Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Valg av neste ISP!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Nå er jeg så forbanna lei av at LOS fucker med

nettet, eller hva de gjør.. Klikker hvert 5. minutt

her nå, så nå er det nok! :nei::hrm:

 

Jeg skal altså bytte ISP, men er ikke heeelt sikker

på hvilken enda.. Men egentlig står valget mellom

NGT 8mbit, og Bluecom 6mbit.

 

Noen erfaringer\tips til meg?

 

Alekz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har NGT, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Fantastisk kundeservice, og alle jeg kjenner har det. Null problem her.

5291253[/snapback]

 

 

Jeg har Bluecom.. Styr unna...

Skal ha 4100/450 og får 1200/450 - 2800/450..

Betaler 549.- mnd.

sånn har det vert siden jeg gikk over til Bluecom fra Telenor..

Har ringt mange ganger og klaget og hver gang

skal de se på det,men ingenting skjer,

Styr unna ......

Lenke til kommentar

NGT er helt all right. De har oppgradert linjehastighetene sine nok en gang og er nok såpass grodd fast at de kommer til å bli for en lang stund. De leverer god og stabil tjeneste, sjekker faktisk om de klarer å levere høyere hastighet før de lover at de skal gjøre det.

 

Kundeservicen er ganske bra, litt irriterende at man må vente på hjelp uansett når man ringer dem, men når man først har ventet seg gjennom køen får man gode svar. Og den Tomson-routeren jeg ikke likte fikk jeg byttet i en som funket bedre, men det er jo en annen sak.

 

Jeg har tommelen opp for dem foreløpig, men er selvfølgelig klar til å gå over dersom det kommer bedre tilbud.

 

Hilsen Marius

Lenke til kommentar

LOS kunde her, forferdelig helt siden dag 1 (2/11) fra vi ble frakoblet Telenor sitt ADSL abonnement. Vi har nå klaget, og får nesten se hva som skjer. Artig detalj er f.eks. hvordan all email vi sender ikke når fram til familiemedlemmer med Yahoo! email konto (men alt annet kommer fram). Vi må derfor gå utenom LOS sin email server og bruke Gmail ;) Dette fungerte ypperlig på Telenor sitt nett.

 

Men føler med deg, håper det ordner seg! Angrer veldig selv.

Lenke til kommentar

Jeg kan bare si at for meg betyr ikke hastigheten alt. Løsningene de forskjellige tilbyderne operer med er vel så viktig. Og hva gjelder løsninger banker bluecom dritten ut av de fleste andre nasjonale tilbydere. De leverer ADSL over ethernet, dvs. at du får ip tildelt via DHCP. De tillater også at du benytter deg av flere IP'r, så da slipper du hele problematikken med NAT. Ikke bare det, men NGT har også begynt å levere ut modem hvor GRE protokollen er disablet by default. Dette er rett og slett hårreisende og ødelegger mye av funksjonaliteten med en fast oppkobling. (Man kan naturligvis bruke et eget modem, men det burde ikke være nødvendig)

 

Summasummarum er jeg veldig fornøyd med bluecom, og jeg anbefaler disse sterkt.

Hvis man er student får man også 6000 linja for 379,- mnd. Gleder meg til jeg får tilbake linja mi etter at jeg flyttet nå for noen uker siden.

Lenke til kommentar

Hvis du har NGT og mener de har god kundebehandling må du være vant til å bli behandler som frystørka dritt til vanlig. Har ingen erfaringer med Bluecom, men NGT har herja så mye med abo. og linja mi at jeg har sagt opp 3 ganger. Å si opp linja funker for da ringer det en fyr som spør hva som er galt og hvordan de kan gjøre det bedre, da ordner det seg som regel. Bare ikke forvent å bli behandla som et normalt menneske før du tar drastisk steg.

Lenke til kommentar
Hehe.. Det er noe dritt!

 

Jeg sitter med LOS 4mbit fiber nå,

og _når_ den funker som den skal,

er alt konge! og det for 399,- mnd.

Men problemet er at den klikker hele tia;P

5291339[/snapback]

 

Hvorfor klikker det da?

Hva sier support?

5291820[/snapback]

 

Jeg har sendt endel mail inn, første svar fikk jeg,

og da sa de at det måtte være noe galt med hw'en

min, noe som det ikke er, ettersom jeg har fullt fungerende

nett når jeg er hos kamerater.

 

Har ikke anelse hvorfor det klikker.. :cry:

Det fungerer topp i det ene øyeblikket,

og plutselig stopper alt opp.

 

De anbefalte at jeg skulle kjøpe router (ny),

så jeg gjorde dette, men nei.. Ble ikke bedre.

 

Så nå ender jeg opp med og bytte..

Ryktene sier visst at de er overbelastede..

 

Alekz

Lenke til kommentar
De anbefalte at jeg skulle kjøpe router (ny),

så jeg gjorde dette, men nei.. Ble ikke bedre.

5291842[/snapback]

 

Har du prøvd og kjøre uten router da?

Har du en boks som trminerer fiberlinja i huset, lyser line e.l på den når du faller ut?

5292041[/snapback]

Alt lyser som det skal, og har kjørt uten router også,

men uten forbedring..!

 

Jeg gidder bare ikke mer stress med det nå,

så blir nok ISP-bytte uansett!

 

Alekz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...