Gå til innhold

Hekta på wow?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe.. ja, vell.. må si meg enig med masse folk her, at det er ganske så sosialt å sitte å spille i raid sammen med 39 andre folk fra resten av verden.

man opplever jo ting som er ganske fantastisk.

Når man klarer en end-game boss, som Onyxia, Ragnaros og Nefarian, så er det gaaanske kult å spille ja.. mye epix.

Skrevet

folk som mener wow eier reallife har seriøse problemer, eller vil få problemer fremover.

Tenk over det, hvis du mener et dataspill er bedre en det ekte liv, venner osv alt som er med det ekte liv; Er det bare å ta cancel account med engang.

Skrevet

Hehe, en del som skriver irl? hva er det.. hmm nytt spill er siiiinnsykt seriøse når de sier det ja.. eller?

altså de fleste som spiller mye har nok en del venner og slikt i spillet.. det er der problemmene kommer. Heldigvis er de vennene jeg spiller med også med på å ta en pils istedenfor å ta mc :p

Skrevet

Etter hva jeg leser her bør ingen av dere noensinne prøve alkohol eller andre ting. Det ser ut som om dere blir så lett avhengige av ting at dersom dere skulle falle for fristelsen kan man oppsummere det med to ord: "destinasjon rennesteinen".

Skrevet
Etter hva jeg leser her bør ingen av dere noensinne prøve alkohol eller andre ting. Det ser ut som om dere blir så lett avhengige av ting at dersom dere skulle falle for fristelsen kan man oppsummere det med to ord: "destinasjon rennesteinen".

5268884[/snapback]

Så, vi kommer alle sammen til å ende i rennesteinen fordi vi liker et pc spill? Du har åpenbart en framtid som sosionom.

Skrevet

Å være avhengig av et dataspill kan på ingen måte sammelignes med å være avhengig av alkohol/narkotika. Det er to vidt forskjellige avhengigheter. Jeg vil tro at svært få som er data-avhengig er avhengig av alkohol/narkotika. Folk som er avhengig av dataspill er som oftest av en helt annen natur enn folk som blir avhengig av alkohol/narkotika.

du beskriver avhengighet som noe demonisk og "rennesteins-aktig". Dette er ikke nødvendigvis tilfelle. Man kan være avhengig av en rekke ting som ikke utgjør like stor samfunnsrisiko som f.eks narkotika.

Å være avhengig av å måtte spille wow 2-4 timer dagen i en viss periode av sitt liv ser jeg ikke på som noe negativt i det hele tatt. Tvert imot bevitner det om en dedikasjon til en ting man liker.

Man har self tilfeller hvor enkelte folk ikke takler denne situasjonen, men det er relativt sjeldent at dataspill medfører varige skader, i strak motsetn til avhengighet av narkotika som med stor sannsynlighet innebærer skade for livet.

Skrevet

Nah, ser definitivt ikke på meg selv som hekta/avhengig av WoW. Spiller kun fordi jeg har lyst til å spille - ikke fordi jeg føler at jeg må, eller no sånn :)

Blir litt kjett i lengden, så da tar jeg bare en pause ;)

Skrevet

5268884[/snapback]

Så, vi kommer alle sammen til å ende i rennesteinen fordi vi liker et pc spill? Du har åpenbart en framtid som sosionom.

5269106[/snapback]

Du mener det ikke er forskjell på en som liker øl og en som er avhengig av alkohol altså.

Skrevet (endret)

La oss dra diskusjonen tilbake til topic... WoW er et fantastisk spill som jeg har tilbrakt mer enn 68 dager i i løpet av 2005. Det har vel ingen ting med avhengighet å gjøre, men isteden for å se på TV eller se en film så kryper jeg inn i Azeroth.

Til dere som ikke har opplevd å spille end game før så vil jeg bare si at spillet får en helt ny dimensjon da. Man må planlegge, prøve og til slutt mestre oppgaver sammens med 39 andre mennesker fra hele Europa. Dette er virkelig gøy spesielt når man ser bosser som Hakkar, Onyxia, Ragnaros og Nefarian i tilleg til alle utendørs bossene gå ned ved hjelp av godt lagarbeid.

Endret av DjNeo
Skrevet

WOW er det mest geniale spillet jeg noen gang har spilt.

Men det har litt lett for å bli litt for mye av det, noen ganger.

Det er vel de først ukene som var "verst" for meg. da satt jeg bare der og spilte så ofte jeg kunne, men etter ca 1 mnd så begynte det å slakke av.

Nå spiller jeg kun fordi jeg har lyst, og kan enkelt rive meg ut av det.

Men det var ille den første måneden, så var vel en av grunnene at ca hele "gjengen" spilte wow som bare F.

Hvis du spiller for mye, ikke spill på en måned, og du har glemt all moroa :p

Skrevet
WOW er det mest geniale spillet jeg noen gang har spilt.

Men det har litt lett for å bli litt for mye av det, noen ganger.

Det er vel de først ukene som var "verst" for meg. da satt jeg bare der og spilte så ofte jeg kunne, men etter ca 1 mnd så begynte det å slakke av.

Nå spiller jeg kun fordi jeg har lyst, og kan enkelt rive meg ut av det.

Men det var ille den første måneden, så var vel en av grunnene at ca hele "gjengen" spilte wow som bare F.

Hvis du spiller for mye, ikke spill på en måned, og du har glemt all moroa :p

5271907[/snapback]

Mest geniale er vel litt å ta i, men jeg skal være enig; Wow er et veldig, veldig bra spill.

Størrelsen, tema, landskap og ikke minst kunsten i spillet.

Omtrent alt er velbalansert og vel-nøje gjennomtenkt og fullført.

Men, dog. Jeg lurer på når CS blir slått ?

Cs ble lagd av en student på under et år, wow kan sammenlignes med spillet og wow ble lagd på 4-6 år av mange proffesjonelle gamedesignere og spillutviklere.

Back to topic.

Wow er avhengihets skapende hvis du velger det skal være det, du kan fint droppe wow en mnd uten å få abstinenser osv. Wow er ikke rus, wow er et spill. Det er kunsten ved det:)

Skrevet (endret)

WoW er et utrolig bra spill! og jeg var hekta og nå er jeg utrolig glad for at jeg har klart å slutte med det !

får mye mer tid til noe annet. kan faktisk gå ned og spise mat når det er mat!

edit:leifer

Endret av graslauk
Skrevet
WoW er et utrolig bra spill! og jeg var hekta og nå er jeg utrolig glad for at jeg har klart å slutte med det !

får mye mer tid til noe annet. kan faktisk gå ned og spise mat når det er mat!

Hehe...ja sikkert bra det:)

Det er jo bra at mange av dere unge som enda holder på med skole og utdanning er redd for at wow skal gå ut over disse tingene. Husker selv hvor jeg konset på skolen og universitetet for å gjøre det godt.

For min del har jeg oppnådd akkurat det jeg satt for meg som 18-åring og nå er det bare å cruise på det livet ut....og på den vandringen så er wow perfekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...