Gå til innhold

Ny Athlon 64 FX scorer dårligere


Anbefalte innlegg

En annen ting som folk ser ut til å glemme (iallefall i slike tester) er at brukere flest gjerne har en antivirus som snurrer og går i bakgrunnen, en brannmur, e-post klienten, kanskje en torrent-nedlasting, winamp-agent, iTunes, QuickTime, Firefox ++

5267784[/snapback]

Er noen av de programmene optimalisért for dual-core?

5267841[/snapback]

 

Nei men windows xp er.

 

Spill utviklerne kunne begynt mye tidligere når det gjelder dual støtte. Selv Quake 3 motoren har støtte for dual. Er bare hva de gidder spør du meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En annen ting som folk ser ut til å glemme (iallefall i slike tester) er at brukere flest gjerne har en antivirus som snurrer og går i bakgrunnen, en brannmur, e-post klienten, kanskje en torrent-nedlasting, winamp-agent, iTunes, QuickTime, Firefox ++

5267784[/snapback]

Er noen av de programmene optimalisért for dual-core?

5267841[/snapback]

 

Ikke meg bekjent, men det trenger de heller ikke å være. De snurrer lykkelig avgårde på den ene (eller den andre) kjernen. Så kan da et spill som ikke er optimalisert for mer enn en kjerne bruke den ene kjernen, og overlate den andre kjernen til andre oppgaver som de jeg nevnte over. Da får spillet kjernen helt for seg selv. (tilnærmet) Noe som vil gi bedre ytelse enn om man kjører alle disse programmene mens man spiller på en single-core cpu, da den må bytte på hva den eksekverer og ikke får dedikert all kraft til spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...