Gå til innhold

Amotor: Honda Civic: Kulest i gata


Anbefalte innlegg

Hmm...jeg er ikke så voldsomt kresen på lyd...vil bare ha et bra anlegg man kan skru litt opp på...

 

...men er ganske skeptisk til å kjøpe uten å ha hørt på det! :S

5674662[/snapback]

 

Jeg er ikke voldsomt imponert over lyden til å være en oppgradering av originalanlegget, for å si det sånn. Dette er ikke særlig mer enn man kan forvente av et originalanlegg i en bil anno 2006 spør du meg. Er du ute etter noe særlig mer lyd enn det ville jeg gått for å bygge et anlegg selv.

 

Jeg vurderer faktisk å bytte ut 200SX'en min mot en Civic selv. Isåfall kommer jeg nok til å gå for en liknende bil som den jeg kjører nå, svart med sota ruter og attentommere. Jeg kommer isåfall til å droppe både DVD-pakke og oppgradert stereo til fordel for å bygge noe selv. Blir nok endel dyrere, men selvgjort er som kjent velgjort! :cool:

 

Derimot ville jeg nok gått for 1.8-literen, uten tvil. Jeg har ikke testet utgaven med mindre motor, men 140-hesteren er etter min mening minstekrav i en bil som denne, og særlig når motoren er såpass slapp som denne er. Ikke misforstå meg, den holder, men blir det noe særlig mindre ressurser tilgjengelig spørs det om det ikke blir for tynt. Etter mine tidligere erfaringer med Hondas Vtec-motorer må dette være den desidert slappeste jeg har vært borti i forhold til oppgitte ytelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke tvil om at jeg skal gå for 1,8l. Jeg kommer også til å gå for executive-utgaven. (Med navigasjon, bluetooth ++)

 

Jeg nøyer meg med 17' og går ikke for sotede ruter.

 

Men, anlegg er jeg veldig i tvil om. Du sier du hadde bass-pakken. Men, den pakken jeg har sett på har bass-pakke + "dual cone" høyttaleroppgradering + diskanthøyttalere...men, usikker på om dette er noe bedre enn det du har...

 

...hmm...om du finner ut hva slags oppgradering du faktisk har og/eller sammenligner det med det vanlige originalanlegget så er jeg interessert i all info!

 

Takker for svar så langt! ;)

 

edit: forøvrig så synes jeg at 1,8 hadde masse futt...gleder meg til å få mitt eksemplar! ;)

Endret av krister461
Lenke til kommentar
Det er ikke tvil om at jeg skal gå for 1,8l. Jeg kommer også til å gå for executive-utgaven. (Med navigasjon, bluetooth ++)

 

Jeg nøyer meg med 17' og går ikke for sotede ruter.

 

Men, anlegg er jeg veldig i tvil om. Du sier du hadde bass-pakken. Men, den pakken jeg har sett på har bass-pakke + "dual cone" høyttaleroppgradering + diskanthøyttalere...men, usikker på om dette er noe bedre enn det du har...

 

...hmm...om du finner ut hva slags oppgradering du faktisk har og/eller sammenligner det med det vanlige originalanlegget så er jeg interessert i all info!

 

Takker for svar så langt! ;)

 

edit: forøvrig så synes jeg at 1,8 hadde masse futt...gleder meg til å få mitt eksemplar! ;)

5676412[/snapback]

 

Skal sjekke opp hvilken oppgradering som faktisk sitter i denne bilen og komme tilbake med info, ja. Som sagt fikk jeg bare beskjed om "bass-pakke" da jeg hentet bilen, og har ikke fått med meg noe info om montert ekstrautstyr, så må sjekke opp hva det faktisk er snakk om.

 

Når det gjelder motoren er jeg som sagt relativt skuffa, men nå er jeg muligens bortskjemt når det gjelder hestekrefter :blush:

Endret av spitz
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Prøvekøyrde ein denne helga - men med piggfrie vinterdekk 205 på 16". Fin-fin bil, men sjølv med desse dekka var støynivået høgt nok. Kor stor forskjell vil det vere til 225 på 17"? Er det sporingstendensar?

 

Eg har kun sett han i svart. Nokon som har sett han i andre fargar, td. royal blue?

Lenke til kommentar

Testen til fifth gear var kjekk og viser bilen i rødt.

 

Selv har jeg bare sett den i sort og "Galaxy Gray Metallic"(tror jeg) eller kanskje det var "Champagne Silver Metallic"! :) (Lignet ihvertfall på den i testen til bladet top gear) :)

 

vet ikke hvilke dekk jeg hadde når jeg prøvdekjørte bilen fra autosalg i bergen...men la bare merke til støynivået når jeg hadde litt turtall. (og da liker jeg litt lyd) ;)

Endret av krister461
Lenke til kommentar

Litt motorlyd er fint - men Noreg har ein del "interessante" asfaltkvaliteter så det er dekkstøy eg er mest uroleg for. Fint om ein ikkje treng irritere seg over slikt på ein 30 mils tur.

 

Kjem nok til å ta ein ny testtur når forhandlaren har lagt om til sommarvalser.

Endret av pekle
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

BLUETOOTH i Executive!

 

Jeg er den lykkelige eier av en Civic 1.8 Executive! :thumbup:

 

Men det er en ting jeg lurer på:

Når jeg har koplet til mobilen via Bluetooth fungerer dette utmerket. Det eneste jeg savner er at nummeret som ringer vises på skjermen i bilen.

Når jeg har tittet rundt på nettet har jeg sett tilsvarende system på Hondaer/Acuraer i bl.a USA. Der ser det ut til at nummeret vises slik jeg savner.

 

Har testet med flere forskjellige mobiler, med samme resultat!

 

Er det noen som har fått dette til å funke eller er ikke slik løsning i den europeiske Civic'en

 

 

Dankert :cool:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...