Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Samme mail på to PC'er


Anbefalte innlegg

Har i dag en stasjonær PC. Får bærbar i morgen. Den stasjonære er kablet til en trådløs router, Bærbar har trådløst nettverkskort. Noen som har en enkel løsning for å kunne sjekke samme mailer fra begge maskinene og altid ha tillgang til alle mottatte mail? Begge PC'ene kjører XP. Har fire brukere som har egne mailer.

Endret av Norway_Bergen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker Outlook og Outlook Express. Dersom jeg sette opp mailene på begge maskinene vil ikke da mailene bare bli hentet til den maskinen som først sjekker? Går det evt å la meldinger ligge på mailserveren slik at de kan lastes ned på begge maskinene?

5298207[/snapback]

 

Først og fremst.. Hva skjer med forumet.. Var jo veldig treigt nå!

Går fint an å la mailene ligger på serveren...

I outlook express er dette under kontoer,egenskaper og avansert.

La det være en kopi av meldingen på serveren hukes av, og da er det gjort.

 

TC

Lenke til kommentar

Hvis 'mailen(nett)' er det samme som Outlook (Express), så var det det samme du skrev. Det er forøvrig ikke slik jeg tolket det.

 

Husk at du må gjøre det samme i begge epost klientene. Det er gjerne greit å også huke av at mailen slettes fra serveren når den slettes i mailprogrammet.

 

Et annet alternativ er å bruke imap i stedet for pop for henting av mail. Da lagres all mail på serveren og du leser dem der med epostprogrammet.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Hvis 'mailen(nett)' er det samme som Outlook (Express), så var det det samme du skrev. Det er forøvrig ikke slik jeg tolket det.

 

Husk at du må gjøre det samme i begge epost klientene. Det er gjerne greit å også huke av at mailen slettes fra serveren når den slettes i mailprogrammet.

 

Et annet alternativ er å bruke imap i stedet for pop for henting av mail. Da lagres all mail på serveren og du leser dem der med epostprogrammet.

 

Ørjan...

5298319[/snapback]

 

Forstår at det ble feiltolket, tenkte jeg skulle skifte på det, men det ble det ikke noe av. Det jeg mente med "nett" var at han skulle gå på "nett" innstillinger(der hvor du skifter på server osv.) på outlook og skifte det. ;)

Lenke til kommentar
Hvis 'mailen(nett)' er det samme som Outlook (Express), så var det det samme du skrev. Det er forøvrig ikke slik jeg tolket det.

 

Husk at du må gjøre det samme i begge epost klientene. Det er gjerne greit å også huke av at mailen slettes fra serveren når den slettes i mailprogrammet.

 

Et annet alternativ er å bruke imap i stedet for pop for henting av mail. Da lagres all mail på serveren og du leser dem der med epostprogrammet.

 

Ørjan...

5298319[/snapback]

 

I og med at de fleste har en nokså begrenset lagringsplass vil dette neppe være noen lur løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...