Gå til innhold

Beste instrumentale låt?


Mads-b

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Metallica - The Ecstasy Of Gold

6702238[/snapback]

 

Ikke Metallica som har laget den, men Ennio Morricone. The Esctacy of Gold blir brukt i en av mine favorittfilmer forøvrig, The Good, The Bad and the Ugly av Leone. Scenen der Tuco løper rundt på kirkegården, fantastisk scene forøvrig, skikkelig gåsehud.

 

Filmen er også en av Jaymz` sine favoritter, og låta er jo perfekt som intro.

Lenke til kommentar

Beste instrumentale intro er uten tvil Arch Enemy - Enter The Machine. En enkel intro som også forteller deg hva resten av albummet har å by på.

 

Selve den beste instrumentale sangen er nok Arch Enemy - Marching On A Dead End Road. Fantastisk deilig akustisk sang med noe av det beste man finner av toner og slikt.

Lenke til kommentar
Yngwie Malmsteen er veldig god på El da så ;)

6702306[/snapback]

 

enig der;) Malmsteen er god!! mye ronking, men faktisk ikke så ille egntli ;)

 

men favoritt må vel være jason becker med sangen, alttitudes(elelr hvordan det skrives)

Mannen er et geni på å skrive låter å spille! Få er så god å sette sammen låter som han... ikke bare er han utrolig god å spille gitar, han er også et talent innen klassiske stykker! sjekk forresten ut sangen Serrena til jason becker. ER vel ike mest gitar preget, men han er nåtidens beethvoen :thumbup:

Lenke til kommentar
Metallica - The Ecstasy Of Gold

6702238[/snapback]

 

Ikke Metallica som har laget den, men Ennio Morricone. The Esctacy of Gold blir brukt i en av mine favorittfilmer forøvrig, The Good, The Bad and the Ugly av Leone. Scenen der Tuco løper rundt på kirkegården, fantastisk scene forøvrig, skikkelig gåsehud.

 

 

Der har vi igjen The call of ktulu..

 

Ikke dagens metallica som har laget den akkurat, siden den kom når Dave Mustaine(?) var involvert i bandet ;)

Lenke til kommentar

Min Top-10 liste:

 

1. Steve Vai - I'm The hell outta here

2. Steve Vai - For the love of god

3. Joe Satriani - Starry night

4. John Petrucci - Glasgow kiss

5. Steve Vai - Bad Horsie

6. Steve Vai - Juice

7. Steve Vai - Tender surrender

8. Yngwie Malmsteen - Evil eye

9. JerryC - Canon rock

10. Yngwie Malmsteen - Arpeggios from hell

Lenke til kommentar
Metallica - The Ecstasy Of Gold

6702238[/snapback]

 

Ikke Metallica som har laget den, men Ennio Morricone. The Esctacy of Gold blir brukt i en av mine favorittfilmer forøvrig, The Good, The Bad and the Ugly av Leone. Scenen der Tuco løper rundt på kirkegården, fantastisk scene forøvrig, skikkelig gåsehud.

 

 

Der har vi igjen The call of ktulu..

 

Ikke dagens metallica som har laget den akkurat, siden den kom når Dave Mustaine(?) var involvert i bandet ;)

6726849[/snapback]

 

Cliff var vel sterkt involvert. Han var jo fasinert av Hemningway og Lovecraft, og det var der han fikk inspirasjonen til å lage sangen. Tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...