Gå til innhold

Thermaltake Xaser Tsunami


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha, tror du bommet litt på spørsmålet til trådstarter der gitt, Zevs...

 

(Eller du postet jo et bilde, greit, du har bevist at du har et slikt kabinett...)

- Tror han var interessert i fakta, råd elns... Ikke et bilde :shrug:

5266554[/snapback]

Haha, du prøver alltid å hevne deg på meg hver gang jeg skriver noe som ikke er positivt i den "modden" din. Jeg kan godt innrømme at jeg bommet litt, men det ser jo ut som det hjelper trådstarter litt på vei :)

 

Denna kommer jeg helt sikkert til og kjøpe  :!:

 

Blir den lett ripet opp? eller er det bra kvalitet her?  :hmm:

 

Takk for alle svar  :p

5266558[/snapback]

 

kvaliteten er fin, Hovedkortet er genialt å sette inn siden det er en liten "propp" som du fester det på før man skrur inn alle skruene. Jeg frakter alltid mine kabinetter og skjermen i esker til LAN, så jeg kan ikke si så mye om det blir lett ripet opp. Men jeg har ikke fått noen riper enda. Ca 8måneder gammelt.

 

Lett å rydd i, støvfilter i fronten.

Synes det er et fint kabinett jeg.. Viftene bråker en litt da, og det kunne kanskje vært bittelitt større, men alt i alt veldig fint!

5266561[/snapback]

Viftene bråker mye ja. Derfor kjører jeg viftestyring, og/eller du kan gjøre 7volts modden som gjør at viftene går på halv hastighet. Selv synes jeg det er stort nok :)

Lenke til kommentar
Haha, tror du bommet litt på spørsmålet til trådstarter der gitt, Zevs...

 

(Eller du postet jo et bilde, greit, du har bevist at du har et slikt kabinett...)

- Tror han var interessert i fakta, råd elns... Ikke et bilde :shrug:

5266554[/snapback]

Haha, du prøver alltid å hevne deg på meg hver gang jeg skriver noe som ikke er positivt i den "modden" din. Jeg kan godt innrømme at jeg bommet litt, men det ser jo ut som det hjelper trådstarter litt på vei :)

Prøver å hevne meg?

- Jeg synes bare at du bommet, og jeg sa ifra.

 

Edit: Ble litt mye OT her gitt..

Endret av DE1
Lenke til kommentar
Synes det er et fint kabinett jeg.. Viftene bråker en litt da, og det kunne kanskje vært bittelitt større, men alt i alt veldig fint!

5266561[/snapback]

Viftene bråker mye ja. Derfor kjører jeg viftestyring, og/eller du kan gjøre 7volts modden som gjør at viftene går på halv hastighet. Selv synes jeg det er stort nok :)

5266608[/snapback]

 

Viftene er ikke noe problem nei! :)

Men kabinettet er for lite hvis man har en sånn skjermkortkjøler.. Da er det bare plass til tre harddisker. :p Går sikkert ann å modde den kjøleren på et vis, men det har ikke jeg orket..

Lenke til kommentar

har kabinette selv og er virkelig fornøyd! :love:

 

Quota meg selv:

 

ThermalTake Tsunami Dream

 

-ville uten tvil valgt tt tsunami.. snakker av erfaring her.. har dette kabinette selv og er 110% strålende fornøyd. det ser helt fabelaktig ut og er av topp kvalitet..

 

de fleste kabinettene du har linka til er" jalla 14tiss" greier... av dårlig kvalitet(mye plast) og lite å by på bortsett fra utsende..

 

fordelene med tt tsunami:

 

-veldig pent! har sølvutgaven!

- god kvalitet på kassa, er av aluminum og front døra er av børsta stål!

- god kjøling, 2x 12cm vifter(samt en 9cm hvis man har vindu i døra). det er også 

  montert et avtagbart støvfilter som hindrer at kabinette støver ned!

- man kan ta ut og inn hdd ramma+ ramma til 3.25 brønnene(floppy) osv. det er        også gummi oppheng til hdd ene! samt at de festes med med følgene thumb srews  noe som også er et stort pluss ;)

- kabinette har også "skrueløse" fester til pci spora. men har personlig valgt å ta av dette feste pga utsende.. bruker nå noen av de mange tumbsrewsa som fulgte med.

- er lås på side døra+ front døra(ene).

- lav vekt.. med "vindu i døra" veier kassa bare 5,6kg

- under et lite lokk på toppen er det 2xusb porter, lyd, mic og firewire.

- er føtter under kabinette som kan"brettes ut/inn"

 

ulempene:

- de medfølgene viftene bråker litt, men det løses enten ved vifte styring eller rett og slett kjøp nye vifter.. og er ikke alle som er fult så "nøye" på støy som meg!

 

 

tips:

vifte grillen som sitter på 9cm(92mm) vifta er veldig tett, så den burde uten tvil fjernes/byttes.. gjort dette selv og cpu tempen sank med 5-6 grader! har noe alla Denne

 

en annen ting som kan være greit å gjøre er å klippe vekk"gitteret" bak 12cm vifta bak+ forran 12cm vifta i front, litt mer luft kommer til og tror lyd nivået synker bitte litt.

5197516[/snapback]

Lenke til kommentar
en annen ting som kan være greit å gjøre er å klippe vekk"gitteret" bak 12cm vifta bak+ forran 12cm vifta i front, litt mer luft kommer til og tror lyd nivået synker bitte litt.

5275015[/snapback]

For noe bullshit. Gitteret er så grovmønstret av det slettes ikke er noe vits i å ødelegge kabinettet noe mer. Det lille av støy som synker hører di ikke engang.

Lenke til kommentar
en annen ting som kan være greit å gjøre er å klippe vekk"gitteret" bak 12cm vifta bak+ forran 12cm vifta i front, litt mer luft kommer til og tror lyd nivået synker bitte litt.

5275015[/snapback]

For noe bullshit. Gitteret er så grovmønstret av det slettes ikke er noe vits i å ødelegge kabinettet noe mer. Det lille av støy som synker hører di ikke engang.

5277759[/snapback]

blir faktisk litt mindre støy.. skulle tro det kom til en ør liten mengde mer med luft og.. så bullshit er det vel ikke.

Lenke til kommentar
en annen ting som kan være greit å gjøre er å klippe vekk"gitteret" bak 12cm vifta bak+ forran 12cm vifta i front, litt mer luft kommer til og tror lyd nivået synker bitte litt.

5275015[/snapback]

For noe bullshit. Gitteret er så grovmønstret av det slettes ikke er noe vits i å ødelegge kabinettet noe mer. Det lille av støy som synker hører di ikke engang.

5277759[/snapback]

blir faktisk litt mindre støy.. skulle tro det kom til en ør liten mengde mer med luft og.. så bullshit er det vel ikke.

5278128[/snapback]

Det eneste jeg kan være litt enig i er støyen, men den er så minimal at jeg ville spart meg for å "ødelegge" et vakkert kabinett.

 

Gitteret er nok en gang så grovt at det har ingenting å si desverre. Om det skulle ha noe å si hadde du i alle fall ikke merket det på temperaturen.

Lenke til kommentar

okay da Zevs du vinner :p men det er en ør litten lyd forskjell, men den blir hos de fleste overdøvd uansett så er kanskje ikke noe poeng å klippe vekk gitteret, men har nå gjort det, hørte om flere som har gjort det samme, men men.

 

Kabinette er uansett er kjempe bra kabinett, som anbefales!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...