Gå til innhold

Modem starter pc ved innkommende samtaler


Anbefalte innlegg

Har ei vennine som har en multicom pc med ECS K7S7AG hovedkort. I en av plassene på hovedkortet er det koblet på et analogt modem (i pci utgangen) Problemet er at når noen ringer til henne så starter pc'en automatisk.

 

Pc'en har nyinnstallert windows xp pro, det hadde den fra før også og hadde samme problemet, så jeg har vært i biosen og prøvd å disabled forskjellige ting men maskinen starter seg selv uansett.

 

Er det noen som kan hjelpe, eg har desverre ikke noen peiling på hva som er galt . Hu har til og med hatt den på verksted og de vet heller ikke hvorfor.

Endret av eivind04
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge Manualen skal du sette "LAN/Ring Power On" som du finner under "Power Management Setup" i BIOS til DISABLED.

 

LAN/Ring Power On

The system can be turned off with a software command. If you enable this item, the system can automatically resume if there is an incoming call on the Modem. You must use an ATX power supply in order to use this feature.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Kan kanskje også være Spayware/Ad-ware. Kjør Ad-Aware og se om den finner noe!

5381016[/snapback]

 

Hvordan skal det få vært spyware når maskinen ikke engang står på ?

 

Har opplevd dette tidligere selv. For meg så var det funksjoner som du kunne stille inn i bios som hjalp meg med mitt problem.

 

-z00l-

Lenke til kommentar
Har ei vennine som har en multicom pc med ECS K7S7AG hovedkort. I en av plassene på hovedkortet er det koblet på et analogt modem (i pci utgangen) Problemet er at når noen ringer til henne så starter pc'en automatisk.

 

Er nok innstillinger enten i BIOS, eller til selve modemet. Modemer har endel settings parametere som kan f.eks automatisk svare innkommende samtaler etc.

 

Sjekk hvilket modem maskinen har i PCI slot'en, sjekk dermed brukerveiledningen til dette modemet om den har slike funksjoner. Gå enten inn i Enhetsbehandling (Høyreklikk på min datamaskin, velg egenskaper, hardware og enhetsbehandling / Device manager). Eller bruk Everest Home til å finne ut hvilket modem. http://www.lavalys.com for Everest Home.

 

Om du gir info om hvilket modem du har i PC'en din så kanskje noen her finner ut mer.

Lenke til kommentar

Windows xp pro er nyinnstallert og maskinen har gjort det fra den ble levert ny, så spyware/adware er utelukket. Har vært i enhetsbehandling og sjekket , og tillat denne enheten å bringe maskinen ut av dvale er ikke avkrysset. Kan det være en kommando som skal skrives inn , mener at jeg var borti dette en plass jeg jobbet før, det er jo et faksmodem også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...