Gå til innhold

Fedora Core 4, 64bit eller 32bit?


unwill

Anbefalte innlegg

Som mange hardware interessert har jeg hivet meg på AMD64 bølgen, faktisk var jeg ganske tidlig og jeg har en AMD3000+ (socket 754).

 

Nå vurderer jeg å si farvel med XP og jeg leste rundt om distro og jeg bestemte meg for å teste ut Fedora. Er det noen grunn til at jeg skal velge 32 bit framfor 64 bit (når CPUen min er 64 bit?).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvordan det er i Linux, men i Windows får man utnyta prosessoren 100% om man bruker 64 Bits OS istede for 32. Dette er jo litt logisk.

Jeg kan tenke meg at det samme gjelder for Linux, men er litt usikker da jeg ikke har prøvd selv.

Jeg ville personlig godt for en 64 bit versjon ja, for ytelsen sin skyld.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

64 bit er raskere og mer optimalisert, men desverre er ikke støtten god nok enda, så jeg ville nok gått for 32 bit foreløbig.

 

&4 bit går greit hvis du er helt sjef på kommandolinja, for alt skal i prisippe kunne fås til å fungere, men er du ikke sjef på kommandolinja er det nok best å gå for 32 bit foreløbig.

 

Lykke til med droppinga av windows!!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva i all verden er det dere sier.

 

Hva har en kommandolinje, og sjefen derover, med forskjellen 32bit til 64bit å gjøre?

 

Samtlige 64bits distroer jeg har installert på normalt ny hardware har smekket rett inn uten noen problemer.

 

Du kan trygt gå for en 64bits distro. I et utenkelig verste fall er det bare å laste ned 32bits og bytte etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...