Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Julekarakterene dine (skrytetråd)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

KRL: 6

Norsk hovedmål: 6

Norsk sidemål: 6

Norsk muntlig: 6

Matematikk: 5

Samfunnsfag: 5+

Kunst og håndverk: ikke første halvår

Natur og miljøfag: 5+

Engelsk skriftlig: 6

Engelsk muntlig: 6

Musikk: 6

Kroppsøving: 5

Heimkunnskap: 5-

Teknologi og design(tilvalg): 6 :!:

 

Orden: God

Oppførselg: God

Fravær: 2 dager, 0 timer

 

Er stoltest av norskkarakterene :)

Gladest for teknologi og heimkunnskap, trodde jeg lå nærmere 4.. :!:

 

Når det gjelder sammfunnsfags- og naturfagskarakterene er det disse jeg ergrer meg mest over. Det som trakk meg ned fra 6 var et prosjekt vi hadde der vi ikke fikk velge grupper selv, jeg havna på en sugen gruppe og endte opp med 4- selv om jeg jobbet så hardt jeg kunne for å holde nivået oppe. Det ødela begge 6-erne og gjorde at jeg fikk to 6-ere mindre enn tvillingbroren min.. :(

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig folk som får fortjente gode karakterer på ungdomsskolen, men mitt generelle inntrykk er at det er ganske enkelt å få gode karakterer der om man er "venn" med læreren. På videregående er det derimot ganske mye mer brutalt. Har gått litt ned fra ungdomsskolen til videregående, men ikke så veldig mye.

 

Karakterer første termin, VK2 allmenne fag:

 

Norsk hovedmål, skriftlig: Ingen karakter (vi har hatt stort sett bare sidemål i høst fordi vi hadde eksamen i sidemål nå istedenfor til våren).

Norsk sidemål, skriftlig: 5 (eksamenskarakter ukjent foreløpig)

Norsk muntlig: 5

Nyere historie: 5

Religion og etikk: 4 (sterk)

Kroppsøving: 4 (men kan nok forbedres uten større problemer)

3FY: 4 (dog litt svak)

3MX: 4

3KJ: 4

Lenke til kommentar
Ikke værst. Du må opp i realfagene, og holde deg unna 3'ere, så klarer du deg fint!

 

Er ikke nyere historie lenger obligatorisk i VK2?

5353803[/snapback]

Takk, er greie karakterer ja. Jeg fikk 5 i 2MX og jeg tror ikke det skal være umulig å klare 5 i 3MX heller. Litt mer tvilsomt med fysikk og kjemi. Nyere historie er obligatorisk jo; det står nå på listen min (om det var derfor du trodde at det var tatt bort).

Lenke til kommentar
Det er selvfølgelig folk som får fortjente gode karakterer på ungdomsskolen, men mitt generelle inntrykk er at det er ganske enkelt å få gode karakterer der om man er "venn" med læreren. På videregående er det derimot ganske mye mer brutalt. Har gått litt ned fra ungdomsskolen til videregående, men ikke så veldig mye.

Blir litt feil å si det sånn også, for vekten kan tippe begge veier... På VK1 Elektro har vi en lærer som er du "kompis" med er du sikret du kan gjøre omtrent hva faen du vil og ikke få kjeft, husker en episode der vi var ute å arbeidet, så kjedet jeg meg litt, så jeg og en i klassen begyndte å lekesloss, da læreren såg de ble han sur og sa "¨nå må du faen meg ta å gjøre noe nyttig" til kompisen min selv om jeg hadde hallveis trykt hodet hans ned i en tue på marken, jeg selv ble satt til "formann" der jeg skulle lage til utstyr og se til at alt ble gjort skikkelig...

Når vi likevel er inne på skrivefeil i noen innlegg: skrives det såg eller så eks. jeg såg land i det fjerne kontra. jeg så land i det fjerne

Lenke til kommentar
Blir litt feil å si det sånn også, for vekten kan tippe begge veier... På VK1 Elektro har vi en lærer som er du "kompis" med er du sikret du kan gjøre omtrent hva faen du vil og ikke få kjeft, husker en episode der vi var ute å arbeidet, så kjedet jeg meg litt, så jeg og en i klassen begyndte å lekesloss, da læreren såg de ble han sur og sa "¨nå må du faen meg ta å gjøre noe nyttig" til kompisen min selv om jeg hadde hallveis trykt hodet hans ned i en tue på marken, jeg selv ble satt til "formann" der jeg skulle lage til utstyr og se til at alt ble gjort skikkelig...

Når vi likevel er inne på skrivefeil i noen innlegg: skrives det såg eller så eks. jeg såg land i det fjerne kontra. jeg så land i det fjerne

5353861[/snapback]

Selvfølgelig, det er ikke et fenomen som bare finnes i ungdomsskolen. Men etter det jeg har sett forekommer det mye oftere der enn i den videregående skolen. Du har lov å skrive "såg", men det er i klammeform og da må/bør du være konsekvent i en tekst og bruke andre ord i klammeform også. Jeg ville brukt "så". Om du har andre slike spørsmål anbefaler jeg denne ordboken. Det er ofte jeg bruker den eller Clue om jeg er i tvil om hvordan man staver/bøyer ord.

Endret av eught
Lenke til kommentar
*snip*

5353861[/snapback]

Selvfølgelig, det er ikke et fenomen som bare finnes i ungdomsskolen. Men etter det jeg har sett forekommer det mye oftere der enn i den videregående skolen. Du har lov å skrive "såg", men det er i klammeform og da må/bør du være konsekvent i en tekst og bruke andre ord i klammeform også. Jeg ville brukt "så". Om du har andre slike spørsmål anbefaler jeg denne ordboken. Det er ofte jeg bruker den eller Clue om jeg er i tvil om hvordan man staver/bøyer ord.

5353890[/snapback]

Takker, *lagt til i favoritter* ;)

Lenke til kommentar
Ikke værst. Du må opp i realfagene, og holde deg unna 3'ere, så klarer du deg fint!

 

Er ikke nyere historie lenger obligatorisk i VK2?

5353803[/snapback]

Takk, er greie karakterer ja. Jeg fikk 5 i 2MX og jeg tror ikke det skal være umulig å klare 5 i 3MX heller. Litt mer tvilsomt med fysikk og kjemi. Nyere historie er obligatorisk jo; det står nå på listen min (om det var derfor du trodde at det var tatt bort).

5353816[/snapback]

 

Woops, må ha oversett den.

Lenke til kommentar

Hypotetiske karakterer (VKII):

 

3MX: 6 (hvis jeg gjorde det godt på heldagsprøven)

3FY: 6

3KJ: 5 (mest sannsynlig, må få toppkarakter på tentamen for å gå opp til 6)

Norsk sidemål: 5 eller 6

Norsk hovedmål: 5 eller 6

Norsk muntlig: 5 eller 6

Nyere historie: 6

Religion: 5

Kroppsøving: 4

Endret av pfa87
Lenke til kommentar

Har ett intrykk av at lærerne i byer, ikke er oppvokst på bondegård, dermed ikke så strenge og lar seg lettere bestikke. Selv har vi en lærer her i nabolaget som både tar med seg en go to elever hjem, og han er utenifra. Så dere som bor byer, og bobler over av seksere. Ikke tro at det dere to har er noe unikt.

 

Naturfag: 6

Økonomi:5+

 

*vente til 16.januar*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...