Gå til innhold

Blir angrepet fra to ip adresser


Anbefalte innlegg

Kjæresten min hadde så store problemer med virus og lignende, at eneste måten å få datamaskinen til å funke hva å inst. winXP på nytt. Regner med at der hva det meste på den (Trojan, virus, spyware, Dialer o.l.).

 

Hun hadde hatt Norton Antivirus, men siden hun ikke lenger ville ha det, så fornya hun ikke lisensen. Tror det hva da problemene startet, og maskinen gikk treigere og treigere. Etter en stund avinst. jeg Norton og hun fikk Karspersky av meg, både antihacker og antivirus, og noen gratis anti spyware programmer. Kjørte alle og prøvde å renska dataen. Så ut for at det gikk greit. Noen uker etter, når hun kjørte ad aware og spybot, hadde hun flere spywares. Og de bare fortsatte å komme... over 120! Dette mens Karspersky ikke funka lenger, fikk ikke inst noe som helst. Fikk Nod32 inst da, men ikke oppdatert, men fikk renska den for syv - åtte virus o.l.

 

IE hos henne blokka masse popups, over 200 på kort stund, hun bruker bærbar så den står ikke lenge på.

 

Nå er WinXP ferskt, og har kaspersky anti hacker og anti virus, Spyware doctor, ad aware og spybot. Håper det skal holde.... men problemet er at hun åtte ni ganger i dag har fått meld fra Kaspersky at hun er blitt forsøkt angrepet, fra to gitte ip adresser.

 

hvorfor får hun disse meld? Hun freake ut :cry: begynner å lure på selv hva som foregår. Er der noen som sitter med ip adressen hennes og prøver på noe? Noe som de fikk til før, men ikke nå lenger? Tenker på trojan horses.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...