Jump to content
Sign in to follow this  
nyland

Tele2 - skryt til kundeservice/tech support

Recommended Posts

Har hatt tele2 i over 2 år og har vært veldig fornøyd med kvalitet. I slutten av november begynte min 2000/300 linje å virke sein. Tok noen målinger med itavisen og dinside speedometerne og fikk bekreftet mine misstanker. Hastigheten ble målt ned til 800/300 og varierte kraftig på download. :mad:

Ringte support og beskrev problemet. Etter noen innledende "kontrollspørsmål" fra kundebehandler; "Har du sjekket virus/spyware osv" la han inn en feilmelding i systemet sitt :hmm:

Etter 48 timer fikk jeg SMS hvor de sa at linja var satt under overvåkning for å spore feilen. Samtidig ble jeg anmodet om å belaste linjen mest mulig :thumbup:

Etter 14 dager kommer det ny SMS hvor de forklarer at feilen er fikset. :w00t:

Ny kontroll med TPTEST, itavisens og dinside's speedometre viser stabile hastigheter på 2000/300 igjen, uansett på hvilket tidspunkt på døgnet man måler :dribble:

Et kort samtale til support forklarer hva som har skjedd. P.g.a nye kunder var sentralen "min" maks belastet og når mange brukte nettet samtidig gikk hastigheten ned. De hadde derfor opgradert utstyret sitt slik at det nå var dimensjonert også for eventuelle hastighetsøkninger i fremtiden :w00t:

Konklusjon: :thumbup:

Kan uten problemer still meg bak denne! :yes:

Hjemme har vi Tele2 på fasttelefon (ISDN) og Tele2 ADSL 3Mb og de få gangene det har vært problemer med noe så har det blitt fikset kjapt, og Tele2 kundeservice har gitt meget god service.

Hele familien har også Tele2 på mobilen...