Gå til innhold

Final Fantasy MMORPG - Xbox360


LarZen

Anbefalte innlegg

Fungerer utmerket til å snakke med andre i partyet, det blir akkurat som med de andre MMORPG spillene. Så å avfeie at det ikke er mulig blir feil. Dere må tåle å bli rettet.

 

 

Ser du ikkje problemet med dette? Ingen med PS2 eller PC-versjonane ville kunne høyre kva Xbox 360 spelarane seier, sidan dette ikkje er bygd inn i spelet.

Du må gjerne vise meg konkret informasjon om at du kan kommunisere via headset inne i sjølve speilet. Inntil då blir du nødt til å akseptere at eg avviser dette. Eg ser ingen grunn til å gjere noko anna når representantar frå Square Enix på X05 avkrefta stemmekommunikasjon.

5393546[/snapback]

Nei det er sånn som det alltid har vert i MMORPG spill, det er slik voicechat alltid har vert, det har aldri vert inne i selve spillet, men å si at det ikke er mulig blir feil. Skjønner du ikke det? De i ditt party som har har xbox live og har et headset kan bli invitert inn i en voicechat, og dette vil fungere akkurat på samme måte Teamspeak fungerer i Guild Wars, World of Warcraft, og tipp hva? ja I Final Fantasy XI. Jeg har ikke sagt INNE i selve spillet, vet vel ikke om et eneste spill som har en slik funksjon. Men å da si at det ikke er mulig å prate med de i partyet ditt, det blir feil. Nå begynner jeg snart med teskje.

 

Du åpner voicechat, sender chat request til de i partyet ditt, og alle snakker i samme kanal, akkurat som i teamspeak til pc.

Jøsses....sta du er

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Komer dette spillet til og koste noe i månen??

5393336[/snapback]

 

 

Må si meg enig i det spørsmålet der? Gidder ikke spille vist det koster penger i måneden.. Noen som vet dette? :hmm:

5393588[/snapback]

 

Nåk koster vel Live noen kr, og jeg vet at ps2 og pc versjonene må punge ut med litt, så jeg vil tro at dette (som de FLESTE andre MMRPG-spill) vil kreve en liten sum i måneden. "Tyvær"

Endret av ttt
Lenke til kommentar
Quote Gamespot:

 

While Square Enix has issued a list of known issues with the beta game, support for USB keyboards and mice has been included.

 

Vet ikke om mice er mus?

 

Artikelen ser du her--> http://www.gamespot.com/news/6141962.html

5394062[/snapback]

 

Tror kanskje de mente å skrive mic (som i microphone, men hadde jo vert mye mer logisk å skrive headset) jeg, for de nevner ingenting om mus i sin offisielle FAQ.

 

http://www.playonline.com/betaeu/faq.html

Lenke til kommentar
Du åpner voicechat, sender chat request til de i partyet ditt, og alle snakker i samme kanal, akkurat som i teamspeak til pc.

Jøsses....sta du er

5393629[/snapback]

 

Trur vi snakkar litt rundt kvarandre her;)

 

Det eg snakkar om, er innebygd chat i spelet. Å sende chat request til nokon er jo noko heilt anna. Spelet i seg sjølv støttar ikkje chatting. Er vi einige då?

Lenke til kommentar
Du åpner voicechat, sender chat request til de i partyet ditt, og alle snakker i samme kanal, akkurat som i teamspeak til pc.

Jøsses....sta du er

5393629[/snapback]

 

Trur vi snakkar litt rundt kvarandre her;)

 

Det eg snakkar om, er innebygd chat i spelet. Å sende chat request til nokon er jo noko heilt anna. Spelet i seg sjølv støttar ikkje chatting. Er vi einige då?

5395573[/snapback]

Ja, det er vi enige om, innebygd voicechat har vel ingen MMORPG spill som jeg vet om. Men gjennom Xbox Live kan du lage til en chattekanal for alle de som er i gruppen din slik at dere kan chatte på samme måte som i teamspeak. De hadde kanskje akkurat dette i tankene når de lagde 360 versjonen. De eneste som er så uheldig å ikke kunne kommunisere på denne måten er PS2 brukere. Folk som spiller PC vil ha muligheten til å bruke teamspeak, og folk som sitter på 360'en vil kunne enkelt gjøre det samme gjennom dashbordet.

 

Er greit å ta med at det enkelt kan gjøres, selv om spillet teknisk sett ikke har en voicechat. Men du nevner ingenting om at det kan gjøres på denne måten som jeg sier, derfor måtte jeg rette litt.

Lenke til kommentar

Er greit å ta med at det enkelt kan gjøres, selv om spillet teknisk sett ikke har en voicechat.  Men du nevner ingenting om at det kan gjøres på denne måten som jeg sier, derfor måtte jeg rette litt.

5395639[/snapback]

 

Er lov det;) Var derfor eg nemnte at Xbox Live Service som noko anna. Men du har rett, kunne sikkert ha vore litt tydelegare:)

Lenke til kommentar
My Xbox 360 launch day was ruined by a three year old PlayStation 2 title and its dated interface.

 

Tenker jeg styrer unna dette spillet. MMORPG er uansett dritt uten tastatur.

5313889[/snapback]

 

Hva skal man med tastatur når alle har headset ? Man prater vel da med hverandre isteden ?

Ikke at jeg bryr meg om RPG spill, hater sjangeren.

5314315[/snapback]

 

blir artig når det er 100 stemmer som roper looking for a group samtidig

de har vel løst det problemet på en måte

5314348[/snapback]

 

Du snakker bare med vennene dine med headset. ikke med alle som er der.

Vennene dine som er oppført på xbox live mener jeg.

Lenke til kommentar
http://img.gamespot.com/gamespot/images/20...4_screen003.jpg

 

Bare jeg som synes dette spillet ser forferdelig utdatert ut? :S

Vet at grafikk er ikke alt, men trodde utviklere var ferdig med 2001 grafikk, heh.

5405562[/snapback]

Selvfølgelig er grafikken utdatert, det er jo et gammelt PS2/PC spill som også fungerer på 360. :]

5405635[/snapback]

Grafikken er IKKE noe å rope hipp hurra over, men det har vel med at det må være kompatibelt med PS2 og PC versjonen, siden alle 3 skal spille online mot hverandre.

 

Men akkurat når det kommer til MMORPG så pleier jeg å være litt mindre kritisk til grafiske ting. Bare Guild Wars som kan skilte med imponerende grafikk av de som er ute nå.

Lenke til kommentar

Er bladet ute her i Norge enda? Har bare lest litt på diverse utelandske forum og dem har fått Februar utgaven av OXM bladet nå.

 

Betaen har også startet nå....vel om noen vet om det er kommet i butikken så si ifra :)

 

EDIT: Bladet er kommet ut den 5 jan i england....da er det nok rett rundt hjørnet her slik også.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
http://img.gamespot.com/gamespot/images/20...4_screen003.jpg

 

Bare jeg som synes dette spillet ser forferdelig utdatert ut? :S

Vet at grafikk er ikke alt, men trodde utviklere var ferdig med 2001 grafikk, heh.

5405562[/snapback]

Selvfølgelig er grafikken utdatert, det er jo et gammelt PS2/PC spill som også fungerer på 360. :]

5405635[/snapback]

Grafikken er IKKE noe å rope hipp hurra over, men det har vel med at det må være kompatibelt med PS2 og PC versjonen, siden alle 3 skal spille online mot hverandre.

 

Men akkurat når det kommer til MMORPG så pleier jeg å være litt mindre kritisk til grafiske ting. Bare Guild Wars som kan skilte med imponerende grafikk av de som er ute nå.

5405987[/snapback]

 

 

Mente jeg leste at grafikken skulle være nypolert til X360 versjonen?

Lenke til kommentar
Er bladet ute her i Norge enda? Har bare lest litt på diverse utelandske forum og dem har fått Februar utgaven av OXM bladet nå.

 

Betaen har også startet nå....vel om noen vet om det er kommet i butikken så si ifra :)

 

EDIT: Bladet er kommet ut den 5 jan i england....da er det nok rett rundt hjørnet her slik også.

5408015[/snapback]

Issue 4 av XBOX 360, er litt forsinket, i følge utgiverens web. Skulle vært i hyllene på mandag, men er utsatt til torsdag 12(!) - hvorvidt det allerede er på vei over kjølen til Narvesen allerede, eller om vi må vente ytterligere én uke, vites dog ikke.

http://www.oxm.co.uk/articles/news/hardwar...e_04_out_monday!

 

::zph

Lenke til kommentar
Quote Gamespot:

 

While Square Enix has issued a list of known issues with the beta game, support for USB keyboards and mice has been included.

 

Vet ikke om mice er mus?

 

Artikelen ser du her--> http://www.gamespot.com/news/6141962.html

5394062[/snapback]

USB Mus og tastatur er bekreftet i guiden:

 

USB peripherals, excluding the USB mouse and keyboard, are not supported by the PlayOnline/FINAL FANTASY XI beta version.

http://www.playonline.com/betaeu/guide.html

 

::zph

Endret av zph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...