Gå til innhold

Amotor: Honda Civic: Kulest i gata


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror jeg venter med å kjøpe romskip til de lager et som faktisk kan fly ;)

5293786[/snapback]

 

:hmm:

 

Godt at ikke alle har samme bilsmak som deg! Året er 2006. Begynner vel å bli avleggs å kjøre rundt i biler som likner på gamle Volvo 240'er! :nei:

 

Ikke alle biler trenger å se ut som tre mursteiner lagt oppå hverandre!

 

Civic 2006 rules! :tease:

Endret av Dankert01
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Tror jeg venter med å kjøpe romskip til de lager et som faktisk kan fly ;)

5293786[/snapback]

 

:hmm:

 

Godt at ikke alle har samme bilsmak som deg! Året er 2006. Begynner vel å bli avleggs å kjøre rundt i biler som likner på gamle Volvo 240'er! :nei:

 

Ikke alle biler trenger å se ut som tre mursteiner lagt oppå hverandre!

 

Civic 2006 rules! :tease:

6509319[/snapback]

Helt enig, godt vi har forskjellig smak så får vi som er interesserte i gamle "vrak" ha klenodiene for oss selv :innocent:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vurderer å investere i Civic (gammel-Justyen får ikke fornyet kontrakt i 2007), men så lurer jeg på hvordan disse 225/45-17"valsene oppfører seg på dårlig Midtmorsk fylkesveiasvalt. Det er mulig å klasse ned til 205/55-16".

Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Vurderer å investere i Civic (gammel-Justyen får ikke fornyet kontrakt i 2007), men så lurer jeg på hvordan disse 225/45-17"valsene oppfører seg på dårlig Midtmorsk fylkesveiasvalt. Det er mulig å klasse ned til 205/55-16".

Noen som har erfaring med dette?

6814170[/snapback]

 

 

Heisann!

 

Jeg har 225/40-18" på min Civic. Dette har foreløpig fungert helt greit. Har ikke merket mye til sporing selv på ganske dårlige sideveier (bortsett fra at den blir ganske stiv/hard i dumper etc. Men det er nok pga 40-profilen).

 

Nå er selvsagt dekkene fortsatt nye og vet ikke hvordan dette blir når de blir mer slitt... kan nok hende de sporer litt mer da.

 

Har de originale felgene med 225/45-17" med piggfritt som vinterdekk. Er spent på hvordan det vil gå på sporete/isete veier til vinteren! Den tid, den sorg...

 

Min foreløpige vurdering etter 4 måneder er at dette fungerer helt greit. :D

 

Tror 205/55-16" vil se stusselig ut på den nye Civic'en. På grunn av bilens bredde/hjulbuer og sporvidde mener jeg originaldekk er et minimum. Er nok en grunn til at 225/45-17 er originaldekkene.

 

Her er mitt vidunder: :thumbup:

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=86665

 

Dankert :cool:

Endret av Dankert01
Lenke til kommentar

 

Tror 205/55-16" vil se stusselig ut på den nye Civic'en. På grunn av bilens bredde/hjulbuer og sporvidde mener jeg originaldekk er et minimum. Er nok en grunn til at 225/45-17 er originaldekkene.

 

Her er mitt vidunder:  :thumbup:

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=86665

 

Hei,

 

ja nei det er ikke det minste tvil om hva som ser kulest ut, og civicen har jo et design hvor man virkelig kan briljere med felger og dekk uten at det ser overdrevent ut.

 

Men når man har gifta seg til et nedlagt småbruk på Nord-fosen, så kommer man ikke unna tilhengerfeste og det som verre er.

Var ute og prøvde den på 225/45-17 sist torsdag, og den var faktisk forbausende komfortabel, selv om det rista godt her og der når man forvilla seg ut av E6.

Vi får se hva som vinner av form og funksjon.

Det virker uansett ikke som det skal bli noe problem å rekke ferga. ;)

Lenke til kommentar

Er mer fan av gamletypen. Jeg har faktisk konkludert med at det er nærmest en av de mest perfekte bilene som finnes. Jeg er ekstremt kresen på design og det er eneste bilen som har den aggressive formen som tar seg ut så bra med styling. Honda Accord er farlig nærme men Civic er ufattelig råe. Er på jakt etter ny bil nå og det er helt håpløst å prøve å finne noe som er visuellt like rått.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...