Gå til innhold

The Last Samurai


MGS3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Absolutt en god film, men ikke noe mesterverk.

 

Jeg har en vane (uvane?) til å like Tom Cruise-filmer. Vet ikke helt hvorfor, men den skuespillern er noe for seg selv.

5280394[/snapback]

 

Liker også veldig godt Tom Cruise. Har fått det for meg (vet ikke heeelt om det er sant eller ikke) at han jobber med rollene utenom manuskriptet og replikkene hans. Det er en del andre skuespillere som gjør sånt også (om de spiller i historiekse filmer, så søker de opp informasjon om det folkaslaget/den karakteren de spiller, etc.), men det er slettes ikke mange.

 

Utifra bonusmaterialet på DVD'en til The Last Samurai (jada jeg vet, alle de dokumentarene til flere filmer hvor alle skryter av alle er ikke alltid til å stole på) så fikk jeg i allefall vite at Cruise prøvde å sette seg inn i levemåtaen til samuraiene og sånn. Føler at han gjør slikt i flere filmer også.

Synes egentlig at A Few Good Men "beviser" at han (og alle de andre på settet der) er en veldig god til å improvisere frem situasjoner. God improvisasjon fra skuespillere - There's nothing like it. :)

 

Men tilbake til topic: Jeg liker The Last Samurai veldig godt. Nå må det jo sies at den har mange klisjèer, og hele filmen er ganske straight forward, men den er litt mer blurrete enn en del andre filmer av samme sjanger (slik som Gladiator). Det er for eksempel ikke bare slik at good-guy er good-guy hele veien gjennom. Cruise selv er jo en skikkelig spydig fyr i begynnelsen, men etter hvert begynner han jo å lære seg om ære og sånn.

 

Liker veldig godt slike helte-filmer, selv om at klisjèer kan regnes som litt "teit". God musikk, godt skuespill, god handling (i allefall for en "standard" Hollywood-film å være), osv. Står mellom terningkast 4 eller 5. Klarer ikke å bestemme meg, så jeg sier noe i mellom. :)

Lenke til kommentar
Absolutt en god film, men ikke noe mesterverk.

 

Jeg har en vane (uvane?) til å like Tom Cruise-filmer. Vet ikke helt hvorfor, men den skuespillern er noe for seg selv.

5280394[/snapback]

 

 

Likte den filmen jeg også. Er et eller annet med Tom Crusie filmer som bare drar meg til å se de filmene han har spilt i. Han er jo en veldig god skuespiler det må også nevnes. :)

Lenke til kommentar

Overdrev kanjse litt med å si at den er "fantastisk" og "kansje helt perferkt".

Jeg er altid sånn rett etter jeg ser filmer..:S

 

Men uansett, jeg er enig at den er litt klisjefylt, og litt "rar" speselt i begynnelsen. Hvorfor skulle Katsumoto ta med seg Algren, og hvorfor ikke bare drepe ham med en gang?(Er det noe jeg går glipp av her så ikke nøl med å si det!)

 

Siden jeg har en interesse om samuraier så hjelper nok det på hvorfor jeg liker filmen på en spesiel måte.

 

Når jeg tenker meg om så tar jeg tilbake det med "nesten perfekt" når det gjelder plot'en! Den er OK. Musikken på en annen side, er nesten perfekt! Den passer så godt inn, og lager en sinnsykt bra stemmning!

Lenke til kommentar
Men uansett, jeg er enig at den er litt klisjefylt, og litt "rar" speselt i begynnelsen. Hvorfor skulle Katsumoto ta med seg Algren, og hvorfor ikke bare drepe ham med en gang?(Er det noe jeg går glipp av her så ikke nøl med å si det!)

 

Vel, i begynnelsen av filmen hadde Katsumoto ett "vision", der en tiger kjempet mot en gruppe samurais, akkurat som Algren kjempet mot noen samuraier med ett spyd med tiger-flagg på. Var vel derfor Katsumoto bestemte seg for å spare Algren...

Lenke til kommentar
Men uansett, jeg er enig at den er litt klisjefylt, og litt "rar" speselt i begynnelsen. Hvorfor skulle Katsumoto ta med seg Algren, og hvorfor ikke bare drepe ham med en gang?(Er det noe jeg går glipp av her så ikke nøl med å si det!)

 

Vel, i begynnelsen av filmen hadde Katsumoto ett "vision", der en tiger kjempet mot en gruppe samurais, akkurat som Algren kjempet mot noen samuraier med ett spyd med tiger-flagg på. Var vel derfor Katsumoto bestemte seg for å spare Algren...

5282403[/snapback]

 

Ja, du har et godt poeng der! :)

Lenke til kommentar

The Last Samurai er kanskje ikke filmteknisk fantastisk, den har kanskje ikke det mest fortryllende plotet eller de mest overraskende vendingene, men jeg synes det var en veldig givende film - og en ting fikk den til å skille seg ut fra alle de andre filmene jeg har sett de siste åra, den er den eneste som har rørt meg til tårer.

Lenke til kommentar

En av de kjedeligste og mest intetsigende filmene jeg noensinne har sett. Det var altfor lange partier med dødtid, hauger av klisjeer, middelmådig skuespill (spesielt Tom Cruise er en elendig skuespiller), ting var for opplagt og gjennomskuelig hele veien osv. En av de dårligste og kjedeligste filmene jeg har sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...