Gå til innhold

Beste instrumentale låt?


Mads-b

Anbefalte innlegg

Yngwie Malmsteen er veldig god på El da så ;)

6702306[/snapback]

 

enig der;) Malmsteen er god!! mye ronking, men faktisk ikke så ille egntli ;)

 

men favoritt må vel være jason becker med sangen, alttitudes(elelr hvordan det skrives)

Mannen er et geni på å skrive låter å spille! Få er så god å sette sammen låter som han... ikke bare er han utrolig god å spille gitar, han er også et talent innen klassiske stykker! sjekk forresten ut sangen Serrena til jason becker. ER vel ike mest gitar preget, men han er nåtidens beethvoen :thumbup:

6714233[/snapback]

Malmsteen er RASK (tredje raskeste gitarist om jeg ikke tar feil), og hans arpegio er noen ganger kult, men mannen eier ikke tonalitet.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Metallica - The Ecstasy Of Gold

6702238[/snapback]

 

Ikke Metallica som har laget den, men Ennio Morricone. The Esctacy of Gold blir brukt i en av mine favorittfilmer forøvrig, The Good, The Bad and the Ugly av Leone. Scenen der Tuco løper rundt på kirkegården, fantastisk scene forøvrig, skikkelig gåsehud.

 

 

Der har vi igjen The call of ktulu..

 

Ikke dagens metallica som har laget den akkurat, siden den kom når Dave Mustaine(?) var involvert i bandet ;)

6726849[/snapback]

 

Cliff var vel sterkt involvert. Han var jo fasinert av Hemningway og Lovecraft, og det var der han fikk inspirasjonen til å lage sangen. Tror jeg.

6728137[/snapback]

Lå og tenkte på det igår, The Call Of Ktulu. For en sang!
Lenke til kommentar

Jason Becker - Altitudes

 

kan forsåvidt nevne en titalls Vai, Satriani, Malmsteen, Becker, Chastain osv, men gidder ikke dette. nevner heller en av mine favoritter :)

 

edit: så noen nevnte Becker ovenfor om det geniet han er. enig der. det triste er at han er paralysert og sitter i rullestol. kan ikke gjøre en sjit...

Endret av Gorbag
Lenke til kommentar

Pink Floyd - Atom Heart Mother, Interstellar Overdrive, A Saucerful Of Secrets, Careful With That Axe Eugene (nesten instrumental iallefall), Shine On part I-III

 

Og så ser jeg på The Great Gig In The Sky som nesten en instrumental i det minste, kvinnestemmen brukes som et instrument, ikke til vanlig sang.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Dream Theater -Erotomania

Dream Theater -Overture 1928

Dream Theater -The Dance of Eternity

Dream Theater -Hell's Kitchen

Dream Theater -Stream of Consciousness

John Petrucci -Damage Control

John Petrucci -Glasgow Kiss

John Petrucci -Wishful Thinking

Metallica -Oron

Joe Satriani -Surfing with the alien

John Petrucci & Jordan Rudess -Truth

Liquid Tension Experiment -Acid Rain

 

Mine favoritter :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...