Gå til innhold

KoRn - See you on the other side


knert

Anbefalte innlegg

Hva synes folk?

Bra? ikke bra?

 

sitter og hører gjennom det nå... Gleder meg til Love Song.

Synes Throw me Away er bra!

 

EDIT:

 

Tearjerker var utrolig kul!

Hele albumet funket ganske bra egentlig, eneste låten som kanskje var litt.. anonym.. er vel Hypocrit. Som de også spilte i spektrum. jeg klarte jo ikke og huske låten etter at konserten var ferdig.

 

Liker hvordan KoRn roer ned og tar av i en og samme låt.. ) får litt variasjon inn i låtene

Endret av knert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det var litt "ikke sånn jeg liker" metal. Var i spektrum i høst, og fikk med meg Twisted transistor, som er eneste jeg syns er bra på albumet. Men, får se etterhver. Kanskje det gror litt inn på meg

 

Edit: de tok jo Hypocrites også, men var liksom litt slapt syns jeg.

Endret av zeltex
Lenke til kommentar
Hvordan er de i forhold til hvordan de var før, feks. "Take A Look In the Mirror"?

5272419[/snapback]

Det ligner ikke på noe de har gjort før som jeg har hørt.

Dette er vel mer kommersielt enn Take A Look In the Mirror var, men det funker for meg! Digger dette albumet!

Lenke til kommentar

Det at KoRn "ble kjipt" etter Issues er vel litt drøyt å si, etter min mening uansett. Untouchables (albumet som kom 3 år etter Issues) må vel være det mest gjennomførte albumet deres hittil, selv om Issues er min personlige favoritt.

Når det gjelder det nye albumet, så har jeg litt forskjellige meninger. Kan begynne med det positive først:

 

- Albumet har en utrolig god stemning. Det er dystert, noe jeg liker veldig godt.

- Det inneholder mange elementer fra tidligere album (sekkepipe, "scat" osv.)

- Musikken generelt har blitt bedre, spesielt David trommisen skiller seg ut.

 

Men så har det også sine negative sider:

 

- Twisted Transistor. Jeg sier det bare: Den sangen er forferdelig og passer ikke inn i albumet i hele tatt. Noe av det mest kommersielle søppelet jeg har hørt fra KoRn siden "Word Up".

- Vokalene til godeste Jonathan Davis er til tider litt "whinete", i mangel av et bedre ord.

 

Jeg har kun hørt gjennom albumet tre ganger, så jeg skal definitiv gi det mer tid. Men akkurat nå gir jeg det en 7/10 :)

Lenke til kommentar

I begynnelsen hadde jeg ikke noe til overs for korn. De dukka opp på Roskilde og jeg følte jeg måtte se de. Etter masse hopping og rauting satt jeg igjen med intrykket: "herregud, dritbra liveband".

 

Endte med at jeg begynte å høre på de og fant mine favoritter litt nedpå 90-tallet. Det nyeste synes jeg er bare søppel (ikke denne platen, har ikke hørt den)

 

Så "nylig" leste jeg at bassisten tok kvelden for å drikke te med jesus. Så spørsmålet mitt her er..Er dette den siste nedturen? Er det noe likt med 90 tallet enn "fuck fuck, give me a sigar, mom..please"?

Lenke til kommentar
I begynnelsen hadde jeg ikke noe til overs for korn. De dukka opp på Roskilde og jeg følte jeg måtte se de. Etter masse hopping og rauting satt jeg igjen med intrykket: "herregud, dritbra liveband".

 

Endte med at jeg begynte å høre på de og fant mine favoritter litt nedpå 90-tallet. Det nyeste synes jeg er bare søppel (ikke denne platen, har ikke hørt den)

 

Så "nylig" leste jeg at bassisten tok kvelden for å drikke te med jesus. Så spørsmålet mitt her er..Er dette den siste nedturen? Er det noe likt med 90 tallet enn "fuck fuck, give me a sigar, mom..please"?

5279939[/snapback]

 

Det er sant at KoRn er et solid liveband. De gir alltid 150% på scenen, ingen tvil!

Hvilke av de "nyeste" platane er det du ser på som søppel? Altså, etter hvilket album mener du de begynte å gå i nedoverbakke?

Det var forresten ene gitaristen som sluttet i bandet. Det er ikke kommet helt klart fram hvorfor, men religion hadde en finger med i spillet, ja.

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet ditt.. Lurer du på om noe fra det nyeste albumet høres ut som noe fra det de gjorde på 90 tallet? Isåfall må jeg si både ja og nei. KoRn har utviklet seg voldsomt opp gjennom årene. Noen vil si at de har gått i en negativ retning, men dem om det. Det som gjør KoRn til KoRn er at de aldri gjentar seg selv på noen av platene. De bruker elementer fra andre album, men ingen album kan direkte sammenlignes. Men gi det en sjanse. Likte du ikke siste utgivelse, så kan det hende du liker denne, for som sagt, ingen av albumene høres like ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...