Gå til innhold

Winamp vil ikke spille MP3 fra annen maskin på nettverket.

Lurifaksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et litt rart problem. Jeg har all musikken, inkludert en playlist lagret på min PC. Denne musikken er delt slik at de andre PC'ene også skal kunne bruke mine MP3'er.

Problemet er at den ene PC'en ikke vil spille mp3'ene fra min maskin. Når jeg åpner playlisten i winamp (eller en enkelt mp3), så viser den ikke tiden på sangen, og bare hopper videre nedover listen uten å spille noen sanger. (slik den gjør når det er noe feil med sangen e.l)

Det merkelige er at WMP8 spiller sangene uten problem. Men det er ikke aktuelt å spille musikk i WMP.

Hva er problemet? jeg har innstallert Winamp flere ganger, og har selvsagt valgt riktig output plugin.

Det har funket før... men det er veldig lenge siden så jeg vet ikke hva som har skjedd i mellomtiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åpne playlisten i notepad. Vil gjette at den kanskje består av relative linker til sangene.

Feks ./../sang1.mp3, ./heavy/sang2.mp3 ./sang3.mp3 osv.. Kanskje mediaplayer takler sånne ting bedre enn winamp? ..

Just a wild guess.

--

Hm.. men når jeg så leser spørsmålet litt bedre ser jeg at det også gjelder enkle mp3'er .. Det problemer kommer jeg ikke på en enklel forklaring på i farten.. *klø seg i hodet*

[ Denne Melding var redigert av: Tosh på 2002-09-04 22:49 ]

Skrevet

Hei.

Jeg hadde et lignende problem hvor jeg kopierte playlisten fra min profil til en annen profil.

Det som løste problemet var å bruke "lagre som" og definere den rette destinasjon eventuelt lagre som i en ny mappe som du flytter til der den skal benyttes fra.

Høres ut som du benytter win 98?

Det er bare i den versjonen jeg har hatt dette problemet!

Skrevet

Playlisten er laget i winamp, og både jeg og en annen PC på nettverket kjører samme playlisten, fra samme plasering. Men den tredje PC'en vil altså ikke kjøre denne playlisten i winamp. Jeg vet det har funket før for lenge siden.

Skjønner ikke en dritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...