SE. Fordi du tydeligvis har Nokia skrevet over hele deg

Når jeg er uenig så kommenterer jeg ofte ja. Og ja, ingen tvil om at jeg liker Nokia best. Men det er ikke fordi det står Nokia på mobilene, men fordi jeg synes de leverer klart best produkter. Hadde N80 vært laget av SE hadde jeg argumentert for den akkurat like mye som nå. Om Nokia lager en elendig mobil er jeg ikke mindre kritiske mot dem heller.

 

3 måneder er jo tross alt et kvartal da, men er det bekreftet et den kommer om tre måneder.

Nokia sier den kommer første kvartal. Den kan alltids bli forsinket, men Nokia pleier å være veldig nøyaktige. Det finnes prototyper som i dag funker veldig bra, så jeg tviler på at den blir forsinket.

 

Ja, etter det jeg så på en nettside (kan ikke huske hvilken) så blir prisen på N80 regnet med å ligge rundt 6500 kr, men dette er jo bare et usagn, men jeg vil nå tro det ikke er så feil beregnet

Etter det jeg har lest, blant annet fra pressemeldinger, vil mobilen koste ca. 5000 kr.

 

WLAN-------------------------Ikke WLAN

Joda, P990i har wlan den.

 

Selv synes jeg det passer dårlig å sammenligne P990i med N80, mest pga. design, men om de skal sammenlignes synes jeg som nevnt at N80 tar en fin seier.

Lenke til kommentar

 

Selv synes jeg det passer dårlig å sammenligne P990i med N80, mest pga. design, men om de skal sammenlignes synes jeg som nevnt at N80 tar en fin seier.

5339703[/snapback]

 

Ja det mener du, men man sammenligner vel ikke telefoner bare på design. Jeg syns nå som sagt en duell mellom P990i og N80 passer bedre enn W900i Vs. N80! Men det er nå min mening og den vil jeg stå for... Syns ikke det har så mye å si om de er veldig forskjellige på design, for det er i stor grad forskjeller på N80 og W900i også.

Lenke til kommentar
Internettleser----------------Wap 2.0 XHTML leser

5339341[/snapback]

 

Både P990i og N80 støtter Opera for Symbian OS, verdens beste nettleser - i hvert fall for telefoner. Altså ingen forskjell på dette punktet heller.

 

Selv synes jeg det passer dårlig å sammenligne P990i med N80, mest pga. design, men om de skal sammenlignes synes jeg som nevnt at N80 tar en fin seier.

5339703[/snapback]

 

Nå skjønner jeg fint lite hva du snakker om..!

 

Om du legger til side at N80 er mindre og P990i har en trykkfølsom skjerm er de da gode konkurrenter. Er bare å se på følgende felter:

 

N80 har 3 mpxl mot 2 mpxl med autofokus og linsedeksel.

 

N80 har støtte for UPnP som lar den kobles mediaenheter som TVer ol som har denne tilkoblingsmuligheten. P990i kan igjen svare med BT 2.0 og A2DP (endelig!) så man kan får mindre støy ved bruk av blåtannshandsfree og gir mulighet for stereo lyd via blåtann.

 

N80 har EDGE, 3G og Wifi 802.11b mens P990i har 3G og Wifi 802.11g. [re-edited]

 

I tillegg kommer jo batterigreia jeg ikke kan la være å si noe om: N80 med 3 timer tale og 200 timer standby mot 9 timer tale og 400 timer standby.

 

Har vi en verdig duell?

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
N80 har EDGE, 3G og Wifi 802.11b mens P990i har 3G og Wifi 802.11g.

Nei, N80 har 802.11g! I følge GSMarena.com har P990i 802.11b, men vet ikke om det stemmer.

5341290[/snapback]

 

Lol, skrivefeil. Skal i hvert fall være slik at P990i har 55 MBit mot 11 på N80, blir vel noe sånt som P990i med b og N80 med g det... :whistle:

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Ser nå tråden har blitt til en SE P990i mot Nokia N80 :) Jeg kommer uansett til å holde ut et par tre mnd til med min (rimelig) slitne K700i (fikk fikset joystick). Pris er ikke så viktig, da jeg har en (forhåpentlig vis snill) arbeidsgiver som skal dekke kostnaden.

 

Har vel egentlig aldri likt P900 og P910 serien til SE siden den er så uhorvelig stygg, stor og klumpete. Kommer 990 til å være vesentlig mindere og slankere? I såfall er den jo et godt alternativ.

 

Er dette endelig design? Link til bilde.

 

N80 (95 x 50 x 23 mm) er jo uansett vesentlig mindere enn P990i (114 x 57 x 25 mm) og det teller en del. (Kilde: mobile.softpedia.com)

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

Ser at her er mange usaklige innlegg, og å påstå at W900 har lite i forhold til N80 er bare latterlig, og vitner om at vedkommende er ihuga Nokiafan som aldri blir å se noe bra hos andre produsenter. Hva med standby og taletid. Hvem er best der. Hvilken telefon kan skilte med autofokus, noe som er alfa omega når det gjelder kamera, og hvilken telefon tar opp video i best kvalitet. Hvilken telefon leveres med mest minne?

Skal man ha smart-telefon går man selvfølgelig for SE P990! :) som sikkert blir leveringsklar før Nokia N80. Dessuten er jo N80 utrolig stygg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...