Gå til innhold

LCD som mister bildet


TheCarpenter

Anbefalte innlegg

Har plutselig fått et stort problem. Når jeg slår på skjermen, kommer skjermbildet frem i en brøkdel av et sekund, før skjermen blir svart igjen. Det jeg har lagt merke til er at når jeg slår på, blinker "ikonet" for valg av VGA/DVI, skjermen blir mørk, skjermbildet kommer frem og så forsvinner det like fort igjen.

 

La spesielt merke til at tiden ikonet for hvilken inngang som er brukt (VGA/DVI) forsvinner langt fortere enn det gjorde tidligere.

 

Jeg har testet skjermen, som forresten er en Hansol H950, både med VGA- og DVI-kabel. Den er testet på to ulike maskiner.

 

PC som kjører Fedora Core 4 med et nvidia gt6600

PC som kjører windows XP (SP2) med et nvidia fx5700

 

Samme resultat på begge maskinene.

 

Det er det samme resultat uansett om jeg slår på skjermen, for så å starte maskinen eller om jeg slår på skjermen etter at maskinen har startet opp.

 

Det virker rett og slett som om skjermen faktisk mister signalet, men om den hadde gjort det, skulle jeg strengt tatt fått opp ikonet på skjermen som sier "No signal detected".

 

Har også latt skjerm/maskin stått avslått over lengre tid uten at det heller hjelper. Høres sikkert dumt ut, men jeg har prøvd det meste de siste dagene.

 

Har en stygg følelese av at skjermen er i ferd med å si takk for seg, men sitter enda med et håp om at det kan være en løsning som jeg enda ikke har funnet ut av.

 

Noen der ute som kan tenke seg til hva årsaken kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...