Gå til innhold

PC i en forsterker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du bare ha pc inn der eller skal du også bruke knappene?

 

Det første du må gjøre er og måle sånn at du er sikker på at du får plass til alt.

Hvordan pc er det du skal ha i den da? Vifteløs? Det er en del ting du må skjære ut bak osv. Synes du legge til litt mer info om prosjektet ditt.

Lenke til kommentar

Tror det kunne blitt en ganske fin HTPC el. dette ja. Må huske på å få brukt den originale på-knappen, og helst den originale 3,5mm Jack-utgangen :love:

Er ikke sikker på hva du kan bruke de andre knappene til, men er du dyktig, kan du hvertfall få brukt volum-knappen til det den skal brukes til :hmm:

 

Lykke til, håper det ikke er lenge til vi får se noe herfra :thumbup:

 

PS: Litt mer info om prosjektet, som nevnt ovenfor hadde vært fint ;)

Lenke til kommentar

Min plan er:

-Først få ut allt som står i forsterkeren

-Tilpasse slik at jeg får plass til HK og harddisk mm.

-Få knapper i fronten til å funke, hvertfall Power og lyd.

-Senere kanskje få litt plexi og vinduer på

-Skal ikke lakkere :mad:

 

 

Pcn jeg skal ha i:

P3 400 mhZ

384RAM

20Gb harddisk

64mb skjermkort

 

 

Kom gjerne med tips om hvordan jeg burde gjøre det! :!:

Lenke til kommentar

*Puh* Du skal ikke lakke, det liker jeg, men jeg liker ikke det at du kanskje skal ha plexi i :no:

Det ødelegger (etter min mening) en stor del av poenget med å sette en pc inn i en forsterker.

 

Har du noen (innvendige) mål på kassen, og noen mål på komponentene du skal bruke? Eventuelt noen bilder?

Lenke til kommentar
Lurer på hvor jeg skal plassere cd stasjonen? :(

Er jo ikke noe hull for den fra før av :wallbash:

5268891[/snapback]

 

Med mindre du skal bruke PCen til å se DVDer med kan du antagelig klare deg uten. Skru opp lokket og koble til en CDrom når du skal installere OS etc., i vanlig bruk legger du den nederst i roteskuffen.

 

Men hvis du VIL ha et CD/DVD-drive skal du få følgende lille ide helt gratis: Hvorfor ikke få tak i en matchende gammel NAD CD-spiller og modde litt? Monter drevet i denne og lag deg en eller annen custom overgang mellom "forsterker" (PC) og "CD-spiller" (Drevkabinett). Når du først er i gang kan du jo finne deg en gammel effektforsterker å bruke som HD-kabinett også. :p

Lenke til kommentar
Hehe:p..

Pappa har jo allt dette men det er bare forsterkeren som har tatt kvelden :realmad:

5269280[/snapback]

 

Få alt det andre til å ta kvelden "helt av seg selv da" :devil:

Nei, seriøst, det er det allerede en tråd om (gjelder pc da) og da er du bare tulling :no:

 

Men det er lite du kan gjøre utenom forslagene ovenfor. Selv ville jeg valgt å ha drevet i roteskuffen inntil cd-spilleren dør en naturlig død, og modde videre da. Du sparer plass i forsterkeren (vet ikke hvor stor den er *host* hint hint *kremt*) og du beholder det originale utseende (selv om det er siden, så er hullet der)

Endret av sigen
Lenke til kommentar

Uttakene (som du kaller det) er ikke noe problem: Kutt ut hull bak til I/O-platen som fulgte med hovedkortet, og sett den inn. PCI-sporene er kanskje litt verre, men om du ikke skal ha det er det ikke noe problem.

Skjermkortet kan da by på problemer, men det burde egentlig ikke være så vanskelig å fikse (som sagt; Bilder og mål hjelper ;) )

 

Skjæring av hull: Dremel pleier å funke fint, har du ikke fra før, har de en billig en på Clas Ohlson (250kr)

 

Harddisk: Det optimale hadde jo (som nevnt ovenfor) vært å ha harddisk og dvd-spiller i en ca-spiller i samme design, men du blir nødt til å klemme den inn et sted. Strikkoppheng er å foretrekke om du får det til :thumbup:

 

Knappene: Har ikke noen gode idèer enda, men tenker på det.

Power-knappen skal jo brukes til power, Jack-utgangen skal brukes til Jack-plug (ja, vet at dette ikke er en knapp), og om du setter inn dvd-spiller, kan en av dem brukes som eject-knapp.

Men da står du allikevel igjen med 8 knapper og 4 vridebrytere :hmm:

 

Nei, beklager, tror nok du må ha endel av de knappene som "dummies", kommer ikke på noe de kan brukes til. Hadde kanskje vært litt lettere hvis du hadde hatt litt bedre plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...