Gå til innhold

Sony forteller at next-gen. starter med PS3


Dinsdale

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

beklager, dette blir bare for useriøst. hvis du ærlig talt tar den artikkelen seriøst og opplever å være 100% enig med det som står der, så har jeg null behov for å diskutere videre med deg.

ha en ellers fin dag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aj aj aj, jeg får flashback til gamle dager her!

 

Jeg befinner meg flere år tilbake i tid, bak en disk i spillavdelingen på Akers Mic. Ved siden av meg står en Dreamcast i all sin prakt og viser frem lekre Sega-spill på et svært fjernsyn. Mange folk er innom butikken og ser på maskinen og spillene.

 

- Kul grafikk, men når kommer PS2?

 

- Det ser jo ganske greit ut, men PS2 kommer om et halvt år, den vil knuse Dreamcast.

 

- Det ser ikke så bra det der. Har lest at spilla på PS2 kommer til å se ut som Toy Story 2-filmen!

 

- Ganske moro dette spillet her. Men jeg har hørt at det blir enda bedre grafikk på PS2, venter heller på den.

 

Men gjett hva som skjedde, mange måneder senere satt vi opp en japansk PS2 i butikken, med Ridge Racer 5 (huff) og Sky Surfer (muligens verdens verste spill). Grafikken var flere hakk dårligere enn de peneste spillene på Dreamcast, men allikevel stod folk på rekke og rad for å se det nye vidunderet til Sony som til og med Saddam Hussein skulle kjøpe for å styre rakettene sine.

 

- Å dritbra! Når kommer den i Norge?

 

- Sjekk den grafikken, nesten som på film, jo.

 

- Fantastisk!

 

 

Konklusjon? Historien gjentar seg selv, og folk liker å lure seg selv.

Lenke til kommentar
beklager, dette blir bare for useriøst. hvis du ærlig talt tar den artikkelen seriøst og opplever å være 100% enig med det som står der, så har jeg null behov for å diskutere videre med deg.

ha en ellers fin dag

5292072[/snapback]

 

har du ikke flere syspunkter ?? Gir du deg ? Vel, innrømm da :cool: Du vet sikkert ikke hva det innebærer at konsollen støtter 1080p og Blue ray osv.... Helt synsvakt kommer til å bli. Nå gjenstår det bare å spare til en 1080P skjerm, håper panasonic introduserer dem på CES messa nå 5 Januar i Las Vegas :thumbup:

Endret av Ibizaonice
Lenke til kommentar
klokken er 10:45 og jeg har vært oppe temmelig lenge, har derfor store problemer med å bestemme meg for om du er ironisk eller seriøs nå.

5292018[/snapback]

 

 

? :dontgetit: Ironisk ? Les hele artikkelen og la den synke inn noen minutter.

5292028[/snapback]

 

La oss ta for oss listen:

 

10: Her sier de at PS1 og PS2 hadde elendige launchtitler, men at PS3 sin plutselig skal bli fantastisk mye bedre siden der kommer det sikkert nok et tekken spill, nok et MGS spill, kanskje et GT spill... (bare spekulasjoner). Launch er launch og det vil ikke komme noe magisk fantastiske spill til en ny konsoll, til og med PS3-launchspillene kanskje blir kraftig overskygget av de fantastiske Xbox360-spillene som er kommet til da?

 

9:120fps, flott at ingen tv'er støtter det... 2 x 1080p 42" tv'er, det blir billig du. Alle sonyfanboys som maste om at Xbox360 bare var tull siden man trengte HDTV har jo nettopp funnet seg et kjempeargument her :roll:

 

8. Tilkoblingsmuligheter:

Compact Flash, SD Card, Memory Stick <-- bare fjas og kan ikke bli brukt til noe nyttig. Digitalkameraet kobler jeg direkte til Xbox'en uansett.

Blue Tooth, USB 2.0 <-- BT er vel og bra om en heller treig og umoden standard (etter min mening), USB 2.0 har Xbox360 også og det er vel det beste valget her.

 

7. Bare fjas.

 

6. Bare fjas. Dette går på hvor mange enheter BT-standaren støtter og har ingenting med hvor mange spillere man kan ha i et spill.

 

5. Yihaa du kan få trynet ditt i HD på skjermen og broadcaste det til andre spillere eller spille unyttige spill som med Eye Toy. Her ser jeg et potensiale for festlige sexspill og webcampr0n når nye høyder, eller?

 

4. Vel og bra, selv bryr jeg meg ikke om dette. Xbox360 kommer til å støtte for de fleste Xbox-spill innen PS3 kommer uansett (og de legger til støtte _fort_).

 

3. Flere festlige japanske spill... Ok dette blir gøy. MS har også støtte fra en del japanske utivklere (dog langt fra like mange), så jeg får nok min dose japanske spill uansett (og flere av de utviklerene støtter begge platformer).

 

2. Nok et MGS-spill... Men men, man kan vel melke en ku så lenge den selger (så et intervju med skaperen der han sa at han kom til å lage de samme spillene i all evighet, eller helt til folk ikke kjøpte de mer :roll:)

 

1. Blue Ray... Sonys forsøk på å kuppe en standard (MD anyone? Atrac?). Man får altså en middelmådig Blue Ray-spiller med på kjøpet... fantastisk.

 

I tillegg kan skaperene bruke tid på å lage lange CGI-sekvenser i HD som tar enorme mengder plass for å fylle opp en Blue Ray-disk. Trodde CGI var et par steg tilbake eller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Er ikke sikker BR blir det formatet som skal forme fremtiden. Sony pusher sitt format med PS3. Det hadde sikkert MS gjort også hvis de hadde hatt et egetutviklet format å konkurre med.

 

Jeg maser ikke og forventer aldeles ikke next-gen fra dag 1. Det er Sony selv som nå kommer med uttalelser om hva de definerer som next-gen. Utifra deres definisjon hevder de at 360 ikke er en next-genkonsoll.

5292035[/snapback]

 

nå var ikke kommentaren om forventninger myntet på deg.

hva sony sier om next-gen konsoller synes jeg egentlig ikke er så forferdelig interessant, sony sier mye rart., det er vel ikke så lenge siden de var ute og kommenterte at ps3 skulle være over 100 ganger kraftigere enn ps2.

det som er synd er jo at man kan komme seg unna med slike kommentarer, noe som gjelder alle.

 

hva er din mening om next-gen ?

Lenke til kommentar
Sony kjenner ingen grenser for sin egen hype og folk kommer ikke til å bli "blown-away" av PS3 heller. Er alltid moro med nye konsoller, men de overrasker aldri (og det kommer ikke gode spill før etter en stund).

5291853[/snapback]

Helt sant, Sony er verdensmestere i å skape HYPE. Noe de vinner på i første omgang, men taper på i lengden. Husker ennå de sinnsyke demoene som ble "rendret i realtime" av PS2.

 

Quote some random japanese SONY guy:

"What you wee hea' is wendewed in weal timee!"

 

Edit;

PS3 må komme med en prototype de, før de snakker om hvor mange 100x bedre den er enn alt annet. Xbox360 er en del av den neste generasjonen, den har voldsomt potensiale, men det tar tid før spillutviklere får utnyttet dette! Er så lei av dere unger som griner her på forumet, TING TAR TID!

5291958[/snapback]

 

Akkurat det tenker jeg på og, synes jeg leser overalt nå, folk som surver over at Kameo, PGR3, osv ikke ser pent nok ut, og det er ikke next gen osv. De spillene som er ute nå har ikke blitt utviklet på ferdige dev kits, de er første generasjon spill, utviklerne kjenner ikke systemet, og de har og hatt dårlig tid på seg i mange prosesser av utviklingen.

 

Bare se på de første og siste spillene til PS2 og Xbox og sikkert GC og. Det er veldig store forskjeller i grafikk på mange der. Det er nesten like stor forskjell på de styggeste og peneste spillene på noen konsoller som mellom et PS1 og et PS2 spill feks.

 

Bare la dem få litt tid på seg så er jeg sikker på at vi får se helt super najs grafikk fra 360 og. Gears of War er jo ganske lovende. :love:

Lenke til kommentar
hva er din mening om next-gen ?

 

Min mening ja. Tja. Det første jeg tenker når jeg hører next-gen er grafikk. Vi bør ihvertfall opp på Toy-Story grafikk denne gangen. Ikke bare animasjonene, men også bevegelsene og lip-sync. Naturtro grafikk/beveglser tror jeg kommer til neste generasjon igjen. Kanskje vil spill til 360 og PS3 om 3 år ha elementer av naturtro grafikk/bevegelser.

 

HD er også next-gen for meg. Som pc-spiller er jeg vant med gode oppløsninger, men at konsollene endelig kommer etter er på tide. Progressive scanning er også bra.

 

Ting over handler stort sett om teknologi som "bare" er å implentere,og som derfor er en naturlig utvikling. Men det er egentlig andre ting jeg håper er synonymt med next-gen, og det er kreativitet.

 

Nintendo Rev. har et slags forsprang her. Flere utviklere kan fortelle de ruger på flere merkelige og interessante ideer. Kontrolleren åpner for mange nye måter å spille på.

Gameplay er også en ting jeg håper vil omfatte (re)evolusjonen da dette har stått stille ganske lenge, eller i beste fall gjort små hopp. Det samme med AI (KI). Med den arkitekturen som ligger i de tre konsollene regner jeg med at denne egenskapen vil kunne gjøres mye mer interessant. Radient AI i Oblivion tror og håper jeg bare er en forsmak på det.

 

Dette er noe av det som er next-gen for meg. Mye tar man for gitt mens andre ting er mer overraskende

Lenke til kommentar

Nei og nei så sinte de hundretusenvis av menneskene som har kjøpt Sony HDTV de siste par årene blir nå. For ifølge denne saken så er det jo ikke ekte HD før man har 1080p og det er det ekstremt få HDTV-eiere som har idag. Sony selv har vel en eller to ekstremt dyre modeller.

 

Dette kan bli underholdende - class-action-lawsuit anyone? :!:

Lenke til kommentar
Sony kjenner ingen grenser for sin egen hype og folk kommer ikke til å bli "blown-away" av PS3 heller. Er alltid moro med nye konsoller, men de overrasker aldri (og det kommer ikke gode spill før etter en stund).

5291853[/snapback]

Helt sant, Sony er verdensmestere i å skape HYPE. Noe de vinner på i første omgang, men taper på i lengden. Husker ennå de sinnsyke demoene som ble "rendret i realtime" av PS2.

 

Quote some random japanese SONY guy:

"What you wee hea' is wendewed in weal timee!"

 

Edit;

PS3 må komme med en prototype de, før de snakker om hvor mange 100x bedre den er enn alt annet. Xbox360 er en del av den neste generasjonen, den har voldsomt potensiale, men det tar tid før spillutviklere får utnyttet dette! Er så lei av dere unger som griner her på forumet, TING TAR TID!

5291958[/snapback]

 

Unger ? ut ifra bildet ditt så ser du mere ut som en unge :!: :D Her snakker vi Fakta ! Se på Playstation 3 som en helhet, hvor mye mere potensiale har ikke den i forhold til Xbox 360 ? Bare 1080p støtte og 2 hdmi innganger er fantastisk. Den har dæggern meg Blue-Ray spiller også. Er ikke det godt nok så veit ikke jeg. Microsoft har vært litt for tidlig ute.

 

Yo folks- sjekk ut det her. Playstation 3 vs 360 Ten Reasons to Wait for PS3

5291989[/snapback]

 

1. 22 år thank you. Var 21 på bildet.

2. Tar du den artikkelen der alvorlig er du bare dum.

End of discussion.

Lenke til kommentar
Han er tydeligvis seriøs.

 

"Unger ? ut ifra bildet ditt så ser du mere ut som en unge"

 

:roll:

Hvor gammel er du egentlig?

5292052[/snapback]

Ibiza er vel en 17-18 år og er definitivt en unge. Husker han godt fra tidligere forum hvor han ble bannet akkurat for sin barnslige oppførsel, så ikke la det han sier gå så mye inn over dere

Lenke til kommentar
5. Yihaa du kan få trynet ditt i HD på skjermen og broadcaste det til andre spillere eller spille unyttige spill som med Eye Toy. Her ser jeg et potensiale for festlige sexspill og webcampr0n når nye høyder, eller?

 

:hmm: , og hvor god linje må man ha for å streame HD-kvalitet?

5292499[/snapback]

 

Nettopp, men det tenker ikke hypemaskinen på, den bare durer avgårde. For å streame noe lignende i kvalitet til en standard 1-2 CDs DivX/Xvid, så trenger man vel 1500 kbps upload

Lenke til kommentar

Ja ja blir jo alltid kjekt å få med Blue Ray spilleren med på kjøpet ved kjøp av PS3. Penger spart. Men skryten kunne Sony ha spart seg for (beskrevet i artikelen).

 

Samt per dags dato finnes det veldig få HD-TV`er som støtter den fulle HD oppløsningen. Samt de som gjørt dette er så dyre at jeg ikke tørr å tenke på prisen.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
beklager, dette blir bare for useriøst. hvis du ærlig talt tar den artikkelen seriøst og opplever å være 100% enig med det som står der, så har jeg null behov for å diskutere videre med deg.

ha en ellers fin dag

5292072[/snapback]

 

har du ikke flere syspunkter ?? Gir du deg ? Vel, innrømm da :cool: Du vet sikkert ikke hva det innebærer at konsollen støtter 1080p og Blue ray osv.... Helt synsvakt kommer til å bli. Nå gjenstår det bare å spare til en 1080P skjerm, håper panasonic introduserer dem på CES messa nå 5 Januar i Las Vegas :thumbup:

5292082[/snapback]

 

 

Ibizaonice, vær så snill. Slutt å dritt deg ut.

Du har tapt. Gi opp.

Lenke til kommentar
beklager, dette blir bare for useriøst. hvis du ærlig talt tar den artikkelen seriøst og opplever å være 100% enig med det som står der, så har jeg null behov for å diskutere videre med deg.

ha en ellers fin dag

5292072[/snapback]

 

har du ikke flere syspunkter ?? Gir du deg ? Vel, innrømm da :cool: Du vet sikkert ikke hva det innebærer at konsollen støtter 1080p og Blue ray osv.... Helt synsvakt kommer til å bli. Nå gjenstår det bare å spare til en 1080P skjerm, håper panasonic introduserer dem på CES messa nå 5 Januar i Las Vegas :thumbup:

5292082[/snapback]

 

 

Ibizaonice, vær så snill. Slutt å dritt deg ut.

Du har tapt. Gi opp.

5294263[/snapback]

 

 

What ? hvem hva hvor ? Tapt hva ?? Drite meg ut ! ? Det står jo for faen svart på hvit ! ? Specsene er official til og med. Hell, jeg sier bare det som står der ;)

Lenke til kommentar

 

 

What ? hvem hva hvor ? Tapt hva ?? Drite meg ut ! ? Det står jo for faen svart på hvit ! ? Specsene er official til og med. Hell, jeg sier bare det som står der  ;)

5294300[/snapback]

 

Og hva med de latterlige punktene du dro frem fra IGN-artikkelen? Greier du å forsvare de? Neivel... det var det jeg trodde.

5294310[/snapback]

 

ja de punktene står der de ?? IGN som har laget den artikkelen og det stemmer bra det som står der. Begynner å lure på om dette har blitt ett Xbox 360 forum eller har folk dick ridah xbox 360 litt for hardt i det siste ?

Lenke til kommentar
Vi har Xbox 360 i hånden, vi vet specen, hvordan den ser ut, og kan tenkte oss hvordan den kan bli.

 

Men, PS3? Hva er det? 2 HDMI innganger? BR? Who cares. Gameplay commer først!

5294319[/snapback]

 

Hellu !, jeg er ikke noe sony fan, det har jeg sagt flere ganger gjennom tråden. Men ikke begynn å sett disse konsollen opp mot hverandre ! Det jeg prøver å få frem er at Playstation 3 er rett og slett en bedre konsoll med tanke på fremtiden, hardware og specsene. Spilla som kommer til den er ganke så solide også. Leave it at that !

 

Xbox 360 er en bra konsoll den også, har aldri sagt at den er dårlig på noen måte, men prøv bare å se litt fremover.

Endret av Ibizaonice
Lenke til kommentar
ja de punktene står der de ?? IGN som har laget den artikkelen og det stemmer bra det som står der. Begynner å lure på om dette har blitt ett Xbox 360 forum eller har folk dick ridah xbox 360 litt for hardt i det siste ?

5294357[/snapback]

 

Skrev litt om de punktene lengre oppe i denne tråden, at du er en sanseløs sonyfanboy er bare blitt bekreftet. For deg høres det ut som om Ps3 blir det beste siden pencilin.

 

Innrømmer at jeg har en Xbox360, men har da vitterlig også en PS2 og ymse nintendomaskiner. Driter lang vei i hvilken PR 360 får, men takler ikke forum med tåpelige folk (da får de et par minutters oppmerksomhet).

 

edit:

 

Så hva med specsene er bedre i praksis? Alle HDtver er låst til 60Hz, så 120fps er i praksis ubrukelig (selv om de bare fikk 47.6fps eller noe på UT2007). Utgang for to tver er vel ok, men det er ufattelig dyrt med en 1080p skjerm, hvem har da råd til to (og nei, gode skjermer blir ikke noe særlig billigere over tid, dette ser vi i LCD og Plasmamarkedet).

 

Så... hva er så fantastisk med PS3? Cell-CPU'en som kan vise flere HD-filmer samtidig? Hva skal vi med det i spill?

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...