therese84 0 Report post Posted December 12, 2005 Noen som vet om noen gode programmer til å lage dvd menyer? Quote Share this post Link to post
efikkan 2126 Report post Posted December 12, 2005 Her er noen: Adobe Encore DVD, Pinnacle Studio og Ulead DVD Factory. Quote Share this post Link to post
therese84 0 Report post Posted December 12, 2005 Her er noen: Adobe Encore DVD, Pinnacle Studio og Ulead DVD Factory. 5285663[/snapback] de er enkle å bruke eller? Quote Share this post Link to post
efikkan 2126 Report post Posted December 12, 2005 Hvis du vil ha et enkelt program og kan nøye deg med enkle menyer, så er Nero Vision Express et bra program. Quote Share this post Link to post
Lars-H 9 Report post Posted December 13, 2005 ja. Nero funker bra. Er mange (/noen) forskjellige der, med bakgrunn, osvsov. Quote Share this post Link to post
therese84 0 Report post Posted December 13, 2005 En ting til.. jeg har jobbet med Adobe Premiere med en film som er ca 45min lang. Hva skal jeg gjøre nå for å få denne klar til å legge inn i Ulead DVD? Når jeg prøver Export Movie får jeg beskjed om at jeg ikke har nok plass eller noe i den duren? kan ikke skjønne dette da harddisken har 40gb ledig plass? kan dette stemme? Hva skal jeg da gjøre? Quote Share this post Link to post
therese84 0 Report post Posted December 16, 2005 Noen som vet det med premiere? hvordan skal jeg klare få filmen klar Quote Share this post Link to post
Torbjørn T. 354 Report post Posted December 16, 2005 (edited) Kva du eksporterer som? Det beste er nok å eksportere som DV AVI (det er det som er "standard" når du vel Export Movie. EDIT: Er forresten kanskje det siste formatet du eksporterte til som er fyrsteval. For å stille inn på DV AVI, gå til Settings i Export Movie-vindauget, og vel Microsoft DV AVI under File Type.). DV AVI tek ca. 13GB/time, so fila di vil då verte ca. 9BG. Det som kan vere årsaka, er at harddisken din har FAT32 filsystem. Det takler ikkje filer større enn 4GB. For å ha filer større enn det, må harddisken ha filsystemet NTFS. Om det er det some er årsaka, må du formatere disken til NTFS. Edited December 16, 2005 by incanus Quote Share this post Link to post
therese84 0 Report post Posted December 18, 2005 Kva du eksporterer som? Det beste er nok å eksportere som DV AVI (det er det som er "standard" når du vel Export Movie. EDIT: Er forresten kanskje det siste formatet du eksporterte til som er fyrsteval. For å stille inn på DV AVI, gå til Settings i Export Movie-vindauget, og vel Microsoft DV AVI under File Type.). DV AVI tek ca. 13GB/time, so fila di vil då verte ca. 9BG. Det som kan vere årsaka, er at harddisken din har FAT32 filsystem. Det takler ikkje filer større enn 4GB. For å ha filer større enn det, må harddisken ha filsystemet NTFS. Om det er det some er årsaka, må du formatere disken til NTFS. 5301306[/snapback] Takker! Akkurat det jeg trengte å vite! Har gjort om til NTFS og da gikk alt glatt! også synes jeg det gikk sinnsykt mye raskere Quote Share this post Link to post