cdeurs Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Heisann. Jeg har en 200Gb hdd, som jeg fikk til jul i fjor. For ikke så lenge siden, sluttet den å dukke opp på "Min Datamaskin". Men når jeg går på enhetsbehandlig, får jeg den opp som en harddisk. Det er en Seagate Barracuda disk. Spørsmålet er da som følger; Er det ødelagt, eller er det en feil jeg har gjort, som gjør at den ikke dukker opp ?
Pastafarian Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Tror det er driver/software problem siden Windows finner den. 1.Prøv å formatere med for eksempel Partition Magic. Er det en ekstern disk? (Om du ikke har noe viktig der) 2.Sjekk at kabler sitter skikkelig IDE/SATA. SATA trenger kanskje drivere.
paron.no Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 (endret) Hvis du finner den i enhetsbehandlingen vil det normalt si at disken ikke har filsystem. Den trenger å partisjoneres. For å lage nye partisjoner høyreklikker du og velger create partition. Endret 12. desember 2005 av paron.no
Surre Sprett Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Halloen, før du begynner å partisjonere og formatere, må du sjekke at harddisken har tilordnet en stasjonsbokstav.. Ellers bruker det å stå hvilket filsystem disken har, så sjekk ut dette før du gjør noe som gjør at du mister masse filer. Se bildet nedenfor:
cdeurs Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Skrevet 12. desember 2005 Den funka før, og dersom den fortsatt funker vil jeg helst unngå å formatere den i og med at jeg har så og si alt av musikk, filmer, spill osv på den. Hvor finner jeg en sånn harddisk manager da ?
Hårek Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Hvor finner jeg en sånn harddisk manager da ? 5285839[/snapback] Her er en god forklaring, på engelsk: http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå