Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Sierra CL 2.0 stopper av seg selv


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjørt rundt med en Ford Sierra CL 2.0 med råtten forgasser(Ruser seg selv i tomgang, artig å høre på). Uansett så var jeg ute og kjørte med noen kompiser igår, etter å ha fyllt bensin på Shells nye bensinpumper. Når jeg kommer ut på den farligste strekningen(Langt og mørkt, uten gatelys), merker jeg at bilen begynner å miste fart selvom jeg holder vanlig pedaltrykk. Da jeg prøver å ta ut gassen, begynner bilen å hoppe. Så jeg prøver å gire ned, men da skjer det samme. Det hele ender med at jeg må blinke ut i siden og der stoppet motoren. Fikk ikke start på den igjen med det samme, men når jeg ga endel gass til fikk jeg start og kjørte videre uten problemer. Men da skjer det samme igjen, i en grusomt svingete vei med autovern rundt :no: .

Så jeg kjører i en bussluke før motoren klarer å dø ut. Da snudde jeg, og på tilbakeveien stoppet den IGJEN på den lange mørke strekningen... fikk start på motoren og kom meg akkurat hjem før den sovnet inn for godt. Neste dag startet den, og nå er pappa ute og testkjører den.

 

Hva kan vere galt? Det har ikke skjedd før, og det var etter at jeg fyllte bensin på de nye pumpene på shell...ca. 10 min etterpå begyndte den å stoppe. Har litt noia siden pumpene var nye :whistle:.

 

Håper på svar, slik at jeg kanskje kan gjøre noe med det. Er ikke så særlig ærfaren med biler at det gjør noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noe bilekspert, men jeg hadde lignende problem og da var det dårlig kontakt med pluss polen på batteriet.

Mye rust sørget for at når jeg svingte kraftig, eller bremset litt over normal mistet bilen kontakt med pluss polen og stoppet.

 

Du bude ha merka det når du stoppa, alt lys og sånn forsvinner, men det kan jo være verdt å skjekke.

Lenke til kommentar

Er ikke noe bilekspert, men jeg hadde lignende problem og da var det dårlig kontakt med pluss polen på batteriet.

Mye rust sørget for at når jeg svingte kraftig, eller bremset litt over normal mistet bilen kontakt med pluss polen og stoppet.

 

Du bude ha merka det når du stoppa, alt lys og sånn forsvinner, men det kan jo være verdt å skjekke.

5276242[/snapback]

[/quote

 

Lysa forsvann ikke når det skjedde, alt lyste som om jeg bar hadde på tenningen. Men motoren var stoppet. Kan uansett ta å sjekke det, takk for svar :)

Lenke til kommentar

Kanskje du har vann/kondens i drivstoffsystemet? Jeg har av og til det samme problemet på scooteren, at den bare dør under kjøring. Da er det bare å stoppe i en halvt minutt til vannet har fordampet, så starter den igjen med en gang. Har du brukt kondensfjerner? En annen (kanskje ikke så sannsynlig) årsak kan være coilen. Det kan være noe galt slik at den slik at den begynner å fuske eller kutter helt ut etter en stund.

Lenke til kommentar
Kanskje du har vann/kondens i drivstoffsystemet? Jeg har av og til det samme problemet på scooteren, at den bare dør under kjøring. Da er det bare å stoppe i en halvt minutt til vannet har fordampet, så starter den igjen med en gang. Har du brukt kondensfjerner? En annen (kanskje ikke så sannsynlig) årsak kan være coilen. Det kan være noe galt slik at den slik at den begynner å fuske eller kutter helt ut etter en stund.

5277304[/snapback]

 

Det er det som virker mest sannsynlig ja. Får start på den igjen etter en liten stund. Den har aldri vært slik før, og jeg er fortsatt paranoid til de nye pumpene på shell. De har netopp åpnet. Kan prøve å skaffe en kondensfjerner.

 

Og kjekt å vite at det ikke var at bilen kjørte på 3 av 4 tennplugger som er problemet. Den driver fortsatt med å dø under kjøring :no:

 

Takker for alle svar!

Endret av Vash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...