Gå til innhold

Hvilket Antivirus Program (Windows)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nettop gått til innkjøp av ny pc, og skal til å kjøpe antivirus program.

Har alltid brukt Norton og kjenner best til dette. Har i ettertid blitt anbefalt Norman.

Jeg har sjekket litt rundt og valget står mellom disse to, men hva bør jeg velge?

Har hørt at Norman krever mindre resurser, stemmer dette? Har prøvt å finne tester av

de nyeste versjonene men finner ingen tester der disse to er sammenlignet.

Noen gode forslag til hvilke av disse (og ingen andre) jeg burde velge?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan lese programmer.no sin test av Norton og Norman.

http://programmer.no/art.php?artikkelid=20396

http://programmer.no/art.php?artikkelid=16855&side=4

Dette er riktignok test av komplette sikkherhetspakker, men du vil uansett få eit godt innblikk i korleis antivirusdelen fungerer.

5305998[/snapback]

 

Dette var en rar test av Norman sin antivirusdel i alle fall. Fire setninger, og artikkelen konkluderer med at antivirusen har en seriøs mangel; nemlig at den ikke viser hvor langt den har kommet i et on-demand søk... Mangel? Kanskje (om man er fryktelig glad i å sitte og følge med på en slik oppdateringslinje.) Seriøs mangel? Neppe.

 

Jeg anbefaler i alle fall Norman. Efter mitt syn har de den beste proaktive løsningen, som til og med oppdaget Sonys rootkit uten oppdatering av definisjonsfilene.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale NOD32 jeg også.. Krever veldig lite systemressurser og er et smart og lite program. Det har selvfølgelig sine minuser, sånn som når den tror den finner infiserte filer, så har du ikke noe annet valg enn å slette eller flytte til quarantine..

 

Slet mye med dette selv, og derfor skal jeg da skifte virusprogram.

 

Men Nod32 er absolutt og anbefale hvis du er en vanlig pc bruker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...