asad Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Skrevet 27. desember 2005 (endret) Bone: Bra du har oppdaga dette konge spillet ANg dine spørsmål. Learning Points er som experience poitns. Det er disse du bruker for å bli bedre i div ting. Hvis du ønsker å bli enten mercanary eller joine militiaen ( og bli paladin ) bør du fokusere på styrke, altså bruke poenge på strength, og trene 1h eller 2h våpen. Hvis du vil bli magiker, bør du fokusere på mana Ikke sløs med poeng!Også kjekt med lockpicking, som du bare må lære deg. Så videre til mitt eget spm. Er i 5te kapittel nå, som magiker. Må si det er gøy å spille som en, MEN, det er mye vanskeligere enn de andre klassene. Jeg får noen råe spells i 5 og 6. sirkel, men akk nå ( er i fjerde ) blir det mye fireballs og løping samt summon zombie. Ikke spill som magiker hvis det er første gang du spiller gothic, det er sikkert. *liten spoiler* Jeg har 200 mana, og 100learning points som jeg har spart opp, men slet noe innmari med den første dragen ( fikk hjelp av noen hunters), jeg vet ikke hvordan det kommer til å gå med de andre. Noen tips fra magikere her? Endret 27. desember 2005 av asad
Bone Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Takk, takk! Jeg vil gjerne bli en Snill Warrior -ting! Jeg betalte tilogmed 100 peng for å være snill mot Gritta(?) hehe.. Bør jeg bli Paladin da, eller? Men, nå fikk jeg et problem til jeg.. hmm.. Rett etter jeg støtte på han fyren som ville selge meg DEX, så møtte jeg MOE, som ville ta meg, fordi jeg ville inn i pub'n der.. Han angriper meg Uansett!! Og.. ikke vet jeg, men jeg er IKKE noe flink til å sloss! Hva skal jeg egentlig gjøre? Han knuser meg gang på gang.. Er det jeg som er så utrolig elendig til å spille?? Har fortsatt bare et rusty sverd, og 10 i strength, og den "farmers clothes" -greia.. Har dere noen tricks?
asad Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Skrevet 27. desember 2005 ja, jeg har et triks. Dette gjorde jeg selv faktisk. Løp fra han opp til han militia fyren, og løp litt rundt han. Etterhvert kommer moe til å slå på vakta, for å så selv bli slått ned. Så raner du han Husk å save, det kan være litt hard å få til. Men sånn generellt tips, er å løpe rundt dine fiender, i ring, og slå dem. Bruke de "skrå" piltastene. Velg selv hva du ønsker å bli, første gang er vel paladin et greit valg. Men stikk opp til merinary kampen og gjør alle questa der FØR du joiner militia. Da får du se hvordan det er der og, og får masse xp. Håper noen svarer på det jeg spurte om, sliter litt her.
Bone Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 (endret) Takk! Det funka det! Så snakket jeg med Carl som kunne gi meg litt styrke -trening! Så nå går jeg rundt med en Pirate's Cutlass (er det ikke slik det skrives?), med en slagstyrke på 30, eller noe sånt! Det er jo bra! Men, jeg har fått i oppdrag å knerte en Orc, og ta øksa hans som bevis! Har nå endelig klart å finne en Orc i ei hule, men den knerter meg jo ned på ett eneste slag! ..jeg må bare spørre igjen; Er det slik at man ikke skal klare det? Er det slik at jeg er en elendig spiller? .. i just don't get it!? EDIT: Det er jo så vanskelig!! hmm.. Får jo av og til bare inn et par slag, klarer å blokkere det første, men så *svisj-svisj* så er jeg død! Endret 27. desember 2005 av Bone
Rampage Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Til deg som er mage. Et stort megatips som gjør spillet og visse "bosser" 10x lettere. "Summon Wolf" Magician er jo kjempemorro å spille
asad Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Skrevet 27. desember 2005 Takk! Det funka det! Så snakket jeg med Carl som kunne gi meg litt styrke -trening! Så nå går jeg rundt med en Pirate's Cutlass (er det ikke slik det skrives?), med en slagstyrke på 30, eller noe sånt! Det er jo bra! Men, jeg har fått i oppdrag å knerte en Orc, og ta øksa hans som bevis! Har nå endelig klart å finne en Orc i ei hule, men den knerter meg jo ned på ett eneste slag! ..jeg må bare spørre igjen; Er det slik at man ikke skal klare det? Er det slik at jeg er en elendig spiller? .. i just don't get it!? EDIT: Det er jo så vanskelig!! hmm.. Får jo av og til bare inn et par slag, klarer å blokkere det første, men så *svisj-svisj* så er jeg død! 5343079[/snapback] Tar en god stund før du tar en orc ja! Det er meningen man ikke skal klare det så fort. Men spiller du litt, og lvler en del, vil du kicke ass etterhvert. Lær deg alchemy og bruk litt talent points på syrke-elixir, som gir deg permanent +5 styrke. Viktig at du samler på dragon-root og kings sorrel. Snakk med han ene fyren som selger potions borte ved hotellet. Etter denne samtalen kan du finne disse blomstene rundt omkring. FInnes bare 8 dragon roots i hele spillet , og flere kings sorrel, det gir deg +40 i styrke. bare spør hvis du lurer på noe mer. Rampage: Summon wolf? Jeg bruker summon golem og zombie for det meste. Ulver er jo svake som fy?
Dinsdale Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Men, jeg har fått i oppdrag å knerte en Orc, og ta øksa hans som bevis! Har nå endelig klart å finne en Orc i ei hule, men den knerter meg jo ned på ett eneste slag! ..jeg må bare spørre igjen; Er det slik at man ikke skal klare det? Er det slik at jeg er en elendig spiller? .. i just don't get it!? EDIT: Det er jo så vanskelig!! hmm.. Får jo av og til bare inn et par slag, klarer å blokkere det første, men så *svisj-svisj* så er jeg død! 5343079[/snapback] Vil du bli Harod`s lærling altså..... Han kan kreve et orke-sverd, men det finnes andre måter....som å stjele et av noen. Det finnes noen rundt omkring. Men ikke pes med det ennå. Bli lærling hos Bosper for da leverer du alle wolfskins til ham og innkasserer bra med penger. Eller hos Ignaz som betaler godt for sopp.
Rampage Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Takk! Det funka det! Så snakket jeg med Carl som kunne gi meg litt styrke -trening! Så nå går jeg rundt med en Pirate's Cutlass (er det ikke slik det skrives?), med en slagstyrke på 30, eller noe sånt! Det er jo bra! Men, jeg har fått i oppdrag å knerte en Orc, og ta øksa hans som bevis! Har nå endelig klart å finne en Orc i ei hule, men den knerter meg jo ned på ett eneste slag! ..jeg må bare spørre igjen; Er det slik at man ikke skal klare det? Er det slik at jeg er en elendig spiller? .. i just don't get it!? EDIT: Det er jo så vanskelig!! hmm.. Får jo av og til bare inn et par slag, klarer å blokkere det første, men så *svisj-svisj* så er jeg død! 5343079[/snapback] Tar en god stund før du tar en orc ja! Det er meningen man ikke skal klare det så fort. Men spiller du litt, og lvler en del, vil du kicke ass etterhvert. Lær deg alchemy og bruk litt talent points på syrke-elixir, som gir deg permanent +5 styrke. Viktig at du samler på dragon-root og kings sorrel. Snakk med han ene fyren som selger potions borte ved hotellet. Etter denne samtalen kan du finne disse blomstene rundt omkring. FInnes bare 8 dragon roots i hele spillet , og flere kings sorrel, det gir deg +40 i styrke. bare spør hvis du lurer på noe mer. Rampage: Summon wolf? Jeg bruker summon golem og zombie for det meste. Ulver er jo svake som fy? 5343394[/snapback] kast mange. Og Dragene blir dratt rett ned
asad Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Skrevet 27. desember 2005 uffameg. Nå sliter jeg her. Hvor i helsike kan jeg skaffe en wolf-skin nå i chapter 5?Vært overalt i khorinis uten å finne 1 eneste ulf. hjelp!
Skogslik Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 har netopp begynt med spillet og trenger litt hjelp Kossen får eg tak i wolf skin? Eg dreper ulver, men alt eg får er bare kjøtt!
Dinsdale Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 (endret) Bosper, f.eks, må lære deg å flå dem, du vil da få opp dette som et ekstra valg. Det koster 5 lp tror jeg, men det er en god investering i lp. Det finnes flere som kan lære deg, men den enkleste er Bosper for han krever ikke annet en lp. Forresten så finnes det endel skins liggende her og der, men det beste er å lære seg det. Bosper betaler bra hver gang du er i Korhinis og har bagen full av skins. Endret 27. desember 2005 av Dinsdale
asad Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Skrevet 27. desember 2005 Bosper er han butikkeieren rett ved inngangen til khorinis , han som selger buer. Lp= learning points. Søren ass. Jeg trenger virkelig hjelp nå. SLiter en del nå som jeg spiller mage i Valley of mines. Har slakta alt av orks rundt slottet, men det er bare pga mine fire-rain spells, som jeg ikke lenger har. Siden orkene/mye annet henger sammen i grupper, ser slik en fight ut for meg: 1. Enten kjører jeg på med masse fireballs , og beiner, for å så komme tilbake og slakte de andre. 2.Eller så summoner jeg 4 zombies eller no, og sender dem av gårde, mens jeg selv slår på fienden med min 75str wand saken er at det tar så lang, og for å ikke nevne manapotions ( gud så mange jeg bruker ) å drepe folk som mage!Så mye løping er det også. Gjør jeg noe galt her?Bruker jeg, eller ikke bruker noe jeg ikke burde/ikke burde?
Hr. Jenssen Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 (endret) Bone: Pass på å ikke selg alt du komemr over. Om du finner noe som heter King's Sorrel eller Sun Aloe (skal ikke si hvor) må du ikke selge dem. Vær varsom med å selge alle ting som du kun har èn av. De kan være viktige, da du trenger en del slike for visse oppdrag (som gir en del experience). Unngå å selge ting med mindre du absolutt trenger pengene, og selv da bør du kun selge ting som du er sikker på at du ikke trenger for missions (feks. våpen som er svakere enn det du bruker, brød, melk, vann og slike ting) Du må heller aldri selge våpen eller andre ting som har "navnelapper". Du vil for eksempel finne buen til Bosper etter hvert (tror det var Bosper som manglet en bue). Den vil naturligvis hete Bosper's Bow". Ganske enkelt. Ikke selg disse, da du selvfølgelig vil trenge dem etter hvert. OBS: Gjør heller aldri forhastede beslutninger, men noen ganger må du heller ikke ta deg for god tid! Jeg vet ikke om du mottok lappen fra salgsmannen utenfor byen i Khorinis, men om du gjorde det, vil han presse deg til å gjøre noe små-skittent uti spillet en gang. Du kan la det ligge en liten stund, men du bør ikke vente for lenge, for da bestemmer jævelen seg for å gjkøre det han truet med å gjøre! Men det er ikke så alt for farlig. Du må betale han en rund sum om dette skjer, så er alt glemt. Slik blir det snere en gang. Du kan få solgt skinnet av et svart troll til en av leiesoldatene for en mye høyere sum enn noen annen på Khorinis. Velger du å takke nei (eventuelt for å se om noen annen kanskje gir deg en bedre pris), vil han stjele skinnet, og du må banke det ut av han. Etterpå tar du skinnet, men han kjøper det ikke. Da må du selge det til noen andre, som gir mindre penger for det. Men igjen, andre ganger kan det være omvendt. Da må du passe på at du ikke gjør forhastede beslutninger, for da kan du sløse bort både penger og experience! Et veldig godt tips: Lagre spillet ofte, og lagre mange games. Ikke bare lagre dem over hverandre, da du plutselig kan finne ut at du har gjort noe "feil". Husk også å lagre før du tar valg som du tror kan være avgjørende (som når du velger å bli milits, leiesoldat eller magiker, og slike ting). Lykke til videre med spillinga! EDIT: Asad, det er egentlig ikke meninga at du skal drepe alle orkene i Valley Of Mines rundt borgen. Du trenger bare å snike deg rundt i gropene på natta, så trenger du faktisk ikke å støte på en eneste en! Du trenger faktisk ikke å snike deg heller. Du kan løpe sidelengs og baklengs også. Tror faktisk du kan hoppe også. Så lenge du ikke løper fremover vil de ikke våkne opp! Endret 27. desember 2005 av MeTa][iC
asad Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Skrevet 27. desember 2005 (endret) Metallic. Kunne du gitt meg noen tips ang mage-spillemåten?Har som sagt runda det flere ganger, men bare som pala og mercanary. Ser ut som du har peiling Skal ut og slakte den 2dre dragen nå, men må først komme meg forbi alle ildpustende dyra edit: så inlegget ditt. nei, hehe, det er vel ikke meningen , men jeg har alltid gjort det likevel^^ får vel bare ta 1 og 1 om gangen jeg , bruke litt wow-pulling skills. Endret 27. desember 2005 av asad
asad Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Skrevet 27. desember 2005 ok. nå kicker jeg ass igjen. Lå litt etter i rune circles og greier Gas: Du får dem fra å drepe fiender og gjøre quests. hva tror du
Hr. Jenssen Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Learning points (eller LP, som noen sier) får du når du går opp i karakter-nivå, Gas. Du går opp i karakter-nivå ved å få experience, som du får ved å drepe fiender og gjøre quests, som Asad sier. Har du ikke spilt rollespill før? Asad, tro det eller ei, men Magician er jeg ikke noe god på. Egentlig kan jeg nesten ingen ting, annet enn grunnstoffet, som du allerede har full peiling på. Gikk aldri gjennom spillet som trollmann, jeg (så en del på at bruttern gikk gjennom som Mage, tho).
Skogslik Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 joda Så eg må kome opp 5 levler da? for oh lere og flå dyra?
Tommy T Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 (endret) Jeg sliter skikkelig nå, jeg prøver å bli lærling og han derre mateo fyren sa at jeg skulle ta 100penger fra gritta, men da jeg tok de 100 pengene og skulle gi dem til mateo var det ingen alternativer som viste f.eks: give him the money. Så jeg gikke tilbake til grittas hus igjen og slo henne ned i håp om flere penger, men da gjorde jeg den store feilen at jeg kjørte sverdet ned i henne og drepte henne. Og nå vil hverken låsesmeden eller mateo se meg mer. Foresten er ikke lord andre særlig bli han heller da jeg tok alt jeg kunne finne i baraksen hans. Har jeg egentlig noen sjangs til å komme videre i spillet nå? Det virker som om hele byen hater meg joda Så eg må kome opp 5 levler da? for oh lere og flå dyra? Du får 10 lp for hvert level du går opp Endret 27. desember 2005 av tommy t
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå