Gå til innhold

Sokkel 939 også i 2006


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det andre enn meg som syntes HW.no sin artikkel omhandler noe helt annet enn det den orginale gjør?

 

Den orginale historien er vel at det for et par dager siden dukket opp et dokument hvor det sto at AMD allerede har sluttet med produksjonen av 939 Opteron og at de ikke kom til å lage flere 939 Opteron.

Men nå har altså AMD gått ut og sagt at det dokumentet var falskt og at de har tenkt å fortsette å selge 939 Opteron i minst et år fremover og at produksjonen kommer til å bli styrt av behovet.

 

Dette er ikke en nyhet, og har lite og ingenting med 939 desktop å gjøre, det er bare en avkreftelse av ryktene som spredde seg forige uke om 939 Opteron.

 

Move along...

Lenke til kommentar

Angående sokkel M2: Jeg tror det kan bli en liten nedtur i starten. I hvertfall en detalj som enkelte vil irritere seg over. Det er at den bare skal støtte DDR2-667 (i følge AMD's veikart) og dermed må kjøre minnedividere som kan være litt ugunstige og kjøre minnet på lavere hastighet enn folk tror. Det er samme problem som skjer når man kjører DDR-333 minne på Athlon64 nå. Dividerene gjør at minnet kjører på f.eks DDR-320 hastighet. Dette problemet vil først løses når det kommer støtte for DDR2-800, siden klokkehastigheten alltid kan deles på et heltall for å få 200 MHz.

 

Jeg tipper det kommer en slik støtte for DDR2-800, men ikke fra starten av M2. Dermed kan det lønne seg å vente litt før man oppgraderer.

Lenke til kommentar
Angående sokkel M2: Jeg tror det kan bli en liten nedtur i starten. I hvertfall en detalj som enkelte vil irritere seg over. Det er at den bare skal støtte DDR2-667 (i følge AMD's veikart) og dermed må kjøre minnedividere som kan være litt ugunstige og kjøre minnet på lavere hastighet enn folk tror. Det er samme problem som skjer når man kjører DDR-333 minne på Athlon64 nå. Dividerene gjør at minnet kjører på f.eks DDR-320 hastighet. Dette problemet vil først løses når det kommer støtte for DDR2-800, siden klokkehastigheten alltid kan deles på et heltall for å få 200 MHz.

 

Jeg tipper det kommer en slik støtte for DDR2-800, men ikke fra starten av M2. Dermed kan det lønne seg å vente litt før man oppgraderer.

5294405[/snapback]

 

Ok, da går jeg nok for 939 :dribble: . Jeg kan uansett kjøre alle spill på max kvalitet i dag, så da ser jeg ingen grunn til å vente. Hvor høyt er det intel sin lga 775 støtter? Er det 1066mhz eller noe sånn?

Lenke til kommentar
Skal vist ikke hete M2 likevel i følge the Inq. Socket M2 is dead, long live AM2!
New name is Socket AM2, and we have learned that AMD will introduce not just new models, but will release Socket AM2 versions of existing CPUs as well.

5299072[/snapback]

 

Ta informasjonen fra the inquirer med en pose salt. Jeg ser til stadighet at de kommer med nyheter, som viser seg en uke senere å bare være tull. Men det kan jo godt være at det stemmer etter alt jeg vet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...