Gå til innhold

ATI sine nye drivere er ute, Catalyst 5.12


Goodall

Anbefalte innlegg

INF Error: Video driver not found.

 

Hyggelig feilmelding å få.

(Gjelder forsåvidt alle andre catalystdrivere også)

((x600 på laptop))

5272124[/snapback]

 

 

Det er vel fordi du innstallerer en driver tiltenkt skjermkort i stasjonære PCer, og ikke Atis Mobility drivere, som du _skal_ innstallere.

5272257[/snapback]

 

Mulig det, men de mobility-driverne er no forbaska crap. Har mobility 9700 selv, og bruker Omega-driverne. Fungerer mye bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bitex: Hva er egentlig problemet med .NET og hva er problemet med CCC? Du trenger jo ikke åpne Control Center. Hvis du høyreklikker på ATI ikonet på verktøylinjen får du opp de viktigste 3D applikasjonene i et lite vindu..

5272099[/snapback]

 

Nettopp!

 

Sutringen er i ferd med å gå ut av proporsjoner. Tray ikonet er en veldig praktisk løsning.

Lenke til kommentar

Ser ut som det kommer nok en driver før jul

 

ATI preps Christmas presents

 

13 Catalysts this year... last one comes with Santa

 

ATI HAS a policy of releasing WHQL revisions of their Catalyst software each month. That was up until now, since the company has decided to issue 13 drivers in a single year.

Catalyst 5.12 will come next week without the support for Radeon X1600 series of products, and that is about to change with X-mas present – driver team is working hard on making 5.13 a reality.

 

The driver isn't just bug-fixes and X1600 support, but rather has some interesting features to boot. When we talked to the father of Catalyst suite, we learned that the goal of 5.13 is being a "video driver" and bringing a lot of AVIVO marchitecture to life.

 

While Terry was reluctant to tell us what all was about, we can remember ATI's promise to bring the hardware decoding of next-gen codecs, such as H.264 and WMV-HD before the end of 2005. For free, of course.

 

We can't stop asking ourselves when will nVIDIA raise the stakes and offer continuous line of fresh drivers, or at least offer H.264 and WMV-HD hardware encoding for free, instead of selling PureVideo (ex-NV DVD) codec. µ

 

edit: Passer meg jo bra siden mitt GeCube Radeon X1600XT 256Mb DDR TV-out DUAL DVI AVIVO kommer i morgen eller mandag. Rart at 5.12 som kom nå bare støttet x1300 og x1800 egentlig. Men skal vel klare å leve på de frem til jul

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Jeg kommer til http://www.ati.com/online/403/leech.asp (Unauthorized download) når jeg klikker på releasenotes linken. Dette har skjedd meg før også når hardware.no har linket direkte til ATI sine releasenotater.

5272294[/snapback]

 

 

Jupp.. litt dårlig er det jo, men tror at det har med at ATI har "beskyttet" sine sider slik at man ikke får lenke direkte til deres "nedlastings-område". Dette er fordi folk med mer "skummle" hennsikter da kan linke f.eks. til dine media-filer og på så vis spare/redusere brukt båndbredde til og fra sin egen host... litt vannskelig måte å forklare seg på men, alltså, ATI vil ikke at man skal kunne starte nedlasting fra 3:dje part uten å gå via deres egne sider. HW bør derfor "bare" linke til mest aktuelle ATI nedlaste-side, og så får man ta de siste klikka selv. :)

 

Eller er jeg helt ute å sykkler her?

Lenke til kommentar
QUOTE(Playmofetish @ 09/12-2005 : 10:40)

QUOTE(Twinflower @ 09/12-2005 : 11:00)

INF Error: Video driver not found.

 

Hyggelig feilmelding å få.

(Gjelder forsåvidt alle andre catalystdrivere også)

((x600 på laptop))

*

 

 

 

 

Det er vel fordi du innstallerer en driver tiltenkt skjermkort i stasjonære PCer, og ikke Atis Mobility drivere, som du _skal_ innstallere.

*

 

 

 

Mulig det, men de mobility-driverne er no forbaska crap. Har mobility 9700 selv, og bruker Omega-driverne. Fungerer mye bedre.

 

---> http://www.driverheaven.net/patje/

Lenke til kommentar
Spill som er optimalisért for DC vil vel kunne få enda større ytelsesøkning? Disse driverene tilbyr vel en slags DC-support for "alle" spill?

5274346[/snapback]

 

Stemmer nok det ja! -såvidt jeg forstår så er DC optimaliseringen som de her prater om, en optimalsiering av hvordan skjermkort og skjermkort drivere fungerer, hvilket vil si at det ikke gjør noe med hvordan et spill kjører på en DC data.

 

Er jo bare å glede seg til spill-bransjen "tar igjen" utviklinga nå. :)

Lenke til kommentar
må jo være noen har på forumet med dual core som kan fortelle oss om hvilken effekt denne driveren har på 3d ytelse....?

5275122[/snapback]

Kjører dual-core, og i 3D-Mark05 gikk jeg opp fra 5013 med 5.11 til 5116 med 5.12. Altså en liten ytelsesøkning, men knapt noe som vil merkes i praksis.

Lenke til kommentar
må jo være noen har på forumet med dual core som kan fortelle oss om hvilken effekt denne driveren har på 3d ytelse....?

5275122[/snapback]

Kjører dual-core, og i 3D-Mark05 gikk jeg opp fra 5013 med 5.11 til 5116 med 5.12. Altså en liten ytelsesøkning, men knapt noe som vil merkes i praksis.

5275327[/snapback]

 

 

Hvilke tester tar du da? Spill tester + cpu tester? Jeg fikk 0 ytelses økning på game testene (har ikke testa cpu testene, men trodde ikke det var de det stod på)

0 ytelses økning....... og jeg har HT prosessor..

Lenke til kommentar
Det er vel fordi du innstallerer en driver tiltenkt skjermkort i stasjonære PCer, og ikke Atis Mobility drivere, som du _skal_ innstallere.

5272257[/snapback]

 

Og hvor finner man disse? Jeg leter fortsatt...

5277159[/snapback]

 

På ATI sin nedlastningsside velger du 'Windows XP Drivers and Software' og så 'Notebooks with ATI Graphics'

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

Vel, måtte bruke "Drivecleaner" til å fjerne gamle drivere før CCC virket.

 

Har P4-HT og merket forskjell til det bedre i Far Cry, med begge kjernene aktivert.

 

Har alltid kjørt Far Cry med en kjerne tidligere, pga stotrete gameplay med "delt" kjerne.

 

 

Men, flyr du Falcon 4.0 AF , så behold 5.11 versjonen. 5.12 driverne fungerer ikke bra her = grafikkfeil osv.

 

Har 9800 PRO . . .

Endret av viper44
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...