Gå til innhold

HTPC-BOX 3.0 [kommentarer]


Anbefalte innlegg

detta så pent ut! sitter med noelunde samme tanken som deg, men da bare "htpc" inni en Sony QS-serie forsterker og dvd spiller... Det gjelder bare å få tak i dette i sølv, så viss noen har noe slikt liggende, pm me a?!

 

Må ha en forsterker og en dvd-spiller, dette for å få plass til det som må inni. Må "lime" fast dvd spilleren oppå forsterkeren, og åpne opp mellom kabinettene og bruke dvd-spillerens "look".

 

Spørsmålet er egenltlig om jeg kan bruke displayene som er i forsterkeren/dvd spilleren, eller om jeg må vrake de...

 

Har en Sony forserker og dvdspiller som skal stå på andre siden i racket, og derfor passer det mye bedre sammen...

 

Har lagd noen bilder, men ikke helt fornøyd enda, men kan legge dem ut senere i dag...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må ha en forsterker og en dvd-spiller, dette for å få plass til det som må inni. Må "lime" fast dvd spilleren oppå forsterkeren, og åpne opp mellom kabinettene og bruke dvd-spillerens "look".

 

Spørsmålet er egenltlig om jeg kan bruke displayene som er i forsterkeren/dvd spilleren, eller om jeg må vrake de...

5370676[/snapback]

Hei og velkommen inn i tråden. Det høres ut som et ambisiøst prosjekt du har dær :D Mye Dremling! Du bør få lånt deg en vinkelsliper for å gjøre kuttingen lettere.

 

Ellers tviler jeg sterkt på at du fårbenyttet de gamle diplayene. Jeg har kjøpt et standard 20x2 display av typen VFD. Dette likner mye på det orginale som står dær fra før.

 

Bundy: Takk for svar! Nå er en gåte løst for meg!

Lenke til kommentar
Angående harddisken, du kan jo kanskje gjøre som Snole? Montere den i taket på kabinettet.

EDIT: og kanskje sånn skumgummi greier at du ikke hører harddisken vibrere.

5378750[/snapback]

 

Ja, tanken har slått meg... Tror det blir aktuelt å slenge den opp i lokket over strømforsyningen på venstre side i kabinettet. Har da ca 5 mm klaring mellom Harddisk og strømforsyning. Hva slags gummigreier er det du tenker på?

Lenke til kommentar
5mm klaring mellom harddisk og PSU, tror du ikkje hardisken da blir for varm snublefot?

5379572[/snapback]

Joda, selvfølgelig tror jeg den blir varm... Får i verste fall bore noen hull på siden av kabinettet, slik at det blir tatt inn kald luft.

 

Jeg vet ikke, kanskje ordna noe skumgummi, mellom ramma du har den på. Men så komemr jo det ann på hvor bråkete harddisk du har.

5380931[/snapback]

Med tanke på at jeg skal plassere viften i topplokket, regner jeg med at den vil overdøve harddisken, så jeg tror jeg skal droppe gummien i første omgang.

 

Det som jeg tror blir den største utfordringen er å få et perfekt sirkulært hull i topplokket, slik at jeg får plass til viftegrillen.

Lenke til kommentar
Eg og ville tatt noe skumgummi for å minimere lyden fra hardisken, den vifta du skal ha i topplokket skulle gåpå 7V eller? Hvis det er tilfelle så vil eg tro den er stille.

Hvis du trenger svart lakk til grillen så kan eg komma bort med det om du trenger det!

5381533[/snapback]

 

Grillen ER svart. Det jeg tror blir problemet er å få et sirkulært hull.

Lenke til kommentar

Jeg plasserte disken over kjøleribben og hovedkortet nesten slik den er plassert originalt.

Det er god klaring på den siden.

 

Angående varme så blir disken min ca 10 grader kaldere enn den var i den originale kassa.

Nå holder den ca 30 grader C mens i originakassa holdt litt over 40.

Mye av det trur jeg er fordi disken nettop står over PSU i den originale kassa.

 

Men, alle veier fører til Rom. I alle fall nesten. :D

 

Edit: Så ikke på den oppdaterte posten aller først.

Du har jo kanskje plass til disken mellom hovedkort og PSU i bakkant av chassiset?

Endret av snole
Lenke til kommentar

Bytt bios til en som ikke sjekker DVD'en ved boot, så slipper du dvden :)

EDIT: du har da ikke modchip? Ser ikke sånn ut på bildene :hmm:

EDIT2: Jada, med ny bios kan du tilogmed boote ms dash. Nå sitter jeg her med xboxen open, uten dvd spilleren, evox og ms dash funker :) Kjekt hvis jeg bestemmer meg for og dra den ut en dag da.(executer 2 bios)

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Ville bare nevne at mange av de store bildene ikke funker.

Du har *.jpg i linken til de mens filen(e) har *.JPG som filnavn.

Da vil ikke serveren vise de.

 

Er det bare meg eller er mange av bildene sinnsykt uskarpe?

Bruker du speilrefleksen? Hvilket objektiv Har du makrofunksjon?

Det er bra fokus på en del av bildet, og bare 20 cm unna er heeeeelt out of focus.

 

En annen sak jeg kom på. Hva med å montere PSU liggende på siden helt ute ved kanten.

Får du da plass til å montere HD stående på siden ved siden av, eller vil det kræsje med DVD-ROM'en det og?

 

Edit: Ser jo nå at det ikke blir plass til det. Siden kabinettet er veldig slankt. :blush:

Endret av snole
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...