Gå til innhold

Hvordan blokkere en IP-adresse fra webside?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli lei folk som ikke respekterer åndsverksloven og tenkte derfor å blokkere noen ip-adresser slik at det i alle fall ikke blir servert på sølvfat (vet at en person har fast IP).

Er det noen andre og mer effektive metoder å gjøre dette på enn noe ala dette:

if(REMOTE_ADDR = 100.100.100.100)
die("Du er ikke velkommen");

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo gjøre det enkelt og legge det i en egen SQL spørring, du sjekker der først, så registrerer du svaret i SESSIONS. På den måten brukes kun en spørring på det og du slipper kluss i koden, ikke minst blir det enklere og legge til flere adresser og :)

Skrevet (endret)
Jeg har allerede websiden da :p

Du kan jo gjøre det enkelt og legge det i en egen SQL spørring, du sjekker der først, så registrerer du svaret i SESSIONS. På den måten brukes kun en spørring på det og du slipper kluss i koden, ikke minst blir det enklere og legge til flere adresser og :)

5271411[/snapback]

Blir ikke det litt overkill egentlig? Problemet er ikke så omfattende at det blir aktuellt å legge til mer enn 4-5 ip-adresser. Håper jeg... :huh:

En sql-spørring blir vel uansett mer "ressurskrevende" enn en enkel if-setning?

Jeg tenkte mer på en blokkeringsmåte via htaccess eller noe slikt? Det er vel muligens en bedre løsning?

Endret av Lurifaksen
Skrevet
Jeg har allerede websiden da :p

5271411[/snapback]

Blir ikke det litt overkill egentlig? Problemet er ikke så omfattende at det blir aktuellt å legge til mer enn 4-5 ip-adresser. Håper jeg... :huh:

En sql-spørring blir vel uansett mer "ressurskrevende" enn en enkel if-setning?

Jeg tenkte mer på en blokkeringsmåte via htaccess eller noe slikt? Det er vel muligens en bedre løsning?

5271452[/snapback]

http://www.google.com/search?hl=no&rls=GGL...nG=S%C3%B8k&lr=

Skrevet (endret)

Ja, men i praksis - hva krever mest ressurser av serveren av htaccess metoden og php metoden?

Og med htaccess - er det mulighet for å redirecte (cloaked) folk med bestemte IP'er?

En del av planen er jo å sette opp fake sider for folkene som skal bannes. :evil:

Endret av Lurifaksen
Skrevet

En SQL spørring pleier ikke å ta særlig mer en 0.00(0)x sekunder å utføre, så det er jo ikke akkurat tregt. Bruker du allerede SQL på siden har det minimum å si, men gjør du ikke det er nok htaccess måten best.

Skrevet

Ueland: Bruker kun SQL på enkelte deler av websiden - ikke forsiden f.eks så tror det blir litt unødvendig med en egen sql oppkobling bare for dette.

RipZ-: Regner med dette er den mest effektive ja, men med denne metoden er det vel ikke mulig å sette opp en fake side for disse IP-adressene?

Skrevet

Burde gå vha RewriteEngine.

RewriteEngine on
RewriteCond %{REMOTE_ADDR} = xxx.xxx.xxx.xxx [OR]
RewriteCond %{REMOTE_ADDR} = xxx.xxx.xxx.xxx
RewriteRule ^.*$ banned.html [L]

Skrevet
Burde gå vha RewriteEngine.

RewriteEngine on
RewriteCond %{REMOTE_ADDR} = xxx.xxx.xxx.xxx
RewriteRule ^.*$ banned.html [L]

5275999[/snapback]

Takk... Får teste det :evil:

Skrevet

Nå skal det vell også nevnes at mod_rewrite kan være ganske tregt, om man synes en mega-simpel sql-spørring er tregt kan mod_rewrite fort være en like treg metode. Mod_rewrite bruker en del cpu-kraft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...