Gå til innhold

Xbox 360- Spørsmål


T homas

Anbefalte innlegg

Bare lurer på en ting angående det med MCE, når man streamer en video til 360. Jobber pc'n din like mye da som når du ser video'n på pc'n?

For jeg har litt problemer med HD filmer, det lagger så fryktelig. Så lurte på om de blir bedre på 360.

5315500[/snapback]

 

 

 

ja, xbox 360 fungerer bare som en EXTENDER, pc'en som gjør alt arbeidet

5315512[/snapback]

 

Det tror jeg ikke er helt riktig.

XBoxen vil gjøre video dekoding og skjermoppdatering selv når du streamer en film.

Det eneste PC'en gjør i dette tilfellet er å sende fila til XBoxen.

Derfor er det ikke så viktig hvilket skjermkort du har om du bruker XBox som extender.

Det er også derfor at du bare kan se filmer som er i MPEG-1, MPEG-2 eller WMV format på XBox'en.

Den har ikke andre codec'er og den må ha riktig codec for å kunne dekode video strømmen. Det hjelper ikke å installere codec'er på PC'en.

Faktisk trenger du ikke en gang å ha en fungerende MPEG-2 codec på PC'en for å kunne se MPEG-2 filmer/TV på extenderen (jeg har selv NVIdia sin codec på PC'en, men 30 dagers lisensen er gått ut, så jeg kan ikke se tv på PC'en, men det gjør ikke noe da det er XBox'en jeg bruker til det).

HD filmer fungerer aldeles strålende på XBox 360.

5315841[/snapback]

 

 

 

første gangen jeg prøvde media center opplegget var å instalere det på min gamle pc, duron 750, 256 mb ram

 

og streame til xbox 360

 

 

fikk da en advarsel om at pcen jeg brukte var treg og at kvaliteten kunne bli dårlig

 

navigere i menyene i media center på xbox 360 gikk også tregt

 

 

på min "super pc" går alt smertefritt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

første gangen jeg prøvde media center opplegget var å instalere det på min gamle pc, duron 750, 256 mb ram

 

og streame til xbox 360

 

 

fikk da en advarsel om at pcen jeg brukte var treg og at kvaliteten kunne bli dårlig

 

navigere i menyene i media center på xbox 360 gikk også tregt

 

 

på min "super pc" går alt smertefritt

5315930[/snapback]

 

Under navigering i menyer er PC'en mer i bruk. Da kjøres det RDP (remote desktop protocol), dvs hele brukergrensenittet går på PC'en.

Kan godt tenke meg at remote desktop mot en Duron 750 med 256 mb ram er litt tregt ja.

Når video streamingen er startet brukes i RDP lengre, da er det extenderen som dekoder lokalt.

Lenke til kommentar
kan man bruke xbox 360 kontrollen til og styre media senter?

Hvilke filformater kan man vise/spille

 

Bare 3 dager til juleaften :dribble:

5317712[/snapback]

 

Ja, ser ut til at du kan bruke 360 kontrollen hvis du absolutt vil det, men jeg vil nå anbefale deg å investere i en fjernkontroll. Hvis du kjøpte premium versjonen så fulgte det jo en med, men det har du kanskje ikke siden du spør.

Ellers er jo Microsoft sin Media Center kontroll å anbefale, som nevnt i en tidligere post.

 

Video filformater på XBox 360 er: WMV 7, 8 og 9, MPEG-1, MPEG-2 og DVR-MS.

 

Audio er litt usikker på, men vet at den støtter MP3 og WMA (har bare testet disse selv).

 

Se ellers denne siden for mer info om video på XBox 360.

Lenke til kommentar

En annen måte å bruke Windows Media Center på er å installere "Microsoft Virtual PC 2004". Dette programmet lar deg å legge inn virtuelle operativ systemer som du kan starte via din vanlige windows XP home eller Pro. med andre ord, du slipper å installere TO os sånn at du må gå ut av den ene, restarte, så starte den andre os'en, osv...

 

Med Virtual PC 2004, kan du instalere alle typer OS på din PC (Linux også), legge til virtuell harddisk, dele mapper og filer du allerede har i din "hoved OS" med den virtuelle OS'en, og m.m. :)

 

Bilde av hvordan VPC funker:

http://www.atmarkit.co.jp/fwin2k/productre...c2004/scr01.jpg

 

Her er en liten flash demo: http://www.microsoft.com/windows/virtualpc...on/vpcdemo.html

 

Jeg skal formatere min PC nå til helgen, så skal jeg legge inn XP Pro som OS. Deretter installerer jeg VPC 2004, og Windows Media Center for å bruke den med Xbox360 :D

Endret av Maniac
Lenke til kommentar

Dette har ingenting med dette forumet å gjøre men jeg må spørre siden her er det noen som har xbox 360 hjemme i stua. JEg har prøvd Xbox 360 på spaceworld og jeg ble utrolig skuffet grafikk messig. er disse demone av spillene ikke helt ferdig eller no eller er grafikken dårlig?

Lenke til kommentar
Dette har ingenting med dette forumet å gjøre men jeg må spørre siden her er det noen som har xbox 360 hjemme i stua. JEg har prøvd Xbox 360 på spaceworld og jeg ble utrolig skuffet grafikk messig. er disse demone av spillene ikke helt ferdig eller no eller er grafikken dårlig?

5321686[/snapback]

 

Spillene ser slik ut. Og hvis du ikke har HDTV, som alle kioskene har, ser det langt dårligere ut også. Altså på vanlig TV.

Lenke til kommentar
En annen måte å bruke Windows Media Center på er å installere "Microsoft Virtual PC 2004". Dette programmet lar deg å legge inn virtuelle operativ systemer som du kan starte via din vanlige windows XP home eller Pro. med andre ord, du slipper å installere TO os sånn at du må gå ut av den ene, restarte, så starte den andre os'en, osv...

 

Med Virtual PC 2004, kan du instalere alle typer OS på din PC (Linux også), legge til virtuell harddisk, dele mapper og filer du allerede har i din "hoved OS" med den virtuelle OS'en, og m.m.  :)

 

Bilde av hvordan VPC funker:

http://www.atmarkit.co.jp/fwin2k/productre...c2004/scr01.jpg

 

Her er en liten flash demo: http://www.microsoft.com/windows/virtualpc...on/vpcdemo.html

 

Jeg skal formatere min PC nå til helgen, så skal jeg legge inn XP Pro som OS. Deretter installerer jeg VPC 2004, og Windows Media Center for å bruke den med Xbox360 :D

5321395[/snapback]

 

Du trenger ikke installere to OS. For de aller fleste er det bare tull å gjøre det.

Windows Media Center er windows XP pro, med litt ekstra sw (minus domene tilgang, men det trenger du mest sannsynlig ikke).

Du kan gjøre alt på en MCE maskin som du kan på en vanlig XP pro maskin.

Dersom du bruker xbox 360 som extender kan du til og med bruke PC'en til vanlig PC bruk samtidig som noen bruker media centeret via XBox'en. Jeg har f.eks. spilt GTA San Andreas på PC'en samtidig som kona så på TV via XBox'en mot samme PC'en. Og jeg har ikke noen super PC ( AMD XP2400).

 

For de aller fleste er det bare ekstra trøbbel å installere vmware eller vpc for å få MCE på maskina.

 

Vil du ha windows på maskina og MCE, så er det bare å installere MCE og ferdig med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...