Gå til innhold

Sata + ny Sata II


Bertill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke alle HK støtter SATAII. Det er også en del HK som skal ha støtte for SATAII som ikke er kompatible med SATAII likevel. Er du heldig, hjelper det med ny BIOS.

 

Du får ikke skikkelig hjelp hvis du ikke oppgit hva slags komponenter du har.

 

Fortell oss hva slags (merke og modell) harddisk og hovedkort du har, samt hvilken kontakt på HK du bruker, så får du kanskje hjelp.

 

:)

Lenke til kommentar

Prøv å sjekke i disk management:

start, kjør, compmgmt.msc

Under storage og disk management skal disken stå og du kan partisjonere og formatere den.

 

Er forøvrig ingenting som heter 'Sata II', men det er i alle fall fullstendig bakoverkompatibelt så det skulle ikke være noen problemer.

 

Edit: http://support.microsoft.com/?kbid=309000 hjelper kanskje

Endret av wizzcat
Lenke til kommentar

Om jeg ikke bruker jumper får jeg ikke kontakt i det hele tatt..

 

Ny hd: Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

 

Gammel hd: Western Digital Caviar 160GB SATA 8MB 7200RPM

 

Hk: MSI K8M NEO-V, K8M800, Socket-754, ATX ,S-ATA/ATA, DDR, LAN, Sound, VGA, AGP8X

 

På hk er det bare to sata kontakter....

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd å tatt ut den gamle disken for så å sette inn den nye i de samme portene som den gamle. mente å instalere Windows eller formatere da men da fikk jeg denne meldinga "Instalasjonen fant ingen hd på datamaskinen, kontroler at hd er slått på og koblet til og at maskinvarekonfigurasjonen er riktig. Du må kanskje kjøre et diagnoseprogram eller et instalasjonsprogram" Hd'n virker den, hører at den går, og at den blir varm. Hvordan kan jeg sjekke at maskinvarekonfigurasjonen er riktig? Og hvordan kjører jeg et diagnoseprogram?

Lenke til kommentar

Istedenfor å starte en ny tråd, så spør jeg bare her. Siden spørsmålet har vært oppe.

 

Skal anskaffe meg en SATA kontroller, jeg kan altså ha en SATA2 disk på den? Sikkert variasjoner på kvalitet og støtte på disse kontrollerene, men i utgangspunktet så skulle det fungere? Sata2 er bakoverkompatibelt med Sata?

 

Eller har jeg misforstått noen nå?

Lenke til kommentar
Istedenfor å starte en ny tråd, så spør jeg bare her. Siden spørsmålet har vært oppe.

 

Skal anskaffe meg en SATA kontroller, jeg kan altså ha en SATA2 disk på den? Sikkert variasjoner på kvalitet og støtte på disse kontrollerene, men i utgangspunktet så skulle det fungere? Sata2 er bakoverkompatibelt med Sata?

 

Eller har jeg misforstått noen nå?

5306932[/snapback]

Hvis du leser signaturen min så ser du at det ikke er noe som heter SATA2/SATAII, men for å svare på spørsmålet: Det du kaller "SATA2" er kompatiblet med det du vil kalle "SATA1". Les forresten de to linkene så skjønner du hvorfor det ikke heter SATA2 eller SATAII ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...