Gå til innhold

Jeg trenger EKSPERT-hjelp!


wooplee

Anbefalte innlegg

Har som mange andre problemer med oppstart, men mitt problem ser ut til å være mer komplisert.

 

det hele startet med at jeg skulle dele opp hardisken i flere partisjoner. Til dette brukte jeg partisjon magic. 45% under delingen stopper det opp, og maskinen min restarter, men stopper halveis under windows loadingen. Dette skjer hver gang jeg restarter. Prøvde å boote med XP-plate men får opp at det ikke er koblet hard disk til(finner hardisken i bios) . Setter hardisken min inn i datamaskinen til en kamerat av meg(samme hovedkort og cpu). der får jeg formatert hele hardisken og installert Windows xp pro sp2. På nytt setter jeg hardisken min i min maskin, men får opp det samme. sendte derfor den in til komplett for service. 3 uker senere får jeg den tilbake. komplett satte inn ny cpu og nytt hovedkort. fikk også med et skjema der resultatene av en maskin-test stod. Alt merket med OK. koblet sammen maskinen og slo på: "NTLRD is missing". fant ut at det var en diskett og en cd i maskinen, tok dem ut. restarter, men får det samme opp. Prøver å boote med en XP-plate: finner ingen hard disk (finner fremdeles hard disken i bios)...

 

Kan noen være så snill å hjelpe meg??

 

på forhånd takk!

 

Philip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjør et søk i forumet etter NTLRD, det burde hjelpe deg. Sikker på at det er riktig master/slave på harddisken? Prøv å start opp med en windows installasjonscd, og legg inn på nytt.

5305458[/snapback]

 

Det du må gjøre er og forandre boot oppsette, Sånn at du har den disken som du har/ska ha windows på står som første boot.

Lenke til kommentar
For å fikse "NTLDR is missing" velger du "recovery console" fra windows-cden og skriver : fixboot c: (hvis c: er systempartisjonen).

5306601[/snapback]

 

kommer ikke inn på system recovery fordi maskinen min ikke finner hardisken. har prøvd å bruke en floppy-boot disk og da finner jeg den. noen forslag?

:hmm:

Lenke til kommentar

Har du SATA-disk? Har selv et eldre hovedkort, hvor jeg må laste inn SATA drivere når jeg starter opp installasjonscden. Skal følge med hovedkortet. Ser du i bunn av skjermen når innstallasjonsprogrammet lastets så kommer det opp en beskjed om at du skal trykke på en knapp (F2 mener jeg å huske) for å laste inn driver, hvis du har SATA-, SCSI-disker eller noe annet sært..

Lenke til kommentar
Har du SATA-disk? Har selv et eldre hovedkort, hvor jeg må laste inn SATA drivere når jeg starter opp installasjonscden. Skal følge med hovedkortet. Ser du i bunn av skjermen når innstallasjonsprogrammet lastets så kommer det opp en beskjed om at du skal trykke på en knapp (F2 mener jeg å huske) for å laste inn driver, hvis du har SATA-, SCSI-disker eller noe annet sært..

5313851[/snapback]

 

takker og bukker!

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...