Christian86 Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Formål med kjøpet: Skal kjøre strekningen E16 Vestre bærum - Hønefoss to ganger daglig. Strekning er ca 35 km hver vei. Maks pris for bilen: 80 000 kroner Motorkrav: disel og nok hestekrefter til at turen frem og tilbake (inkl 2 litt bratte bakker) går uten nevneverdige problemer Bilkrav: - pålitelig - billig i drift (diselforbruk) - lave driftskostnader - sikker ( skal kjøre på en ulykkesbelastet veg hvor det er stor far for underfryst vann,is osv) Ser helst: - sentrallås - air condition (helst automatisk, men dør ikke av å måtte skru litt selv) - automatgir (til den grad det er mulig) - forhandler som selger (slik at man få en viss garanti) noen som har forslag? Deadline for bilkjøp er i april mnd, men jeg vil ha mest mulig arbeid gjort før den tiden
Magnum p.i. Skrevet 11. desember 2005 Skrevet 11. desember 2005 Nå syns jeg du har høye forventninger til hva man faktisk kan få for 80 000 her. Du kan jo ta et søk på Finn.no etter spreke dieselbiler med automat, aircondition og høyt sikkerhetsnivå og se hvor mange treff du får.. Hvis jeg var i din situasjon ville jeg titta nærmere på disse: - Opel Omega. - Volvo S40.
Christian86 Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Skrevet 11. desember 2005 sikkerhetsnivået skal være såpass at jeg kan overleve den veien om noe går galt. Hva taper jeg på å ikke ha aircondition? automat var ikke noe must...for det vet jeg elliminerer en del brukelige biler. Bilen skal uansett bare brukes i maks 2,5 år.
Marvil Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 (endret) Noe Passat TDI av noe slag..? Mulig 80.000 ikke er nok, dog. Muligens en Audi A4 B5 TDI..? Audi 80 B4 (eller hva karosseriet heter) fås vel også med TDI og airbager.. Evt en Golf 3 TDI/K (bare for å fullføre VAG-lista og gjøre walter_melon glad) Endret 12. desember 2005 av Marvil
Signatur Skrevet 26. desember 2005 Skrevet 26. desember 2005 Skal du ha en diesel bil i denne prisklassen blir den både gammel og har gått langt. Gamle diesel biler bruker heller ikke så lite drivstoff som dagens dieselbiler. Hvis du regner litt på det, vil du sannsynligvis komme bedre ut av det totalt sett ved å kjøpe deg en bensinbil i prisklassen under 50.000 kroner. Da får du en fin bruksbil. Denne bruker 0.55L på langkjøring. Mindre enn en gammel dieselbil. http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=944178 Toyota er bra. Denne er desverre uten AC, men søk litt så finner du kanskje en. http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=961259 Bærum - hønefoss er langkjøring med 90% 5gir. Vurder om du virkelig trenger automat, det det fører til både mindre kraft og høyere forbruk.
agvg Skrevet 26. desember 2005 Skrevet 26. desember 2005 Skal du ha en diesel bil i denne prisklassen blir den både gammel og har gått langt. Gamle diesel biler bruker heller ikke så lite drivstoff som dagens dieselbiler. 5338797[/snapback] Vil tro du finner sikrere biler enn dette for 80000, begge er småbiler som uansett stiller langt svakere enn litt større biler.
Christian86 Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Skrevet 26. desember 2005 har jo funnet flere opel vectra o.l. med lave km som gar billig.
Magnum p.i. Skrevet 26. desember 2005 Skrevet 26. desember 2005 Mener å huske at du var livredd for biler som hadde gått over 200 000 km, men tar sjansen på å lime inn den her: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...166&pos=4&tot=7
tor_erik Skrevet 26. desember 2005 Skrevet 26. desember 2005 Har jobbet en del med brukte C-klasser, og den C-klassen der synes jeg bærer preg av å være slitt, noe km-telleren også viser at den er. Dessuten var interiøret raustygt. Løp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå