Gå til innhold

Triste dystre mørke klassiske stykker


Jernlov

Anbefalte innlegg

Carl Orff - O Fortuna

6654546[/snapback]

Skal sjekkes ut

 

Sergei Rachmaninoff - Moderato - Piu vivo - Allegro - Maestoso. (Alla marcia) - Moderato

6648893[/snapback]

w00t?

6651007[/snapback]

Åpningen av Rachmaninoffs andre pianokonsert. :)

6654337[/snapback]

Heter ene låta alt det eller er det flere fra samme artist?

6654469[/snapback]

Stykket heter alt det ja. (kjært barn har mange navn)

6654548[/snapback]

Jøsses. Får ta en titt på det da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det Sergei greiene ga meg ingenting. Helt tørr klassisk musikk. Vil ha noe som er så mørkt og trist at du gråter og er redd.

6654993[/snapback]

 

Beethoven's 5 symfoni (Skjebnsymfonien) er i det minste mørk

6655063[/snapback]

Skal sjekkes.

 

skate4life: kan ikkje du lage en oppsumering i første posten? der du samler dei opp:D?

6655083[/snapback]

Kan vel det, men ikke akkurat nå.

Lenke til kommentar
Det Sergei greiene ga meg ingenting. Helt tørr klassisk musikk. Vil ha noe som er så mørkt og trist at du gråter og er redd.

6654993[/snapback]

Da var det ikke det du var ute etter, men å kalle det tørr klassisk musikk?

 

Sergei Rachmaninoff er ved siden av Franz Liszt og Fredric Chopin den flotteste, mest tekniske musikken innenfor klassisk - slik jeg definerer begrepet.

Lenke til kommentar
Det Sergei greiene ga meg ingenting. Helt tørr klassisk musikk. Vil ha noe som er så mørkt og trist at du gråter og er redd.

6654993[/snapback]

Da bør du jo sjekke ut György Ligeti sine stykker, som bl.a. ble brukt i 2001 - En romodyssè Koringen og de atonale elementene der kan få hårene til å reise seg.

Ellers har Wagner noen saftige overtyrer som er skjebnetunge og triste. Husker ikke om det var fra operaen Götterdämmerung, eller Mestersangerne fra Nürnberg. Tror det var Götterdämmerung, men det er mye å ta av. Skikkelig trist kjærlighetssorg finner du også hos Wagner, f.eks. i der Fliegende Holländer.

edit.leif.

Endret av dvd-jan
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det Sergei greiene ga meg ingenting. Helt tørr klassisk musikk. Vil ha noe som er så mørkt og trist at du gråter og er redd.

6654993[/snapback]

Da bør du jo sjekke ut György Ligeti sine stykker, som bl.a. ble brukt i 2001 - En romodyssè Koringen og de atonale elementene der kan få hårene til å reise seg.

Ellers har Wagner noen saftige overtyrer som er skjebnetunge og triste. Husker ikke om det var fra operaen Götterdämmerung, eller Mestersangerne fra Nürnberg. Tror det var Götterdämmerung, men det er mye å ta av. Skikkelig trist kjærlighetssorg finner du også hos Wagner, f.eks. i der Fliegende Holländer.

edit.leif.

6655897[/snapback]

Skal få sjekket ut dette, men blir ikke med det første desverre.

 

apocalyptica - farewell <--vanvittig bra

6786557[/snapback]

Apocalyptica er jeg kjent med fra før. Skal se om jeg får samlet noe i førstepost senere i dag.

Lenke til kommentar

Nå er en liste av de mer seriøse forslagene i førstepost. Kan sikkert gjøres litt bedre enn å bare liste de opp. Får se hva som skjer. Takk for alle forslagene hittils, ingen som har truffet blinken fullstendig enda men Montagues And Capulets som Satrucci_ foreslo er vel den som var nærmest. Virkelig mørkt.

Lenke til kommentar

Vil forslå 4. konsert til Beethoven. Den har en svært dyster begynnelse og en langsom oppbygging til et stort klimaks i første satsen. Beethoven i seg selv er en komponist med svært mange sider som er verdt å sjekke ut. Noen regner ham som en av de første romantikerne. God var han ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...