Gå til innhold

Hva burde vært annerledes i BF2 (next update?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kan dere skrive hva dere syntes er "feigt" eller feil i BF2 pr dags dato. (1.12)

Teammates som dreper for hw:

Det skulle finnes et slags script som automatisk kicket alle som dreper teammates når det ikke er fiender til stede. Da ville teamkill for hw være så godt dom borte.

Å bombe en UCP (en base som ikke kan tas, med rødt forbudt skilt på (red.adm:)) (baserape) som commander burde resultere i 24 timer ban fra Punkbuster. Bombing av samme type base med jetfly eller helikopter burde resultere i kick og nulling av stats for denne runden om du joiner igjen.

Jeg etterlyser i det hele tatt strengere regler på ranked servere. Jeg skjønner at dette krever mere av de som har serverene, men produsenten bør lage et system som gjør det mindre tidkrevende for server admin og moderatorer å holde orden. Med det mener jeg at det må gå an å lage et script som f.eks. reagerer hvis en spiller blir drept (teamkill) uten at det er tegn til kamp og at fienden er minimum 100m vekk f.eks. Teamkills med kniv burde det kickes på pronto.

Det burde også være et slags advarselssystem ang. villmannskjøring gjennom egne baser. En advarsel hvis du dreper en teammate, dreper du en til blir du kicket.

Er sikkert mye mere som jeg ikke husker nå er en stund siden jeg spilte sist.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få bukt med de utallige feilene...

Nå joinet jeg en battlefield.no server, Mashtuur.

Satt på med et Blackhawk, spillet hakker, får svart skjerm i et par sekunder, gjentar seg fire-fem ganger, før spillet krasjer helt, og hopper ut til Windows.

Problemet med venner som ser ut som fiender (rød-tag) bør bli eliminert før TK-systemet du beskriver skulle blitt tatt i bruk, ellers blir det ille.

Også en av tingene som bør fikses så fort som f...

AA og missiler i fly er altfor dårlige, den innebyggede datamaskinen må være en 286.

Stinger og IGLA er passive missiler, som ikke burde kunne merket av sensorer i fly, derfor bør flyene ikke reagere på dette, i mine øyne ville det føre til større sjanser for å skyte ned fly, og bedre balanse.

Missiler som reaimer (sikter seg inn på annet mål, f.eks. et vennlig fly) må også bort.

I dogfights bør man ha en viss sjanse til å kunne skyte ned flyet, nå kan man gjøre det så lett som bare det.

Jeg har nå for tiden ingen problemer med å bruke fly hele runden, uten å bli drept særlig mange ganger (stygge trær :p)

Det er altfor lett å bruke kanonen i flyet mot IGLA og Stinger-siter, plukker ned slike gang på gang. Dermed er AA-stillinger en enda mindre trussel.

Forsåvidt er kanonen på flyet altfor sterk mot bakkestyrker, for meg er dette nesten bedre enn bomber.

Blackhawket er til dels for kraftig fremdeles.

Miniguns er OK, men disse bør få en begrensing, f.eks. rask overoppheting, eller ammo-limit (selv om dette ikke finnes på andre maskingeværer).

Lengre tid for å lade opp flares hadde vært greit.

Bunnyhopping og dolphindiving må vekk.

Hvis man ikke kunne bruke våpenet når man hopper, ville problemet være elimiert.

Mulighet til å flytte på hangarskipet, evt.

Blur-effekten på TV-missiler bør vekk.

Det var vel det jeg kom på nå... ;)

Skrevet
Det burde også være et slags advarselssystem ang. villmannskjøring gjennom egne baser. En advarsel hvis du dreper en teammate, dreper du en til blir du kicket.

5270498[/snapback]

Dette hadde vært helt høl i huet. Det alltid kommer visse smacktards og hopper inn forann f.eks bilen din så du får tk, og idioten punisher deg for sin egen dumhet.

Er for det meste enig i resten av punktene dine, men det tilater jo overhode ikke uhell. De er nok bare mulig å gjennomføre på servere med klare regler og admin'er som er mye på serveren. Alt i alt trur jeg faktisk at det du skriver bare hadde gjort ting værre. For det er alltid noen som finner ut måter å ungå reglene på men fortsatt lage faenskap for andre.

Skrevet
Mulighet til å flytte på hangarskipet, evt.

5270731[/snapback]

HYL! Husker det var bra kjipt da folk flytta på hangarskipet i '42, da fungerte maskina som om den skulle tatt et sirupsbad. Dice har sikkert ingen metoder for at folk som står på båten oppfører seg annerledes enn folk som står på en bevegelig bil, rent fysisk. Dermed vil alle skli ut i vannet så fort båten rører på seg :O)

Skrevet

Jeg vil heller gjøre teamkill og teamdamage og team vehicle damage _mindre_ strenge. For å ta et eksempel, så kjørte jeg rundt i tanks her om dagen, da en stappet bil kommer rundt hjørnet og kjører rett i meg. Bilen deres sprenger og alle dør, alle punisher, jeg får masse minus poeng, også blir jeg kicket fra serveren! Gøy! :fun:

Skrevet

Enig med northern. Utrolig kjipt hvis du f.eks er ei høne og ligger i en bygning og bena stikker ut. Da røper du posisjonen din rimelig raskt.

BH er muligens litt kraftig fortsatt, men er fortsatt lett å få ned. Hvis du har et lite tankcrew med 1 tanks og 2 AT og en vodnik er BH ned på no time.

Baserape er også helt greit - er kun resultatet av et inkompetent lag som ikke gjør jobben sin. En 24 timers ban ville derfort vært helt usakelig.

Bunnyjumping er helt klart en del av spillet - for dere som klager på at det blir så "urealistisk", så er det en del andre ting som er uendelig mange ganger mer urealistisk enn dette. Hva med et fly som klarer krappe svinger som yter sikkert 30g, eller en tanks som tar dmg å kjøre ned en 0.00001% skråning? Eller en 1 c4 pack som normalt ville tatt ut en boligblokk klarer ikke å ta ut en tanks (enda mindre artilleri)?

Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Skrevet
Enig med northern. Utrolig kjipt hvis du f.eks er ei høne og ligger i en bygning og bena stikker ut. Da røper du posisjonen din rimelig raskt.

BH er muligens litt kraftig fortsatt, men er fortsatt lett å få ned. Hvis du har et lite tankcrew med 1 tanks og 2 AT og en vodnik er BH ned på no time.

Baserape er også helt greit - er kun resultatet av et inkompetent lag som ikke gjør jobben sin. En 24 timers ban ville derfort vært helt usakelig.

Bunnyjumping er helt klart en del av spillet - for dere som klager på at det blir så "urealistisk", så er det en del andre ting som er uendelig mange ganger mer urealistisk enn dette. Hva med et fly som klarer krappe svinger som yter sikkert 30g, eller en tanks som tar dmg å kjøre ned en 0.00001% skråning? Eller en 1 c4 pack som normalt ville tatt ut en boligblokk klarer ikke å ta ut en tanks (enda mindre artilleri)?

5273388[/snapback]

Du glemte det faktum at det er helt texas i luftrommet og at folk styrter fly for milliarder hvert minutt!

Vil ha et bedre patchingsystem, ettersom jeg fortsatt ikke har installert en patch på den mente måten. Interfacen kunne de gjerne brukt litt mer tid på, for eksempel få en serverbrowser som funker som den skal til alle tider. Ragdollene burde gjøres bedre. men det viktigste av alt: Legg til personbiler, med bilalarm sånn som i promovideoen som kom ut før spillet!

Skrevet
Bunnyjumping er helt klart en del av spillet - for dere som klager på at det blir så "urealistisk", så er det en del andre ting som er uendelig mange ganger mer urealistisk enn dette.

Det hjelper ikke at det finnes andre mer urealistiske elementer i spillet. Bunnyjumping og alle de andre hoppetriksa jeg ikke kan navnet på MÅ bort. Det er ekstremt irriterende å komme i kamp mot en dude som hopper seg til seier. Jeg blir ihvertfalll forbanna når jeg møter slike tullinger og det ødelegger hele illusjonen om krig.

Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Skrevet
Bunnyjumping er helt klart en del av spillet - for dere som klager på at det blir så "urealistisk", så er det en del andre ting som er uendelig mange ganger mer urealistisk enn dette.

Det hjelper ikke at det finnes andre mer urealistiske elementer i spillet. Bunnyjumping og alle de andre hoppetriksa jeg ikke kan navnet på MÅ bort. Det er ekstremt irriterende å komme i kamp mot en dude som hopper seg til seier. Jeg blir ihvertfalll forbanna når jeg møter slike tullinger og det ødelegger hele illusjonen om krig.

5276607[/snapback]

Hopp tilbake! Nei da, men bunny-hoppers er ikke så ille. Synes det var helt fryktelig med sånne folk i starten, men man jo venner seg jo til det. Det er bare en tilpasningssak.

Skrevet

Funker fint flynedskytingen nå da.

Er kansje ikke helt realistisk, men man låser seg bare på flyet og venter på at det skyter ut flares. etter det er det bare å plukke det ned. synes flyene kunne tålt litt mindre så eg kunne skyte ned flere

Skrevet

Når jeg startet å spille spillet så mente jeg at M203 var den verste tingen som hadde skjedde siden 2. Verdenskrig, men så begynte jeg å bruke den selv og nå bruker jeg ikke stort annet i inf.

Hvis en prøver det selv så finner en ut at 1) det er vanskeligere å bli truffet, og 2) fortere å komme seg fram.

Det blir bare for teit hvis en skal klage på at det blir urealistisk med hopping, når spillet er urealistisk til å begynne med.

Skrevet

1. gjøre menyene og kartsøking raskere og mer oversiktlige (bør vere muligt)

2. fikse red tag buggen (det kan da ikke vere så vanskelig)

3. fikse diverse andre bugger

4. lage litt flere server opptions, begrense hardware for eksempel.

jeg synes det var teit av DICE å lage et spill hvor man kan hoppe mer og lengere en de fleste andre 3d skyterspill. men nå er det sånn at de faktisk har gjort det, og folk må slutte å whine. det er tross alt likt for alle. whinere og abusere er akkurat like iriterende.

Skrevet

Den hoppinga er helt latterlig, burde gjort sånn at en kun kan hoppe et par gang og så er kreftene borte i x antall sekunder.

Responsen i menyene/server browseren er skikkelig dårlig, spesielt når man er vant med hvordan det gjøres i Steam. Tror det er noe feil med refresh-knappen og, for info om antall spillere/ping ser ikke ut til å bli oppdatert når den trykkes i favoritter.

Det burde og være mulig å bruke strafe-knappen mens man sprinter.

Skrevet

strafe knapp når du sprinter? er du gal man? Strafe representerer steg til høyre eller venstre uten å snu på resten av kroppen...prøv å gjøre det når du springer du...prøv å ikke knekk noe når du faller...

1. C4 bug MÅ bort.

2. Bunnyjump MÅ bort eller begrenses MYE mer enn nå.

3. Red Tag bug MÅ bort.

4. BH tåler fremdeles altformye... når/hvis man mot formodning klarer å få inn 2+ treff med en AT rakett, så burde jævelen dø...men neida...

5. Raketter MÅ bli bedre på target tracking. Ikke automatisk snu 180 grader og treffe ett annet mål bare fordi det er nærmere...:roll: Fly har dessuten anti missil varsel, selv passive. Objekt kommer på kollisjonskurs med fly over KM/h = missile warning...enkelt, er det ikke? ;) (hvis de ikke hadde hatt ett eller annet system hadde de ikke vært utstyrt med Flares, bare Chaff...jeg mener, hvis du ikke kan oppdage raketten før den treffer, hvorfor ha countermeasures ;) )

6. Patching MÅ bli bedre...Herregud det er tragisk slik som det er nå...

Skrevet
strafe knapp når du sprinter? er du gal man? Strafe representerer steg til høyre eller venstre uten å snu på resten av kroppen...prøv å gjøre det når du springer du...prøv å ikke knekk noe når du faller...

1. C4 bug MÅ bort.

2. Bunnyjump MÅ bort eller begrenses MYE mer enn nå.

3. Red Tag bug MÅ bort.

4. BH tåler fremdeles altformye... når/hvis man mot formodning klarer å få inn 2+ treff med en AT rakett, så burde jævelen dø...men neida...

5. Raketter MÅ bli bedre på target tracking. Ikke automatisk snu 180 grader og treffe ett annet mål bare fordi det er nærmere...:roll: Fly har dessuten anti missil varsel, selv passive. Objekt kommer på kollisjonskurs med fly over KM/h = missile warning...enkelt, er det ikke? ;) (hvis de ikke hadde hatt ett eller annet system hadde de ikke vært utstyrt med Flares, bare Chaff...jeg mener, hvis du ikke kan oppdage raketten før den treffer, hvorfor ha countermeasures ;) )

6. Patching MÅ bli bedre...Herregud det er tragisk slik som det er nå...

5287143[/snapback]

Hva slags c4 bug? Og hva er BH? Det eneste jeg kan utsette på patchingen så langt er at de er så svære. 280 mib er mye for en patch. Men det er jo utallige mennesker som har hatt problemer med patchene...

Skrevet

det er så og si umulig å legge en C4 pakke og bytte til trigger og trigge i rask rekkefølge uten å kaste enda en c4 pakke istedet for å trigge den første...prøv selv..

BH = BlackHawk...

og ja, det er problemene X antall folk har med patching som plager meg..

Skrevet

New information on the 1.2 Update:

Hi all,

We are currently working on the next Battlefield 2 update. We believe this update has some significant improvements that everyone will appreciate. We’ve seen the discussions on the forum and will do our best to address as many issues as possible, as soon as possible.

Here is a quick run down of just some of the issues we have been working on.

- Helicopter now carry 8 missiles rather than 14

- TV-Guided missile now have a shorter range

- Hit points on all air vehicles has been reduced

- AA missile lock has been improved

- Support kits have had their primary weapons adjusted for accuracy

- Sniper kits have had their primary weapons adjusted for accuracy

- Anti-Tank kits have had their primary weapons adjusted for accuracy

- "Dolphin Diving" is no longer possible

- Players can no longer jump and shoot at the same time

- "Prone Spamming" is now fixed

- "Sprint exploit" is now fixed

- The Sa80 weapon has been improved

- The G3A3 weapon has been improved

- Reload while sprinting has been enabled

- Chinese and MEC APCs can now shoot through penetrable materials

- Damage decreased for the M134

- Medic defibrillator paddles have been adjusted. They now reload while not in use.

We'll be announcing further additions to this list, but that will have to wait until the next update. This is NOT the complete list of items we are working on. As we have more items go through testing and we are sure of a change we will update you.

For now, cheers.

Armando "Aj" Marini

Battlefield Team

Kilde: http://Kilde: http://forum.eagames.co.uk/viewtopic.php?t=14052

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...